וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סשה דג'ורג'ביץ' עוזב את נבחרת סרביה, גרג פופוביץ' סוגר חשבון

המאמן שזכה במדליות כסף באליפות העולם, האולימפיאדה והיורובאסקט סיים את תפקידו. מאמן נבחרת ארה"ב עונה לביקורות

צילום ועריכת וידאו: מתוך הטוויטר

בווידאו: ארגנטינה חוגגת העפלה לגמר

למונדובאסקט 2019 נכנסה נבחרת סרביה עם ציפיות להגיע לפודיום, לכל הפחות, ועם מחשבות אמיתיות על זכייה במדליית זהב. היריבה הגדולה ארצות הברית נראתה פחות מאיימת מתמיד, אולם בסופו של דבר התברר כי גם הסרבים פחות מאיימים ממה שנראו על הנייר. היום (שבת) ניצחה מעצמת הכדורסל 81:90 את צ'כיה וסיימה את הטורניר במקום השישי, ובסיום המשחק הודיע המאמן סשה ג'ורג'ביץ' כי היה זה משחקו האחרון בתפקיד.

"בדיוק כפי שכתבו בתקשורת, אני עוזב", אמר המאמן במסיבת העיתונאים, כשנשאל האם ימשיך לאמן את הנבחרת. "הייתי עוזב גם אם היינו עומדים במטרות שלנו, זו החלטה שקיבלתי בתחילת הקיץ".

שחקן העבר האגדי (52) קיבל את הג'וב לקראת סוף 2013, וכבר באליפות העולם של 2014 הוליך את סרביה למדליית כסף. ביורובאסקט 2015 הודח בחצי הגמר, מדליות כסף נוספות הושגו באולימפיאדת 2016 וביורובאסקט 2017.

מאמן נבחרת סרביה סשה ג'ורג'ביץ'. קובי אליהו
היה עוזב גם עם הזהב? ג'ורג'ביץ'/קובי אליהו

גם המאכזבת הנוספת של האליפות, ארצות הברית, סיימה את הטורניר עם ניצחון שלא מנחם אף אחד - 74:87 על פולין, שסידר לה את המקום השביעי. בסיום, התפנה גרג פופוביץ' לסגור חשבון עם המבקרים השונים: "לא צריך להאשים אף אחד. אנשים אומרים שאנחנו צריכים להתבייש שלא זכינו בזהב. זו גישה מגוחכת, לא בוגרת, זו בורות ומי שמביע אותה לא מכבד את יתר הנבחרות בעולם או את השחקנים, שעשו ככל יכולתם".

35 שחקנים זומנו לסגל נבחרת ארצות הברית בקיץ שעבר. 31 מהם לא הופיעו לאליפות בסין - כולם מלבד קמבה ווקר, כריס מידלטון, האריסון בארנס ומיילס טרנר. "המאמץ של השחקנים היה פנטסטי", טען פופוביץ'. "צריך להחמיא להם על מה שהם עשו. זה לא חקוק בסלע שארצות הברית צריכה לזכות בזהב ואני גם לא רואה את הכיף הגדול בלנצח כל נבחרת ב-30 הפרש. בסופו של דבר יש פה נבחרות ששיחקו שמונה ועשר שנים יחדיו. הנבחרות הטובות יותר בגמר. גם צרפת היתה עדיפה עלינו".

גם דונובן מיטשל התעקש לראות את חצי הכוס המלאה: "מבחינתי זו היתה חוויה מדהימה. לא השגנו את התוצאה שרצינו, אבל אי אפשר לבקש יותר מלצאת למלחמה עם החבר'ה האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully