וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר האיראני של טרנט לוקט: "המשפחה מבינה שאני כאן בגלל הכדורסל"

23.9.2019 / 13:00

האמריקאי התחתן לאחרונה עם בת לגולים מאיראן, ולפני שחתם בהפועל ירושלים וידא כי אשתו לא תיתקל בבעיות בביקורת הגבולות. על תפקידו בקבוצה הוא אומר: "לפעמים אקלע פחות, אבל תמיד אביא אנרגיה. עליי להתרגל לעובדה שזקוקים ממני ליותר אחריות בהתקפה". ראיון

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: מתן חדד

ברוב המקרים, זר שמגיע לקבוצה חדשה וקולע חמש נקודות בממוצע במשחקי ההכנה, צריך להתחיל לדאוג בנוגע לעתידו. אבל נראה שהמקרה של טרנט לוקט שונה: חרף היכולת ההתקפית הדלה שהפגין עד כה, הפורוורד האמריקאי הובא להפועל ירושלים על תקן הסטופר ההגנתי וכמי שאמון על נקודת התורפה של הקבוצה בעונה החולפת; במילה אחת - אגרסיביות.

"יהיו משחקים שבהם אקלע 20 נקודות, אבל גם משחקים שבהם אקלע פחות מעשר", מבהיר לוקט בראיון לוואלה! ספורט לקראת הופעת הבכורה החצי רשמית שלו במדים האדומים, הערב (שני, 20:50) בדרייב אין נגד הפועל באר שבע. "דבר אחד בטוח: בכל משחק אביא איתי אנרגיה בהגנה ובריבאונד. אלה דברים שאתה תמיד יכול לשלוט בהם".

ההחתמות הנוצצות של ירושלים לקראת העונה הקרובה התרכזו בגזרת השחקנים שנשארו, ובראשם ג'יימס פלדין (אשר חוזהו חודש עוד במהלך העונה שעברה) וטיישון תומאס. שחקני הרכש החדשים לעומת זאת, נתפסים אפרוריים משהו בלשון המעטה. לוקט (28, 1.96) הגיע כדי להחליף את כריס ג'ונסון, כשבאמתחתו ניסיון אירופי מכובד: בשנתיים האחרונות שיחק באוניקס קאזאן, איתה הגיע לחצי גמר ולרבע גמר היורוקאפ, ולפני כן עבר בסביליה, טרנטו ובראונשוויג.

טרנט לוקט שחקנה של הפועל ירושלים. דני מרון
"בכל משחק אביא איתי אנרגיה". טרנט לוקט/דני מרון

ובכל זאת, חמש נקודות למשחק הן לא התוצרת לה ציפו בירושלים כשהחתימו אותו. לאורך רוב הקריירה נעו מספריו באזור 12-11 נקודות, למעט השנתיים בקאזאן שבהן קלע 7.3, אבל אז היו לו נסיבות מקלות: אשתקד שיחק לצד קו אחורי עמוס סקוררים בראשות אריק מקולום, ג'מאר סמית' ופריאיי הנרי.

- כמה קשה לשחק ליד גארדים כה דומיננטיים, שכל כך אוהבים לזרוק לסל?

"לא הייתי אומר שזה קשה. ככל שאתה מתקדם בקריירה, אתה מתכנס למה שאתה עושה הכי טוב, והשחקנים שהזכרת הם סופר מוכשרים. אני התבלטתי בהגנה. תמיד כיף לעשות כל מה שאתה מסוגל, אבל באמת נהניתי לידם. לקח לי זמן להסתגל לעובדה שאני לא מקבל את הכדור כמו בעבר, ועכשיו אני צריך להתרגל מחדש, כי התפקיד שלי בקבוצה הזאת יהיה יותר התקפי. אני שמח שאקבל יותר חופש ומחכה לזה".

בעונה שעברה השתכר לוקט כמעט חצי מיליון דולר, ולקראת העונה חתם על חוזה שנמוך בכ-40 אחוזים מהסכומים שאליהם התרגל ברוסיה. "דיברתי עם ירושלים לאורך כל הקיץ, והדברים נהיו רציניים יותר רק לקראת סיומו", הוא מודה. "התייעצתי עם חברים שהיו בישראל. הנרי שיחק אצל המאמן שלנו, ג'מאר ואריק עברו כאן, דיברתי גם עם ג'קי קרמייקל".

עוד בוואלה!

עודד קטש: "לאמארה סטודמאייר תמיד יש כאן מקום, נראה מה יהיה איתו"

לכתבה המלאה

אחד השיקולים המפתיעים בנוגע להחלטתו להגיע לישראל נוגע לאשתו הטרייה, נינה, עימה התחתן מוקדם יותר הקיץ. "יש לה שורשים באיראן, הוריה נולדו שם והיא מדברת פרסית", מגלה לוקט. "אני מרגיש מבורך לגלות את התרבות שלהם, וגם אני לומד קצת פרסית".

- הם לא התקשו לקבל את העובדה שתשחק בישראל?

"הם מבינים שזאת העבודה שלי, ושאני מקבל החלטות על בסיס מקצועי ולא פוליטי. אשתי לא תהיה איתי כאן כל הזמן, אלא תבוא ותחזור, ואחד השיקולים היה לוודא שהיא תוכל להיכנס לארץ ולצאת ממנה בלי בעיות".

- אתה בוודאי מודע למתח הפוליטי סביב ירושלים.

"קודם כל, שמעתי שהיו כאן עכשיו בחירות, ויש מתח פוליטי בין קבוצות מסוימות במדינה. אני חושב שזה מקום מיוחד, והוא חשוב להרבה אנשים, כך שרבים רואים בו בית. הכל תלוי בפרספקטיבה שממנה אתה מביט על המציאות".

- מה הספקת ללמוד כבר על ישראל?

"האמת היא שלא ידעתי הרבה לפני שהגעתי לכאן. מזג האוויר נהדר, וזה ממש חידוש בשבילי שהשמש זורחת כל הזמן. זה כיף שהכל נגיש עבורי, כאמריקאי. אפילו על המוצרים בסופרמרקט הכל כתוב באנגלית".

טרנט לוקט שחקנה של הפועל ירושלים. דני מרון
"ירושלים זה מקום מיוחד". לוקט/דני מרון

בינתיים, צוות לוקט לחדר עם סולימאן בריימו בנסיעות לחו"ל ("סו נושם בכבדות כשהוא ישן, אבל לפחות הוא לא נוחר", צוחק שותפו), והוא נזכר ברגע אחד מיוחד מהכדורסל האירופי שחווה דווקא בטיול ביוון. "פעם נסעתי עם אשתי לסנטוריני, הלכתי עם תיק על הגב ובלי חולצה, ופתאום אנשים צעקו 'טרנט לוקט! טרנט לוקט!'. הם היו אוהדים מאיטליה, שזיהו אותי באמצע יוון וזכרו אותי למרות ששיחקתי שם ארבע שנים קודם לכן. זה היה מטורף".

- בירושלים לימדו אותך כבר לדקלם את המשפט שליגת האלופות חזקה יותר מהיורוקאפ?

לוקט צוחק. "לא, לא, אף אחד לא דיבר איתנו על זה. שמעתי רק סיפורי אימה על הכדורים בצ'מפיונס, אבל כנראה שינו ושיפרו אותם, כי כשניסיתי אותם לא נתקלתי בשום בעיה. שיחקתי במשך שלוש שנים ביורוקאפ, והגעתי בכל פעם לאותם מקומות, כך שאני מצפה להכיר יעדים חדשים".

סולימאן בריימו שחקן הפועל ירושלים. אתר הפועל ירושלים, אתר רשמי
"לפחות הוא לא נוחר". בריימו/אתר רשמי, אתר הפועל ירושלים

לוקט, כמו רבים, עקב אחרי הכישלון של נבחרת ארה"ב במונדובאסקט. "שמעתי שאומרים שאולי הנבחרת תצליח יותר אם היא תורכב מזרים אמריקאים שמשחקים באירופה, אבל אני חושב שצריך לשלב. אי אפשר לזלזל בשחקנים כמו דונובן מיצ'ל. הדרך הנכונה היא להביא כמה שחקנים איכותיים, שכבר מכירים את הכדורסל האירופי ואת הקונספט שלו, לצד הכוכבים הגדולים מה-NBA. אני מקווה שלאולימפיאדה יגיעו השחקנים הטובים ביותר".

- באופן אישי, אתה חולם להשתלב בנבחרת כזו?

"לא... אני אתחרה עם לברון ג'יימס על התפקיד?", הוא מתלוצץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully