וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונה צ'מטאי סלפטר פרשה במהלך המרתון בדוחא

המרתוניסטית הישראלית קיוותה להגיע באחד משלושת המקומות הראשונים בריצת הלילה באליפות העולם באתלטיקה בדוחא, וניצבה במקום השישי בקילומטר ה-31, אבל נאלצה לקבל טיפול רפואי עקב מכת חום בשל תנאי מזג האוויר הקשים ופרשה

לונה צ'מטאי סלפטר בריצת מרתון של אליפות העולם באתלטיקה 2019. GettyImages
סיוט בדוחא. לונה צ'מטאי סלפטר/GettyImages

קיווינו, רצינו - אבל החום הכבד בדוחא הכריע הלילה (בין שישי לשבת) את לונה צ'מטאי סלפטר. המרתוניסטית שלנו קיוותה למדליה היסטורית באליפות העולם באתלטיקה, אך נאלצה לקבל טיפול רפואי ופרשה לפני הקילומטר ה-32.

הקנייתית רות צ'פנגטיש זכתה במדליית הזהב עם זמן של 2:32:43 שעות, לפני אלופת העולם היוצאת רוז צ'לימו, בת ארצה שמייצגת את בחריין שקבעה 2:33.46 שעות, והלאליה ג'והאנס מנמיביה שסיימה עם 2:34.15 שעות.

התחרות היוקרתית של מלכת הספורט נפתחה בשישי, והריצה הארוכה מכולן נערכה לראשונה בהיסטוריה של הענף בשעת לילה (חצות שעון מקומי), בשל תנאי החום והלחות החריגים בקטאר. צ'מטאי סלפטר בת ה-30 התכוננה היטב לתנאי החום והלחות הקשים ששררו בדוחא וערכה אימונים מיוחדים בתנאים דומים, אך בסופו של דבר נחלשה מאוד פיזית, נאלצה לקבל טיפול ופרשה יחד עם עוד 23 רצות אחרות מתוך 68 שהחלו את הריצה. דוחא היא לא בדיוק המקום לקיים בו ריצת מרתון, כנראה.

צ'מטאי סלפטר פתחה היטב, ואחרי 5 קילומטרים היא הוליכה את הריצה לצד כמה רצות נוספות עם תוצאה של 18:21 דקות. בהמשך היא נראתה מותשת, ואף הפילה את הבקבוק שביקשה בתחנת המים, ולקילומטר ה-10 היא הגיעה במקום החמישי אחרי 36:45 דקות.

לאחר מכן פרשו כמה ממתחרותיה, כולל שלוש הנציגות האתיופיות, אך הישראלית המשיכה לאבד גובה והגיעה לקילומטר ה-15 כשהיא מדורגת שישית לאחר 54:58 דקות, במרחק של כמעט דקה שלמה משלושת הקנייתיות שבדבוקת המוליכות. לקילומטר ה-20 היא הגיעה כשהיא עדיין שישית, בזמן של 1:13.19 שעות, אך לקראת נקודת האמצע של הריצה צמצמה הישראלית את הפער מחמש המובילות ל-23 שניות בלבד.

בהמשך עלתה סלפטר למקום החמישי, אבל הפער מהמובילות רק גדל. בקילומטר ה-31 כבר עמד ההפרש על כדקה. זמן קצר לאחר מכן היא הפסיקה את הריצה וקיבלה טיפול ובכך נגוז חלום המדליה.

עוד בוואלה!

אדווה כהן סיימה במקום ה-24 במוקדמות ה-3,000 מכשולים

לכתבה המלאה
לונה צ'מטאי סלפטר בריצת מרתון של אליפות העולם באתלטיקה 2019. GettyImages
החום הכבד השפיע. לונה צ'מטאי סלפטר/GettyImages
לונה צ'מטאי סלפטר בריצת מרתון של אליפות העולם באתלטיקה 2019. GettyImages
הסוף היה כואב. לונה צ'מטאי סלפטר/GettyImages

כזכור, אחרי שקטפה אשתקד את מדליית הזהב באליפות אירופה בריצה ל-10,000 מטר והחליטה להתמקד במרתון לקראת האולימפיאדה, צ'מטאי סלפטר כבר הבטיחה את הכרטיס לטוקיו בזכות תוצאה נפלאה של 2:19.46 שעות במרתון פראג במאי האחרון.

את הופעתה של המשלחת הישראלית פתחה אתמול אדווה כהן, שסיימה במקום ה-24 במוקדמות ריצת 3,000 מטר מכשולים עם תוצאה של 9:42.42 דקות ולא העפילה לגמר. הנציגה השלישית והאחרונה של ישראל בדוחא תהיה דיאנה ויסמן, שתתחרה בשבת במוקדמות הריצה ל-100 מטר.

לונה צ'מטאי סלפטר בריצת מרתון של אליפות העולם באתלטיקה 2019 אותה מזניק אמיר קטאר תמים בן חמד אאל ת'אני. GettyImages
הפתיחה היתה מבטיחה. לונה צ'מטאי סלפטר ברגע הזינוק/GettyImages
לונה צ'מטאי סלפטר בריצת מרתון של אליפות העולם באתלטיקה 2019. AP
לונה צ'מטאי סלפטר לאחר יריית הזינוק/AP
לונה צ'מטאי סלפטר בריצת מרתון של אליפות העולם באתלטיקה 2019. GettyImages
מירוץ לילה ראשון מסוגו/GettyImages
רות צ'פנגטיש רצת מרתון קנייתית זוכה אליפות העולם באתלטיקה. AP
המנצחת. רות צ'פנגטיש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully