וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פספסנו אותך: רון דרמון

30.9.2019 / 17:00

סיכום העשור החזיר אותנו לכישרונות הגדולים שהוחמצו, והפעם: הוא פרץ את הדרך בענף הטריאתלון, כיכב בריו 2016 וסומן כהבטחה לטוקיו 2020, אבל תאונת דרכים טרגית, במהלכה נפגע קשה בראשו, הרסה את הכל: "היא מאוד השפיעה עליו מנטלית"

צילום: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: רן צימט

באוקטובר 2018 נחת רון דרמון בבואנוס איירס לבקשתו של הוועד האולימפי שצירף אותו למשלחת הישראלית לאולימפיאדת הנוער כמודל לחיקוי לספורטאים הצעירים. דרמון, הספורטאי הראשון שייצג את ישראל באולימפיאדה בענף הטריאתלון, חזר אז לדרום אמריקה שנתיים אחרי האולימפיאדה בריו, אבל למרות שהוא היה רק בן 26, הוא כבר לא נחשב לספורטאי אולימפי. במאי 2017, במהלך אימון כושר שגרתי בפארק הירקון בתל אביב, פגע בו נער בן 16 רכוב על אופניים חשמליים והטיח אותו לקרקע, ומאז אחד הספורטאים המצטיינים שגדלו בישראל לא הצליח להתגבר על התאונה הכל כך מיותרת.

רון דרמון טריאתלט ישראלי. GettyImages
"לסיים במקום ה-26 בעולם מבין 55 ספורטאים זה הישג יוצא מן הכלל". דרמון באולימפיאדת ריו/GettyImages

דרמון נפגע בראשו, איבד את ההכרה ובהמשך את הזיכרון. הוא נחבל קשות ונזקק לזמן החלמה לא קצר. אחרי חצי שנה הודיע רשמית שלא יתחרה יותר בספורט מקצועני. עד היום מדברים על דרמון בוועד האולימפי בכאב גדול. "רון היה מסומן לטוקיו 2020 בוודאות", אומרים שם. "זה סיפור לא פשוט. התאונה מאוד השפיעה עליו מנטלית. היתה תקופה שהוא עוד ניסה לחשוב על חזרה, אבל זה קשה בטח בטריאתלון שם אתה צריך להתאמן המון. פשוט לעבוד בשלושה ענפים קשים כמו שחייה, ריצה ואופניים ולהקדיש לכך את כל החיים. רון לא יכול היה לחזור מהסיבות שלו והכאב הוא גדול כי מה שהוא עשה באולימפיאדת ריו היה הישג אדיר. לסיים במקום ה-26 בעולם מבין 55 ספורטאים זה הישג יוצא מן הכלל בטח בטריאתלון והוא לא היה רחוק יותר מדי מהמנצח".

הוא נולד בבאר שבע וגדל בישוב להבים. מגיל צעיר עסק בספורט, אבל כבר בגיל 15 התחרה באליפות אירופה לנוער בטריאתלון וסיים בין הראשונים. בהמשך סיים גבוה גם באליפות העולם וקטף מדליות בתחרויות קטנות יותר. "להיות הראשון שקובע קריטריון אולימפי בטריאתלון זה היה דבר עצום", נזכרים בוועד האולימפי. "ההתרגשות היתה גדולה כי לא היה לנו עד אז ספורטאי אולימפי בטריאתלון. היום לשמחתנו יש לנו את שחר שגיב שיהיה באולימפיאדה בטוקיו בשנת 2020. הוא עוד לא הבטיח את הקריטריון, אבל זה יקרה. צריך לקרות משהו בלתי יאמן ממש אם הוא לא יהיה באולימפיאדה אבל תמיד יזכרו שהכל התחיל אצל רון דרמון שהיה צריך להיות גם בטוקיו, אבל הקריירה נקטעה לצער כולם".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
רון דרמון, טריאתלון. באדיבות המצולמים
"תמיד יזכרו שהכל התחיל אצלו". רון דרמון/באדיבות המצולמים
  • עוד באותו נושא:
  • רון דרמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully