וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי: גביע ווינר 2019 יוצא לדרך

18.9.2019 / 15:16

שלושה מארבעת משחקי שמינית גמר טורניר פתיחת העונה יערכו ביום חמישי: מכבי ראשון לציון תארח בביתה את עירוני נהריה (19:45, ספורט 5), העולה החדשה מכבי חיפה תצא לנס ציונה (20:00, ספורט 5) והפועל באר שבע תארח את גלבוע/גליל (20:15, ספורט 5)

צילום: ברני ארדוב

בוודיאו: אימון הפתיחה של מכבי תל אביב

לראשונה מאז שגביע ווינר נחנך בשנת 2007, ישחקו החל ממחר (חמישי) כל קבוצות הליגה במפעל באופן תחרותי. שלושה משחקי שמינית הגמר ישוחקו מחר, ואחד נוסף, בין הפועל תל אביב למכבי אשדוד, ישוחק ביום שישי. סגנית האלופה מכבי ראשון לציון תארח בביתה את עירוני נהריה של דני פרנקו, כשהפועל חולון מחכה למנצחת ברבע הגמר. הפועל אילת מחכה ברבע הגמר למנצחת במשחק בו תארח עירוני נס ציונה את העולה החדשה מכבי חיפה, ובדרבי האדומות תצא הפועל גלבוע/גליל של ליאור ליובין למשחק חוץ נגד הפועל באר שבע. המנצחת תפגוש את הפועל ירושלים.

דני פרנקו מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
בנה קבוצה מרשימה בנהריה. דני פרנקו/קובי אליהו

מכבי ראשון לציון - עירוני נהריה (19:45, משולב בספורט 5)

סגנית האלופה פותחת עונה עם הרבה ציפיות, אך היתה לה הכנה לא מוצלחת במיוחד. ראשון לציון מחזיקה בסגל חמישה זרים מרשימים, ביניהם דריל מונרו, ג'ונתן וויליאמס וג'ורדן סווינג, לצד הישראלים שהובילו אותה בשנה שעברה להצלחה ואלכס צ'וברביץ' שהגיע מירושלים. למרות זאת, לגיא גודס היו הרבה בעיות בהכנה. דריל מונרו, שישחק נגד נהריה, לא שיחק ולו משחק אימון אחד בשל פציעה בתאומים, ג'ונתן וויליאמס ואדם אריאל פספסו משחקים בשל פציעה ודבון סאדלר הצטרף מאוחר מאוד.

אחרי עונה קשה שהסתיימה בהנצלות ברגע האחרון, בעירוני נהריה מקווים לחזור לחלק העליון של הטבלה ובנו קבוצה מרשימה לשם כך. דני פרנקו הגיע מהפועל תל אביב והנחית זרים שהצליחו בליגת העל - טוני גפני מונה לקפטן ואליו הצטרף בקו הקדמי ג'ף אדריאן. הגארדים הזרים יהיו דומיניק ווטרס וג'רל מקניל, ששיחק רק משחק הכנה אחד עם הקבוצה, והישראלים המובילים הם איגור קולשוב, טראוויס ווריק, איתי שגב וניב משגב. כבר נגד ראשון לציון מעניין יהיה לראות כיצד הסגל המרשים יתחבר.

אדם אריאל שחקן מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
החמיץ משחקים בעקבות פציעה. אדם אריאל/קובי אליהו

עירוני נס ציונה - מכבי חיפה (20:00, משולב בספורט 5)

אחת הקבוצות בעלות הסגלים הישראלים העמוקים בליגה רוצה להמשיך ולהתקדם. נס ציונה צירפה לשני הישראלים המובילים שרצים איתה בשנים האחרונות - טל דן וגולן גוט, את רביב לימונד, ליאור קררה ועידן אלבר וביחד עם רביב פיטשון מציגה קבוצה חזקה מאוד. בגזרת הזרים דקוואן קוק ימשיך לקלוע ולהשפיע, ואליו חברו ג'רמי הולוואל שהפתיע לטובה בהכנה והזרים המנוסים קורי פישר וג'ף וויטי, שבינתיים רחוקים מלהראות את מה שהם יודעים.

אחרי עונה אחת בלאומית מכבי חיפה חוזרת לליגת העל עם המאמן דניאל סאואנה בעונת בכורה על הקווים בליגה הראשונה. חיפה תופיע למשחק בנס ציונה ללא סקוט סאגס הפצוע וגרגורי ורגאס שעדיין לא הגיע מאליפות העולם, ורק עם הזרים ג'יימס יאנג ואריק אנדרסון, מה שהופך אותה לאנדרדוג מובהק. הסגל הישראלי של הירוקים כולל את הקפטן ווילי וורקמן, הגבוהים יונתן מור, דניאל קופרברג ורומן סורקין והגארד גיל אמיתי.

שחקן מכבי חיפה ווילי וורקמן. אדריאן הרבשטיין
הקפטן של העולה החדשה מחיפה. ווילי וורקמן/אדריאן הרבשטיין

הפועל באר שבע - הפועל גלבוע/גליל (20:15, משולב בספורט 5)

למרות ששינתה את רוב הסגל שלה, הפועל באר שבע עושה רושם כקבוצה קשוחה שיכולה שוב להפתיע את הליגה. הסגל הישראלי של רמי הדר די דליל נכון לעכשיו וכולל את ספנסר וייס, עדי כהן סבן, נועם לייש, עמית זיס, פיליפ הרץ ובן אייזהנארט עד שטרנס ווטסון ישוב מהפציעה, ובשלב זה האדומים מחזיקים חמישה זרים - כשהפורוורד אנתוני לורנס מתנדנד. לצידו משחקים נייט לינהארט, אקס מכבי תל אביב, טי ג'יי וויליאמס שמרשים מאוד בהכנה, הסנטר סטיב זאק והפורוורד ג'ון פטרוסלי.

כמו בכל עונה בשנים האחרונות, גם השנה גלבוע/גליל היא סוג של תעלומה. יפתח זיו, גיל בני, עמית גרשון ועידו פליישר הצטרפו לצמד הקפטנים הצעיר נתנאל ארצי ויותם חנוכי, וליאור ליובין הביא ארבעה זרים, כשרק שניים מהם בוודאות ישחקו מחר - ג'רמאר גאלי שבא מהלאומית והפוורוורד ג'סטין טילמן. אדגר סוסה, השחקן המוביל המסתמן של גלבוע, לא שיחק בשבוע וחצי האחרונים, והסנטר ניק וורד שנמצא במבחן במועדון בחודש הקרוב מתנדנד ועשוי גם כן לא לשחק.

שחקן נבחרת ישראל הצעירה יפתח זיו. אס"א ישראל,
עבר לגלבוע גליל, קבוצה צעירה ומסקרנ. יפתח זיו/אס"א ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully