וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם בחרתם: ערן זהבי הוא ספורטאי העשור

האליפויות במכבי תל אביב, השיאים בליגת העל ובסין וכנראה שגם הראבונה שכנעו אתכם: הסקורר הבלתי ניתן לעצירה חרט את שמו על העשור הזה. בפנים מחכה לכם גם שאלון מיוחד איתו: הרגעים שלא ישכח, הפספוס והחלום שעוד נותר

עריכה: נועה לוי

בווידאו: ערן זהבי באולפן וואלה! NEWS ב-2017

לא מעט ספורטאים ישראלים יכולים לטעון שמגיע להם להיבחר לאנשי העשור החולף. היו לנו, אחרי הכל, מדליות אולימפיות, שחקן ישראלי שמשתקע ב-NBA, מאמן ישראלי שמגיע לגמר ה-NBA, אבל אתם בחרתם באדם אחד, שסיפק אינספור שערים ויריות לאורך העשור החולף.

כן, ערן זהבי. על אף תקרית סרט הקפטן המפורסמת, 40 אחוז ממצביעי הסקר הלכו עם כוכב גוואנגז'ו R&F, וקשה להאשים אותם: זהבי היה האיש המרכזי בשלוש האליפויות הרצופות של מכבי תל אביב, שבר שיא אחר שיא בכדורגל הישראלי ואז בכדורגל הסיני, עורר מחדש את נבחרת ישראל ואפילו סיפק ראבונה בלתי נשכחת שהעלתה לכותרות הראשיות גם מחוץ לארץ הקודש.

"זה כבוד מאוד גדול עבורי להיבחר לספורטאי העשור", אמר זהבי בתגובה לבחירה. "זו מתנה קטנה עבור עבודה מאוד קשה, לאורך זמן, על התמדה, על דבקות במטרה. מאוד חשוב לי לקבל את ההכרה הזו בישראל, זו המדינה שלי, וזה דבר שמאוד חשוב לי אישית".

זהבי קיבל כפול מכמות הקולות של סגנו - ספורטאי השנה שלכם שגיא מוקי. אל המקום השלישי הגיע עומרי כספי עם 16 אחוז ואז דיוויד בלאט עם 13 אחוז. מקבלי קולות נוספים: אורי ששון (4 אחוז), אלכס שטילוב (3 אחוז), ברק בכר (2 אחוז), ארטיום דולגופיאט (1 אחוז) ושחר צוברי (1 אחוז).

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי חוגג. קובי אליהו
עשור חסר תקדים בספורט הישראלי. זהבי/קובי אליהו

שאלון העשור של ערן זהבי

חמשת רגעי העשור שלו:

"קשה לבחור - העשור התחיל עם אליפות בהפועל תל אביב ועלייה לליגת האלופות, המעבר לפאלרמו שם קיבלתי הרבה מאוד ניסיון בקריירה שלי. הרגע הכי משמעותי היה החזרה למכבי תל אביב - אני חושב שזו ההחלטה הכי טובה שקיבלתי בקריירה. אחר כך המעבר המתוקשר לסין… אז אם צריך לבחור חמישה רגעים, אלך עם הגול בטדי, המספרת בליון, השלושער בדרבי, הגול בבאזל וקמפיין הנבחרת הנוכחי".

לפי עשור, מה דמיינת?

"לא חשבתי שאגיע לאיפה שאני היום. צמחתי ביחד עם החלומות ובהתאם לסיטואציה, השתדלתי תמיד לסמן מטרות ארוכות ומטרות קצרות. את הארוכות השארתי בתת מודע, בגדר חלומות יפים. את הקטנות - עבדתי להשיג בכל יום ויום, וככה החלומות גדלו והתגשמו מעבר למצופה".

רגע מבאס בעשור:

"אחד הרגעים שמאוד הפריעו לי זה שלא זכיתי בכדורגלן השנה ב-2016. זה משהו שנלקח ממני שלא בצדק לטעמי. כן, גם לצד כל ההצלחה והכסף הגדול - הדברים האלה הם שחשובים לי והם תמיד יהיו חשובים לי".

קמפיין הנבחרת הנוכחי:

"הקמפיין הזה בנבחרת הוא אחד ההישגים הגדולים בקריירה שלי. זה לא סוד שרציתי את זה כל כך, כמה רציתי את זה, כמה תמיד הנבחרת היתה מעל הכול בשבילי. גם ברגע זריקת סרטן הקפטן, הכול היה מתסכול סביב הרצון הזה - להיות הטוב ביותר בנבחרת".

משאלה לקינוח:

"לעלות עם הנבחרת ליורו - זה יהיה סיום קריירה הכי מתוק שאפשר".

  • עוד באותו נושא:
  • ערן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully