וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארו טפרי ואיימרו עלמיה ייעדרו מאליפות העולם באתלטיקה

בגלל התנאים הקשים בדוחא: במשלחת לא יסכנו את טפרי שסובל מדלקת בדרכי הנשימה, עלמיה סובל משברי מאמץ באגן. בשישי: מרתון הנשים ייערך בחצות בגלל החום והלחות, צ'מטאי סלפטר תפתיע?

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: תומר לוי

בווידאו: לינוי אשרם אחרי ההצלחה באליפות העולם

אליפות העולם ה-17 באתלטיקה תיפתח מחר (שישי) בקטאר - המדינה הראשונה מהמזרח התיכון שמארחת את האליפות. יותר מ-1,900 ספורטאים מ-210 מדינות ייקחו חלק באירוע, שיימשך עשרה ימים ויכלול 24 ענפים. התחרויות יתקיימו באצטדיון חאליפה שמכיל 40 אלף צופים, ושופץ במיוחד לקראת האליפות. כל הכרטיסים לגמרים בכל עשרת הימים כבר נמכרו.

דוחא הנרגשת תארח כמה מהספורטאים המפורסמים בעולם האתלטיקה, וביניהם ג'סטין גאטלין (זוכה שש מדליות אולימפיות), אליסון פליקס, שלי אן פרייז'ר פרייס ואליין תומפסון הג'מייקניות. בגיל 49, חזוס אנחל גרסיה יהפוך לספורטאי המבוגר אי פעם שמתחרה באליפות, כשבשבת יתחרה ב-50 ק"מ הליכה. מי שלא תשתתף באליפות היא קסטר סמאניה, אחרי שבית המשפט בשוויץ הפך את ההחלטה וקיבל את הדרישה של התאחדות האתלטיקה הבינלאומית לפיה רצים במרחקים בינוניים עם רמות גבוהות של טסטוסטרון יידרשו לקחת תרופות מאזנות.

לונה צ'מטאי רצה ישראלית. רויטרס
תנאים קשים. צ'מטאי סלפטר/רויטרס

על מנת להילחם בחום בקטאר, באצטדיון הותקנה מערכת קירור מיוחדת לאוויר פתוח על מנת לשמור באצטדיו על טמפרטורה של 26 מעלות (שיכולה לרדת עד 17 מעלות). עם זאת, ריצת המרתון נערכת מחוץ לאצטדיון, ולכן המירוץ היוקרתי יחל בחצות, בעוד ביום החום עולה ל-35 מעלות עם אחוזי לחות גבוהים מאוד. מדובר בהחלטה חסרת תקדים, שמטרידה מאוד את הרצים, שרובם אומנם מורגלים לתנאי חום - אבל גופם מורגל לריצות בוקר כל חייהם, והדבר יהווה עבורם אתגר מנטלי, פיזי ופסיכולוגי.

נציגת ישראל בריצת המרתון, לונה צ'מטאי סלפטר בת ה-30, קבעה את התוצאה הרביעית בטיבה ב-2019 - 2:19:46 שעות - שרחוקה מהתוצאה שקבעה השנה רות צ'פנגטיץ' הקנייתית (2:17:08), השלישית בטיבה אי פעם. "נציגת ישראל היחידה בריצה היא מתחרה שכדאי לציין לפני התחרות ולשים לב אליה", נכתב באתר האליפות על אלופת אירופה בריצת 10,000 מטר.

עוד בוואלה!

אל על תהיה נותנת החסות למשלחת הישראלית לאולימפיאדת טוקיו

לכתבה המלאה
לוז תחרויות דוחא 2019. צילום מסך
לוז תחרויות דוחא 2019/צילום מסך

עם זאת, המשלחת הישראלית קיבלה גם בשורה מאכזבת: מארו טפרי ייעדר מאליפות העולם בשל דלקת בדרכי הנשימה, ובפרט בשל התנאים הקשים שיהיו בדוחא. בנוסף, ייעדר גם איימרו עלמיה, הסובל משברי מאמץ באגן.

* המארגנים הודיעו כי הוקמה יחידה מיוחדת שתפקח על הימורים במהלך האליפות, בניסיון למנוע "מניפולציות" בתחרויות. היחידה תעקוב אחר שוקי ההימורים, איתור דפוסי הימורים וכל חריגות מהימורים על מנת למנוע או לזהות כל מניפולציה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully