וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה יש: הבעיות בבית"ר ירושלים לפני גמר גביע הטוטו

24.9.2019 / 16:36

הירושלמים כמעט שכחו איך נראה תואר וכעת מקווים שהנפה של גביע הטוטו תוציא את הקבוצה לדרך חדשה. רוני לוי נאלץ להסתדר עם סגל קצר, במועדון מאוכזבים מאנתוני וארן, ואפילו היו מוכנים לבצע עליו טרייד לקראת סגירת החלון, אם היה כזה על הפרק. תמונת מצב לפני מכבי ת"א

צילום וידאו: אנצ'ו ג'וש, עריכת וידאו: תומר לוי

1. הפעם האחרונה שבית"ר ירושלים זכתה בתואר כלשהו הייתה לפני קרוב לעשר שנים, בינואר 2010. אז היא ניצחה בגמר גביע הטוטו 0:1 את הפועל רעננה. כמה זה רחוק? בהרכב בית"ר שיחקו אז כמגנים איתן טיבי ואבי ריקן ואילו ברק יצחקי היה בחוד ההתקפה. חמישה שחקנים הספיקו לפרוש מאז אותו משחק: אריק בנדו, תומר בן יוסף, עמית בן שושן, עידן טל וברק יצחקי. את שער הניצחון של בית"ר כבש אז עידן ורד לרשת של שאול סמדג'ה. אגב, ורד היחיד שנותר בסגל הקבוצה הנוכחית.

ולמה אנחנו מספרים לכם את זה? כי בית"ר ירושלים כמעט שכחה איך נראה תואר. לפני שנתיים היא הגיעה לגמר הגביע נגד הפועל חיפה וכולם היו בטוחים שהבצורת מגיעה לסיומה. עם 25 אלף מאוהדיה בטדי ותחושה שזה הרגע שלה היא מעדה בגמר בדרך לעוד משבר קיץ של המועדון. האמת היא שבתקופת אלי טביב אליפות של בית"ר לא הייתה אופציה ולכן זכייה בגביע נראתה כתקרת הזכוכית של המועדון ומכאן הייתה האכזבה הגדולה.

גביע הטוטו הוא המפעל השלישי בחשיבותו, אך עדיין, כל היציע המזרחי יהיה היום מלא באוהדי בית"ר ירושלים שרוצים לחוות סוג של תואר, משהו שונה אחרי כל כך הרבה שנים. כמה שזה לא אחד משני התארים הנחשקים בכדורגל הישראלי המחשבה בקרב הנהלת המועדון, הצוות המקצועי, השחקנים והאוהדים היא שזכייה בגביע הטוטו חשובה מאוד למועדון ותיתן לו דחיפה גדולה קדימה.

אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
גביע הטוטו הוא המפעל השלישי בחשיבותו, אך עדיין, כל היציע המזרחי יהיה היום מלא באוהדי בית"ר ירושלים שרוצים לחוות סוג של תואר/קובי אליהו

2. אבל את רוני לוי ההיסטוריה פחות מעניינת. הוא פוגש את מכבי תל אביב היום ובשבת כאשר אין לו את היכולת לבצע את הרוטציות שיעשה ולאדן איביץ'. הוא יעלה עם לפחות שבעה או שמונה שחקנים מה-11 הקבועים שפותחים בהרכב ולא יכול לחלק כוחות. אם במכבי תל אביב יכולים להעלות היום כשחקנים רעננים את אלירן עטר ויונתן כהן, בבית"ר עשוי לוי לתת דקות משחק ללירן רוטמן. תמיר עדי הצעיר אמור להמשיך ולקבל קרדיט ב-11.

אופיר קריאף עבר אתמל צילום והוא סובל מקרע קטן בשריר. מעבר למשחק היום הוא ייעדר גם מול מכבי תל אביב בשבת ונגד מכבי נתניה במחזור הבא ויחזור לאחר פגרת הנבחרת.

3. לאחר המשחק האחרון בקרית שמונה בבית"ר חזרו ודיברו על כך שיש בעיה בהתקפה ואחוז ניצול המצבים הוא נמוך מאוד. בסביבות הדקה ה-80 רוני לוי עשה חילוף, הוציא את שלומי אזולאי והכניס במקומו את פרדי פלומן לחוד. לא במקרה אנתוני וארן לא נכנס.

בבית"ר קיימת אכזבה גדולה עד עתה מהיכולת של וארן באימונים ובמשחקים ואם הייתה אפשרות לבצע עליו טרייד בחלון ההעברות שנסגר לאחרונה, לא היו פוסלים זאת. יחד עם זאת, זה עדיין אנתוני וארן. לאורך כל התקופה שלו בבית"ר הוא הוכיח שכאשר נותנים לו לשחק באופן קבוע הוא מצליח לבוא לידי ביטוי, גם בעבודה על המגרש וגם במספרים. גם בתחילת העונה הנוכחית הוא כבש בגביע הטוטו שער ניצחון נגד נס ציונה בדקה ה-90 ואת שער השוויון נגד הפועל באר שבע. במצבה של בית"ר כששלומי אזולאי מתקשה ואין יותר מדי אופציות אחרות, וארן צריך לקבל יותר הזדמנויות על מנת להיכנס לעניינים. לפחות עד ינואר אין לבית"ר ברירה אחרת.

עוד בוואלה!

משה חוגג ולה פמיליה ערכו סולחה: לא נפעל נגד צירוף שחקן מוסלמי

לכתבה המלאה
אנתוני וארן בית"ר ירושלים. דני מרון
לפחות עד ינואר, לבית"ר אין ברירה והיא חייבת להשתמש בווארן/דני מרון

4. הבוקר נתבשרנו על סיום סאגת הקיץ בין משה חוגג ללה פמיליה, בתקווה שהפעם זה סופי והטלנובלה הזאת לא תחזור על עצמה בכל חודשיים. בית"ר עשתה מהפכה ברמת מועדון, בנתה קבוצה טובה יותר ומכוונת גבוה וכדי שזה יקרה, המועדון צריך להתעסק בכדורגל נטו ולא בפרוצדורות מול אוהדים בוקר וערב. אז לה פמיליה התנצלו וחוגג מרוצה. האמת? הגיע הזמן שזה יקרה, זה כבר תקופה שזה הפך למעייף, מתיש ולא קשור לספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully