וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה את פנאתינייקוס 71:82 ועלתה לגמר טורניר ינאקופולוס

הצהובים נראו טוב מאוד ושלטו במשחק מתחילתו. דורסי (18 נקודות) הצטיין אצל הצהובים. שמעון מזרחי קיבל גביע הוקרה. מחר (ראשון) ב-18:00 משחק הגמר נגד מילאנו. ספרופולוס: "אנחנו בדרך הנכונה"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מכבי תל אביב ניצחה היום (שבת) את פנאתינייקוס היוונית 71:82 במסגרת טורניר ינאקופולוס ועלתה לגמר נגד מילאנו, שייערך מחר ב-18:00. הצהובים נראו טוב ושלטו במשחק למין הפתיחה כשהובילו בפער שנע בין 8 ל-12 נקודות לכל אורך ההתמודדות. לאחר הזכייה בטורניר ההכנה בצרפת, התמודדו הערב חניכיו של ספרופולוס לראשונה נגד יריבת יורוליג וכאמור, יצאו כשידם על העליונה.

בצוות המקצועי יכולים להיות מעודדים לאחר שהקבוצה התגברה על חסרונם של עמרי כספי, קווינסי אייסי ואנג'לו קלויארו הפצועים. הצהובים נהנו לראשונה מסקוטי ווילבקין שחזר מאליפות העולם בסין, והניע את משחק ההתקפה כאילו היה עם הצהובים מתחילת ההכנה. טיילר דורסי היה נהדר גם היום והוביל את קלעי הצהובים.

קלעו למכבי תל אביב: טיילר דורסי 18 נקודות, טאריק בלאק 14 נקודות ו-7 ריבאונדים, סקוטי ווילבקין 11 נקודות, 4 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, אליז'ה בריאנט 11 נקודות ו-6 ריבאונדים, אותלו האנטר 10 נקודות ו-7 ריבאונדים, נייט וולטרס 9 נקודות, ג'ייק כהן 7 נקודות, דני אבדיה 2 נקודות, יובל זוסמן (19:53) וסנדי כהן (2:44 דקות) שיחקו ולא קלעו

רבע 1: פנאתינייקוס - מכבי תל-אביב 24:20

מכבי תל אביב פתחה את המשחק, שיצא לדרך באיחור של כרבע שעה, עם סקוטי ווילבקין, נייט וולטרס, דני אבדיה, ג'ייק כהן וטאריק בלאק. הצהובים פתחו חזק, לחצו בהגנה ורצו ל-2:10 מהיר, שגרם למאמנה של פאו להזעיק פסק זמן כבר לאחר 2 דקות. היוונים חזרו מפסק הזמן מעט אגרסיבים יותר וצמצמו הפער ל-3 הפרש, אך הצהובים לא התרגשו, ניצלו את ההגנה החדירה של פנאתיניקוס ו-2:18 לסיום הרבע, התוצאה עמדה על 12:20 למכבי. שלשה של ג'ימר פרידט מאסיסט של קלאת'יס קבעה 20:24 לצהובים בסיום הרבע הראשון.

סקוטי ווילבקין שחקנה של מכבי תל אביב בכדורסל. אתר רשמי
לראשונה בסגל הצהובים. ווילבקין/אתר רשמי

רבע 2: פנאתינייקוס - מכבי תל-אביב 54:45

אותלו האנטר נראה נהדר בפתיחת הרבע השני, לקח ריבאונדים, קלע, מסר ועזר לקבוצתו לעלות ליתרון שיא של 9 הפרש, 28:37. היוונים המשיכו להסתמך על שלשות אך כשניסו ללכת פנימה נתקלו בהגנה קשוחה של מכבי תל אביב שהקשתה מאד על פאו להגיע לטבעת. סל קשה של בלאק מתחת לסל ושלשה של דורסי הטיסו את מכבי ל-34:45 וגרמו לפדולאקיס להזעיק פסק זמן נוסף. חטיפה וסל של אלייז'ה בריאנט קבעה הפרש שיא של 13 נקודות - 36:49, 3:20 לסיום הרבע. מנגד קלעו היוונים במשך שתי התקפות רצופות, מה שגרם לספרופולוס להזעיק פסק זמן משלו. אקס הצהובים טייריס רייס (17 נקודות במחצית הראשונה) השאיר את פנאתינייקוס בעניינים, אבל שלשה נוספת של דורסי (14 נקודות) הורידה את שתי הקבוצות למחצית עם יתרון צהוב, 45:54 למכבי במחצית.

רבע 3: פנאתינייקוס - מכבי תל-אביב 70:56

המחצית השניה החלה היכן שהסתיימה הראשונה. שתי הקבוצות לא הבריקו מבחינה התקפית ו-6 דקות לסיום הרבעי השלישי הפער לזכות הצהובים עמד על 8 נקודות, 52:60. פאו פשוט לא הצליחה לשים את הכדור בסל, ומכבי ניצלה זאת - יחס עם משחק חלש של ניק קלאת'יס - ושתי הקבוצות ירדו לפסק זמן כשלוח התוצאות מראה 54:65. הצהובים נתקעו מעט ולא הצליחו לקלוע סל במשך 3 דקות, אך סל של נייט וולטרס בסיום הרבע הורידה את מכבי תל אביב להפסקה לפני הרבעים ביתרון שיא של 14 נקודות - 56:70.

טאריק בלאק שחקנה של מכבי תל אביב בכדורסל. אתר רשמי
הצהובים נראים טוב. טאריק בלאק/אתר רשמי

רבע 4: פנאתינייקוס - מכבי תל-אביב 75:65

הרבע האחרון נפתח בשלשה של דשון תומאס, עוד אקס של הצהובים, עבור פאו ומנגד לייאפ של בריאנט העמיד את התוצאה של 59:72. שתי קליעות עונשין מדויקות של תומאס הורידו את ההפרש לחד ספרתי, אך דורסי מנגד המשיך להיות מצויין וסל קשה שלו במתפרצת קבע 63:75. פנאתינייקוס לא ויתרה אך פשוט לא הצליחה לקלוע ולצמצם את הפער אל מתחת ל-8 הפרש. דאנק בצבע של טאריק בלאק החזיר את ההפרש לדו ספרתי וכשתי דקות לסוף נראה שפדולאקיס ויתר על המשחק לאחר שהוריד את קלאתיס לספסל. ריבאונד התקפה והטבעה של בלאק כדקה לסיום המשחק סגרו את הסיפור סופית, ובסיום 71:82 למכבי תל אביב, שעלתה לגמר טורניר ינאקפולוס.

שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב מקבל מגן הוקרה. אתר רשמי
זכה לכבוד מינאקופולוס הבן. שמעון מזרחי/אתר רשמי

יאניס ספרופולוס בסיום המשחק: "המשחק הזה הראה לנו שאנחנו בדרך הנכונה, אנחנו עובדים כמו שצריך. אמרתי לפני המשחק במסיבת העיתונאים שלמרות שאנחנו קבוצה חדשה, אני רוצה לראות את כל מה שאנחנו עובדים עליו באימונים. אנחנו מנסים להתקדם ממשחק למשחק, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה, לשפר את שיתוף הפעולה ההתקפי וההגנתי".

על ווילבקין, ששיחק לראשונה במדי הצהובים בהכנה אמר היווני: "סקוטי שיחק את המשחק הראשון עם החברים החדשים שלו לקבוצה היום, הוא התאמן איתנו רק שלושה אימונים, אז זה אומר שאנחנו יכולים להשתפר עוד הרבה.

"הדבר הכי חשוב זה לבנות את המשחק, לדעת איך לשחק אחד עם השני, זו העדיפות הראשונה שלי. אנחנו רוצים להשתפר מהמשחקים הקשים הללו", סיכם המאמן.

סקוטי ווילבקין: "זה היה טוב לנצח במשחק הראשון שלי בחזרה עם הקבוצה. באנו עם אנרגיות, כולם התחברו, הוסיפו משהו לקבוצה, קלעו ושיחקו הגנה קשוחה. בשבילי זה משחק נהדר ראשון עם רוב הקבוצה, זה צעד חיובי קדימה".

על היריבה מחר בגמר אמר הגארד: "ראיתי חלק מהמשחק של מילאנו היום, הם קבוצה טובה, אבל אני מקווה שנוכל לבוא עם אותה רמה של אנרגיות. הטורניר מאוד נחמד, הם כיבדו את ינאקופולוס לפני המשחק, ואת שמעון במחצית, הייתה פה אווירה נהדרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully