וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם באתלטיקה: ליילס הבריק ב-200, ברייזר עם שיא אליפות, קנדריקס עם זהב במוט

ערב אמריקאי בקטאר: ליילס זכה כצפוי בזהב, ברייזר עם תוצאה נפלאה ב-800 והקופץ במוט שרד דו-קרב אדיר עם דופלנטיס. זהב לקארבר האוסטרלית בהטלת כידון

יומה החמישי של אליפות העולם באתלטיקה הסתיים הערב (שלישי) עם חגיגה אמריקאית גדולה שכללה שלוש מדליות זהב. נואה ליילס שלט כצפוי בריצת ה-200 מטר, דונובן ברייזר קבע שיא אליפות ב-800 וסם קנדריקס זכה בזהב בקפיצה במוט אחרי דו-קרב אדיר עם ארמנד דופלנטיס. בהטלת הכידון אצל הנשים נרשמה היסטוריה אוסטרלית.

נואה ליילס אצן אמריקאי. רויטרס
השלים ערב גדול למשלחת האמריקית. נואה ליילס/רויטרס

200 מטר, גברים

נואה ליילס, מי שחתום על התוצאה הרביעית בטיבה אי פעם, הגיע כפייבוריט הברור לגמר הזה ועמד בציפיות עם תוצאה מצוינת של 19.83 שניות כדי להעניק לארה"ב מדליית זהב שלישית הערב. אנדרה דה גראס הקנדי, שהשיג את הארד ב-100 מטר, התקדם הפעם למדליית הכסף עם 19.95 שניות, כשבמקום השלישי סיים במפתיע אלכס קינונייס מאקוודור עם 19.98. המפסיד הגדול היה אדם ג'מילי הבריטי, שהיה שני כשנותרו 50 מטר לקו הסיום, אבל סיים רביעי והחמיץ את הארד על חודן של חמש מאיות השנייה.

סם קנדריקס קופץ במוט אמריקאי עם ארמנד דופלנטיס השבדי. רויטרס
יופי של תחרות. סם קנדריקס עם ארמנד דופלנטיס בסיום/רויטרס

קפיצה במוט, גברים

דרמה גדולה סיפקה התחרות הזו, כשבסיומה אלוף העולם סם קנדריקס שמר על התואר. ארבעה קופצים נפלטו מהגמר בגובה של 5.70 מטרים, האלוף האולימפי טיאגו בראז דה סילבה סיים את דרכו יחד עם ארבעה נוספים ב-5.80 וכך נותרו רק קנדריקס האמריקאי, ארמנד דופלנטיס השבדי ופיוטר ליסק הפולני, שכשל ב-5.92 ובחר לדלג אחרי ניסיון אחד. כולם עברו ל-5.97, ליסק לא הצליח והסתפק בארד, בעוד דופלנטיס עבר בניסיון שלישי והעביר את כל הלחץ לקנדריקס, שעמד בו כמו גדול ועבר את הרף בניסיון השלישי שלו - בדיוק כפי שעשה ב-5.87. השניים לא הצליחו בשלושה ניסיונות ב-6.02 וכך קנדריקס זכה בזהב (עבר 5.92 בקפיצה ראשונה, לעומת השבדי שעשה את זה בשלישית) ודופלנטיס הצעיר הסתפק בכסף ובחיבוק חם מהמנצח, כולל סלטה משותפת.

סם קנדריקס קופץ במוט אמריקאי. רויטרס
כמה אופי. סם קנדריקס עובר בקפיצה השלישית שלו ב-5.97/רויטרס

800 מטר, גברים

דונובן ברייזר האמריקאי נטל את ההובלה אחרי 500 מטר ודהר עד לקו הסיום כדי לקבוע תוצאה מדהימה של 1:42.34 דקות, השווה שיא אליפות ושיא אמריקאי. ברייזר הפך לנציג ארה"ב הראשון שזוכה בזהב ב-800 מטר באליפות העולם, כשהבוסני אמל טוקה השיג את מדליית הכסף לפני פרגוסון רוטיץ' הקנייתי.

דונובן ברייזר רץ אמריקאי. רויטרס
גאווה אמריקאית. דונובן ברייזר/רויטרס

הטלת כידון, נשים

קלסי-לי בארבר, שסיימה רק במקום ה-10 באליפות העולם בלונדון, הייתה במקום הרביעי לפני ההטלה האחרונה שלה, אלא שאז שלחה את הכידון למרחק של 66.56 מטרים וזכתה בכל הקופה. היא האוסטרלית הראשונה אי פעם שמשיגה את מדליית הזהב במקצוע זה. הסינית ליו שיינג ירדה בעקבות זאת למקום השני ובת ארצה ליו הויהוי שהגיעה כמדורגת הבכירה, נותרה רק עם הארד.

קלסי-לי בארבר מטילת כידון אוסטרלית. רויטרס
ברגע האחרון. קלסי-לי בארבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully