וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונה צ'מטאי סלפטר: "מזג האוויר היה אסון, זה המרתון הכי קשה שהיה לי"

28.9.2019 / 9:44

המרתוניסטית התאוששה אחרי שנאלצה לפרוש מריצת המרתון באליפות העולם בדוחא בשל תנאי מזג אוויר קשים: "לא רציתי להפסיד, אבל מזג האוויר היה פשוט נוראי"

לונה צ'מטאי סלפטר בריצת מרתון של אליפות העולם באתלטיקה 2019. GettyImages
עכשיו היא בסדר. צ'מטאי במהלך המרתון/GettyImages

אל המרתון באליפות העולם בדוחא הגיעה לונה צ'מטאי סלפטר כמועמדת למדליה, אחרי שקבעה תוצאה נפלאה שדירגה אותה במקום השני, טרם התחרות. אלא שבשל חום כבד ותנאי מזג אוויר קשים, נאלצה צ'מטאי סלפטר לפרוש מהמרוץ, זאת על אף שניצבה במקום השישי בקילומטר ה-31.

המרתוניסטית הישראלית נאלצה לקבל טיפול רפואי, ולאחר זמן מה היא שוחררה למלון לנוח, שם היא נחה ומחלימה גם כעת. "30 מתוך 70 רצות פרשו. אלו שהגיעו לטופ 3 גיבורות, אך אני מרגישה שכולנו גיבורות לאחר שמסתכלים על מספר הפורשות", אמרה המרתוניסטית. "אני מזדהה עם כולן כי אני והן יודעות מה האימון שנדרש למרתון תחת תנאים כאלו".

"אני בסדר", הוסיפה צ'מטאי סלפטר לשליח "כאן" לתחרות. "היה קשה מאוד, מזג האוויר היה אסון. זה ללא ספק המרתון הכי קשה שהיה לי בחיים. לא רציתי להפסיד אבל מזג האוויר היה פשוט נוראי. אלו שזכו גיבורים, גם אלו שהצליחו להגיע לקו הסיום".

מאמנה דן סלפטר התייחס גם הוא בקצרה למרתון ואמר: "אנחנו מנתחים את המצב הבריאותי של לונה לאחר המרתון אשר התקיים בתנאים קשים, זאת כדי לוודא שהיא בריאה וכשירה כדי להמשיך את המסע העתידי אשר טומן בחובו משימות גדולות".

רנו לווינגרה, מנהל הישגי בינלאומי של איגוד האתלטיקה, אמר מיד לאחר המרתון: "נלמד ממנו ונחזור חזקים יותר לטוקיו בשנה הבאה. מכל אירוע לומדים וכך צריך להסתכל על זה".

לונה צ'מטאי סלפטר בריצת מרתון של אליפות העולם באתלטיקה 2019. GettyImages
חום קיצוני, גם בחצות. צ'מטאי סלפטר/GettyImages

המרתוניסטית פתחה היטב את התחרות שנערכה לראשונה בהיסטוריה של הענף בחצות, בשל תנאי מזג האוויר החריגים בקטאר, ואחרי 5 קילומטרים היא הוליכה את הריצה לצד כמה רצות נוספות עם תוצאה של 18:21 דקות. בהמשך היא נראתה מותשת, ואף הפילה את הבקבוק שביקשה בתחנת המים, ולקילומטר ה-10 היא הגיעה במקום החמישי אחרי 36:45 דקות.

לאחר מכן פרשו כמה ממתחרותיה, כולל שלוש הנציגות האתיופיות, אך הישראלית המשיכה לאבד גובה והגיעה לקילומטר ה-15 כשהיא מדורגת שישית לאחר 54:58 דקות, במרחק של כמעט דקה שלמה משלושת הקנייתיות שבדבוקת המוליכות. לקילומטר ה-20 היא הגיעה כשהיא עדיין שישית, בזמן של 1:13.19 שעות, אך לקראת נקודת האמצע של הריצה צמצמה הישראלית את הפער מחמש המובילות ל-23 שניות בלבד.

בהמשך עלתה סלפטר למקום החמישי, אבל הפער מהמובילות רק גדל. בקילומטר ה-31 כבר עמד ההפרש על כדקה. זמן קצר לאחר מכן היא הפסיקה את הריצה וקיבלה טיפול ובכך נגוז חלום המדליה.

צ'מטאי סלפטר בת ה-30 התכוננה היטב לתנאי החום והלחות הקשים ששררו בדוחא וערכה אימונים מיוחדים בתנאים דומים, אך בסופו של דבר נחלשה מאוד פיזית, נאלצה לקבל טיפול ופרשה יחד עם עוד 23 רצות אחרות מתוך 68 שהחלו את הריצה. דוחא היא לא בדיוק המקום לקיים בו ריצת מרתון, כנראה.

הקנייתית רות צ'פנגטיש זכתה במדליית הזהב עם זמן של 2:32:43 שעות, לפני אלופת העולם היוצאת רוז צ'לימו, בת ארצה שמייצגת את בחריין שקבעה 2:33.46 שעות, והלאליה ג'והאנס מנמיביה שסיימה עם 2:34.15 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully