וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוריד את הקוף הצהוב מהגב: מחסום מכבי תל אביב והנתונים לקראת מחזור 4

מכבי חיפה בפתיחת העונה הכי טובה שלה מאז האליפות האחרונה ונמצאת בפסגה לראשונה מאז 2013. האם תצליח גם לשפר את המאזן העגום מול האלופה שעומד על 1 מ-24? וגם: בית"ר בדז'ה וו, הפועל חיפה בבצורת ביתית ונתניה חוזרת ל-2007. הנתונים והמספרים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

בווידאו: מסיבת העיתונאים של מכבי חיפה לקראת מכבי תל אביב

שבת, 18:00: מכבי נתניה - הפועל כפר סבא (ספורט 4)

* למי ששכח, זהו "דרבי השרון" המקורי. את האליפות היחידה שלה לקחה הפועל כפר סבא ב-1982, אז עקפה את מכבי נתניה שהוליכה את הטבלה לאורך מרבית שלבי העונה.

* אמנם לא היו יותר מדי מפגשים לאחרונה, אבל מכבי נתניה לא ניצחה את הפועל כפר סבא במשחק ביתי בליגה מאז ינואר 2007. היו ארבעה כאלה, כשהאורחת ניצחה בשניים ועוד שניים הסתיימו בתיקו.

* מכבי נתניה עדיין לא ספגה העונה בשלושה מחזורים. הפעם האחרונה שהצליחה לשמור על שער נקי בארבעה מחזורים רצופים הייתה בסוף עונת 2007/08.

* כל שלושת ניצחונות החוץ האחרונים של כפר סבא בליגת העל היו בקרית שמונה. קבוצה אחרת? האחרונה שהפסידה לה בבית הייתה הפועל חיפה בספטמבר 2016.

* הפעם האחרונה שכפר סבא ניצחה שלושה משחקי חוץ רצופים בליגת העל הייתה במרץ-אפריל 2006.

סמואל יבואה הפועל כפר סבא זנו בונדאה מכבי נתניה (בלי קרדיט). ברני ארדוב
הפעם האחרונה שנתניה ניצחה את כפר סבא בבית. זנו בונדאה מאחורי עמנואל פאפו ב-2007/ברני ארדוב

שבת, 19:00: סקציה נס ציונה - בני יהודה (ספורט 5 לייב)

* מפגש ראשון בין הקבוצות מאז אפריל 1971, אז בני יהודה הביסה את נס ציונה 0:4 בסיבוב ו' של גביע המדינה.

* בליגה היו ארבעה מפגשים בעונה הכפולה של 1966/68 וגם בהם לא הצליחה נס ציונה לנצח, עם הפסד אחד לצד שלוש תוצאות תיקו.

* בני יהודה לא הפסידה בארבעת משחקי החוץ האחרונים שלה בליגה. את העונה הקודמת סיימה עם שלושה ניצחונות כאורחת, ואת העונה הנוכחית התחילה עם 0:0 מול מכבי תל אביב.

* בני יהודה מגיעה אחרי שתי תוצאות 0:0. שלוש כאלה ברצף לא היו לה בליגה כבר מעל 30 שנה, מאז פברואר 1989.

* כשחקן, עמיר תורג'מן אהב לפגוש את בני יהודה. הוא כבש לרשתה שמונה שערים בארבע קבוצות שונות: חמישה כשחקן עירוני אשדוד ושערים בודדים במדי מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל חיפה.

מאמן סקציה נס ציונה עמיר תורג'מן. ברני ארדוב
אהב לפגוש את בני יהודה כשחקן. עמיר תורג'מן/ברני ארדוב

שבת, 20:30: מכבי תל אביב - מכבי חיפה (ספורט 5)

* זה יהיה המפגש ה-160 בין הקבוצות בליגה הבכירה. המאזן עד כה: 48:64 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 47 משחקים לא הוכרעו.

* מכבי תל אביב הפסידה למכבי חיפה רק פעם אחת ב-24 משחקי הליגה האחרונים ביניהן, כשאלירן עטר וגארי קגלמאכר קבעו 0:2 בחוץ באוקטובר 2016. פרט לכך, היו 15 ניצחונות צהובים ועוד שמונה תוצאות תיקו.

* הפעם הקודמת ששתי הקבוצות נפגשו במחזור הרביעי הייתה לפני חמש שנים, אז הצהובים ניצחו 1:3 בבלומפילד והירוקים סיימו עם תשעה שחקנים. מאותו סגל של מכבי חיפה לא נותר אפילו שחקן אחד, לעומת ארבעה שעדיין משחקים במכבי תל אביב (שרן ייני, איתן טיבי, דור מיכה ודור פרץ).

* מכבי חיפה מתחילה את המחזור הרביעי כשהיא בפסגת ליגת העל, שם לא הייתה כבר שש שנים, מאז סיום המחזור הראשון של עונת 2013/14. אז, אגב, הייתה גם הפעם האחרונה שהקדימה את מכבי תל אביב בטבלה.

* מכבי תל אביב עדיין לא ספגה שער העונה. ב-2013/14 שמרה על רשת נקייה עד המחזור השביעי, כשחאמד גנאים מבני סכנין עצר את הרצף של חואן פאבלו על 585 דקות.

* זו פתיחת העונה הכי טובה של מכבי חיפה מאז האליפות האחרונה ב-2010/11. באותה עונה הפסידה לראשונה רק במחזור התשיעי.

גארי קגלמאכר שחקן מכבי חיפה (ימין). ברני ארדוב
ניצחון ירוק אחד ב-24 משחקי ליגה. גארי קגלמאכר חוגג באוקטובר 2016/ברני ארדוב

שבת, 20:30: עירוני קרית שמונה - בית"ר ירושלים (ספורט 4)

* המאזן בין הקבוצות ב-27 משחקים בליגת העל: 9:10 לעירוני קרית שמונה בניצחונות ועוד שמונה תוצאות תיקו.

* עירוני קרית שמונה נותרה הקבוצה היחידה בשתי הליגות הבכירות שעדיין לא צברה נקודה, וזו פתיחת העונה הגרועה ביותר שלה בליגת העל.

* זו עונה שנייה ברציפות שלבית"ר ירושלים יש נקודה אחת בלבד אחרי שלושה מחזורים. בעונה שעברה, עם גיא לוזון על הקווים, היו לה שלושה שערי זכות באותו שלב (לעומת אחד בלבד כרגע) ובמחזור הרביעי הגיע ניצחון הבכורה - 2:3 על בני סכנין.

* הפעם האחרונה שבית"ר התחילה עונה עם ארבעה משחקים ללא ניצחון, הייתה בעונת 2015/16, אז פתחה עם שלוש תוצאות תיקו והפסד, ורשמה ניצחון ראשון רק במחזור החמישי.

* רוני לוי לא הצליח לנצח את קרית שמונה בארבע הפעמים האחרונות שאימן מולה. היו לו שני הפסדים עם מכבי חיפה ולפני כן תיקו והפסד עם בית"ר.

שחקן בני סכנין, אלבן פנישי, מול אופרי קריאף, בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
בית"ר הייתה באותה סיטואציה בעונה הקודמת ואז ניצחה במחזור הרביעי את סכנין. אופיר קריאף/ברני ארדוב

ראשון, 19:00: הפועל רעננה - מ.ס. אשדוד (ספורט 5 לייב)

* באפריל האחרון נפל דבר: מ.ס. אשדוד ניצחה את הפועל רעננה בפעם הראשונה, בניסיון ה-20 שלה בכל המסגרות. זה היה בחוץ וחזר על עצמו בעוד משחק חוץ, בגביע הטוטו בחודש שעבר. לפני צמד המפגשים הזה, היו 10 ניצחונות לרעננה ועוד תשע תוצאות תיקו.

* הפועל רעננה היא הקבוצה היחידה שבמשחקיה נכבשו יותר מ-10 שערים. היו כבר 14 כאלה.

* מ.ס. אשדוד עדיין לא הפסידה בשמונת משחקיה הרשמיים העונה.

* גם את עונת 2014/15 התחילה אשדוד עם שלושה מחזורים ללא הפסד וצבירת חמש נקודות מתוך תשע. גם אז יצאה למשחק חוץ במחזור הרביעי, ורשמה עוד תיקו (1:1 מול בית"ר ירושלים).

מאמן הפועל רעננה מנחם קורצקי. דני מרון
רואה הכי הרבה שערים עד עכשיו. מנחם קורצקי/דני מרון

ראשון, 20:15: הפועל חיפה - הפועל חדרה (ספורט 4)

* הפועל חיפה לא הצליחה לנצח את הפועל חדרה בשני מפגשי הליגה בעונה שעברה (הפסד 2:0 בחוץ ו-1:1 בבית) והפסידה לה גם העונה בגביע הטוטו (2:1 בבית).

* מאז אותו תיקו בחיפה, כל 10 משחקי החוץ האחרונים של חדרה בליגת העל הגיעו להכרעה. היו לה שבעה הפסדים לעומת שלושה ניצחונות.

* הפועל חיפה סופרת כבר תשעה משחקי בית רצופים ללא ניצחון בליגת העל (שלושה הפסדים ושש תוצאות תיקו) וגם 472 דקות בלי שער ביתי. גיא חדידה, ששוחרר השבוע מהקבוצה, חתום על השער האחרון. זה היה ב-2:2 מול הפועל רעננה לפני יותר מחצי שנה, במחזור הסיום של העונה הסדירה.

* הפועל חיפה לא ספגה שער בשלושת מחזורי הפתיחה, לראשונה מאז עונת האליפות ההיסטורית. אז, ב-1998/99, דודו אוואט הוציא כדור ראשון מהרשת רק במחזור השביעי.

שחקן הפועל חיפה גיא חדידה. אדריאן הרבשטיין
כבש את השער הביתי האחרון של הפועל חיפה, והשבוע שוחרר. גיא חדידה/אדריאן הרבשטיין

שני, 20:15: הפועל באר שבע - הפועל תל אביב (ספורט 1)

* בשש הפעמים האחרונות שאירחה את הפועל תל אביב, הפועל באר שבע השיגה ארבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. הניצחון האחרון של התל אביבים היה 1:2 בפברואר 2013 עם פנדל מכריע של עומר דמארי.

* הפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו במחזור הרביעי הייתה בעונת 1991/92, אז חזי שירזי המחליף הקפיץ לרשת בדקה ה-87 והעניק להפועל תל אביב 0:1 בווסרמיל.

* את כל שלושת שערי הבית האחרונים של הפועל באר שבע לרשת הפועל תל אביב כבש בן שהר, שהספיק לכבוש צמד גם בכיוון ההפוך, ב-0:3 של התל אביבים בווסרמיל בפברואר 2011.

* הפועל תל אביב עדיין ללא ניצחון העונה (ליגה וגביע הטוטו) והפסידה שישה משמונת משחקיה הרשמיים.

* הפועל תל אביב ניצחה רק שניים מ-20 משחקי החוץ האחרונים שלה בליגת העל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully