וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילי רוטנשטיינר: "לאוסטריה 37 שחקנים בליגות הבכירות, לנו רק אחד וגם הוא לא משחק"

18.9.2019 / 16:25

המנהל הטכני השווה בין ישראל למתחרות שלה במוקדמות היורו. אנדי הרצוג ביקש עזרה בתיקון הטעויות, מנחם קורצקי הציע: "תתייחסו גם לשחקנים מהקבוצות הקטנות"

צילום: יותם רונן. עריכה: מתן חדד

בווידאו: מסיבת העיתונאים של אנדי הרצוג לאחר חזרת הנבחרת מסלובניה

וילי רוטנשטיינר, המנהל הטכני של ההתאחדות לכדורגל, יחד עם הצוות המקצועי של הנבחרת הבוגרת, המאמן אנדי הרצוג, עוזרו אלון חזן והאנליסט לירון גלאט, נפגשו היום (רביעי) במלון הרודס הרצליה עם מאמני הליגות המקצועניות לרב שיח בנושא הכדורגל הישראלי והנבחרת הלאומית.

רוטנשטיינר ערך למאמנים השוואה בין נבחרת ישראל למתחרות שלה במוקדמות יורו 2020 ואמר: "לצפון מקדוניה יש שישה שחקנים בחמש הליגות, לסלובניה שבעה, לאוסטריה 37 ולפולין 40. לנו יש רק אחד, מונס דאבור, שלצערנו גם הוא לא משחק בסביליה".

על נושא מספר הקבוצות בליגה אמר: "נצטרך להחליט כמה שחקנים איכותיים יש בכדורגל הישראלי ולפי זה לקבוע כמה קבוצות יהיו בליגה הבכירה. אם אתם חושבים שיש מספיק שחקנים, תעשו גם 16 קבוצות. אם לא, אז צריך לעשות משהו אחר".

מנחם קורצקי, מאמנה של הפועל רעננה, אמר לרוטנשטיינר: "אתם בוחרים שחקנים לנבחרת רק מהקבוצות הבכירות. אני מציע שתתייחסו גם לאלה מהקבוצות הקטנות, כאלה שמתדפקים על דלת הנבחרת, ותעשו מדי פעם אימונים לשחקנים האלה שלא נמצאים באור הזרקורים". הרצוג ורוטנשטיינר מתכוונים לאמץ את ההצעה הזו.

וילי רוטנשטיינר עם אלישע לוי, גל אלברמן, רוני לוי. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
וילי רוטנשטיינר עם אלישע לוי, גל אלברמן ורוני לוי/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

רוטנשטיינר פתח בהצגת הדרך הישראלית, פילוסופיית הכדורגל שניסח עבור ההתאחדות: "לכל מדינה חייבת להיות פילוסופיית כדורגל וצריך לפעול לאורה. היא לוקחת בחשבון את כל המשתנים המשפיעים - מספר שחקנים, איכות המתקנים, מצב כלכלי, מיקום הנבחרת ועוד - ומתווה דרך ברורה לשיפור ולקידום. לפילוסופייה שלנו קראנו 'הדרך הישראלית'. המפגש הזה חיוני ותורם לכולנו. אנחנו רוצים להציג בפניכם דברים שעשינו וכאלה שנשאף לעשות. אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה שלכם בקידום השחקן הישראלי ונבחרות הייצוג שלנו.

"בפרויקט 22, למשל, ננסה לקבץ את השחקנים שמסומנים ככאלה שיכולים להגיע לנבחרת ולשחק בקבוצות מובילות באירופה. נבנה פרופיל של השחקנים הללו, נציב מטרות, נבנה תכנית מקצועית ונטמיע אותה.

"בתחום הכשרת המאמנים הכנתי תכנית סדורה עבור כל מי שרוצים להיות מאמנים בישראל. יהיו תנאים מוקדמים, תנאי קבלה ובלעדיות בתחום להתאחדות לכדורגל. אני יודע שתהיה ביקורת על כך, אבל האיכות חשובה יותר מהכמות. אני מאחל לכם בריאות, הצלחה ושנה טובה".

אנדי הרצוג מאמן נבחרת ישראל עם מאמני הליגות. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
"תעזרו לי להבין היכן הקושי". אנדי הרצוג עם המאמנים/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

אנדי הרצוג סקר בפני המאמנים את עקרונות הנבחרת הבוגרת בהדרכתו: "לשחקנים שלנו יש יכולות אישיות טובות מאוד וזה מסביר את מספר השערים שהבקענו עד כה ואת מספר המצבים שיצרנו. מצד שני, ספגנו יותר מדי וקל מדי ובהחלט אפשר שאני זה שדחף יותר מדי למשחק התקפי. נצטרך למצוא איזון וכמובן לתקן טעויות קבוצתיות ואינדיבידואליות. אני משתף אתכם כדי שתעזרו לי להבין היכן הקושי ואיך ניתן לתקן את הדברים. לא השגנו עד עכשיו מספיק נקודות וברור שנצטרך לנצח בכל ארבעת המשחקים הנותרים. זה קשה, אבל אפשרי. אני מאמין שאנחנו נבחרת שיכולה לנצח בכל מקום ובוודאי עולה למשחק כדי לעשות זאת".

ניר לוין, מאמן הנבחרת הצעירה: "שיתוף הפעולה שלכם ושלנו הוא ערובה להצלחת השחקנים בקבוצה ובנבחרות. אנחנו נקפיד לשתף אתכם בכל מידע שיש לנו ונשמח לקבל מכם עזרה. אני בטוח שהתוצאות יהיו לטובת כולם".

ניר לוין מאמן הנבחרת הצעירה עם ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב, רביד גזל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
"מפגש משמעותי". ולאדן איביץ'/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

המפגש סיפק גם הזדמנות להרמת כוסית לקראת ראש השנה ולחלוקת שי צנוע מההתאחדות לכל המשתתפים. רוטנשטיינר נשא ברכה בשם ההתאחדות, אלישע לוי, הוותיק מבין הנוכחים בכנס ומאמן הנבחרת לשעבר בירך בשם המאמנים: "תודה על הזכות לשאת דברים ולהיות כאן אתכם, לחלוק רעיונות ולתרום לכדורגל. אני גאה במאמנים שלנו שמשתפים פעולה ורוצים בהצלחת הכדורגל והנבחרת ונמשיך כך. יש אווירה חיובית סביב הנבחרת וזה חיוני כל כך. אם נהיה סבלנים אני בטוח שההצלחה תגיע".

ולאדן איביץ', מאמן מכבי תל אביב: "זה מפגש משמעותי וביחד נוכל לעשות דברים משמעותיים מאוד לטובת הכדורגל הישראלי, הנבחרות, השחקנים והקבוצות. זה היה מעניין ואני מקווה שיהיו מפגשים נוספים בהמשך. גם אנחנו כמאמנים יוצאים נשכרים מכנס כזה".

שי ברדה, מאמן מכבי נתניה: "מפגש מעניין, פורה, הרבה תובנות. יושבים יחד, מציפים בעיות, חושבים על פתרונות. זה סיעור מוחות הכרחי ובעל חשיבות גדולה".

בין המאמנים שלקחו חלק בכנס שארגנו ד"ר איציק בן מלך ואלה סננס מאגף ההדרכה של ההתאחדות היו גם ברק בכר, רוני לוי, ניר לוין, גל אלברמן, מנחם קורצקי, רוני אוואט, עמיר תורג'מן, ניר קלינגר, גיא לוזון, שרון מימר, רביד גזל ואחרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully