וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם באתלטיקה: כריסטיאן קולמן פרש ממוקדמות 200 מטר

יממה לאחר שזכה בזהב ב-100 מטר, הודיע אלוף העולם כי הוא סובל ממתיחה ונמצא בספק גם לשליחים. מייקל ג'ונסון תקף

כריסטיאן קולמן אצן אמריקאי. GettyImages
לא ישלים דאבל. קולמן/GettyImages

כריסטיאן קולמן, גיבור יום התחרויות השני באליפות העולם באתלטיקה, הודיע הערב (ראשון) שלא ייקח חלק בריצה ל-200 מטר. מדליסט הזהב ב-100 מטר אמור היה להתייצב על קו הזינוק למוקדמות, אולם זמן קצר לפני כן הודיע כי הוא עדיין סובל ממתיחה - זכר לריצה הנהדרת שלו אמש, שהשאירה אותו באצטדיון עד אחת בלילה, לטענתו. עדיין לא ברור האם יהיה כשיר לריצת השליחים 100X4.

העונה דורג קולמן במקום התשיעי בעולם בריצה ל-200 מטר. פרישתו הפכה את בן ארצו נואה ליילס לפייבוריט הברור לזהב, והעימות בין השניים על הבמה הגדולה צפוי רק בקיץ הבא, אז יופרדו בטוקיו הריצות ל-100 ו-200 מטר, ולא יתקיימו יום אחרי יום.

כריסטיאן קולמן אצן אמריקאי. GettyImages
שולט במרחק הזה. כריס קולמן/GettyImages

אמש, כאמור, שרף האמריקאי הצעיר את המסלול ועצר את השעון על 9.76 שניות - שיא אישי, אם כי יש לציין כי האצן בן ה-23 כמעט ולא היה יכול להתחרות באליפות העולם בגלל שלוש בדיקות סמים שלכאורה לא הגיע אליהן. לאחר זמן קצר בוטלו ההאשמות נגד קולמן ונטען שמדובר בשגיאה בירוקרטית, מפני שאחד התאריכים לא נרשם כראוי. לבסוף קולמן קיבל את האישור להשתתף באליפות העולם.

אמנם קולמן הוא כוכב בתחומו ומקבל המון תמיכה בארצות הברית, אבל ישנם קולות שדווקא לא רוצים כוכב כמוהו. דוגמה לכך היא מייקל ג'ונסון, אצן עבר אמריקאי שזכה ב-4 מדליות זהב אולימפיות ובשמונה מדליות זהב באליפות העולם, שלפני אליפות העולם בדוחא טען כי המחלוקת סביב קולמן לחלוטין פוסלת את האפשרות שהוא יהיה הפנים של ענף הריצה.

לאחר הזכייה אמר האצן לרשת BBC: "זה עצוב שאנשים אומרים עלי דברים מבלי להכיר אותי כלל, הוכחתי את עצמי כאתלט שעושה את הכל בדרך הנכונה. כל מה שאני יכול לעשות זה להתרכז בעצמי ובמשפחה שלי, זכיתי במדליית הזהב, בורכתי. אני צנוע, באתי לפה כדי לזכות בתארים, זה הכל".

קולמן הוסיף: "בהתחשב במקום שממנו באנו באטלנטה, אני ממש אל אמור להיות פה ולהיות אלוף העולם. לאנשים קשה לצאת מהבועה שלהם, במיוחד אם אתה אדם שחור באמריקה. זו תקופה מדהימה. אני חושב שהשמיים הם הגבול ויש המון דברים להשתפר בהם. אני חושב שאני יכול עוד לשפר את הזמנים שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully