וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע דייויס: דודי סלע אכזב, ישראל בפיגור 2:0 מול שבדיה

הישראלי הבכיר הפסיד 7:6 (6), 6:0 לאריקסון (280) והשלים יום עגום אחרי שגם לשם נוצח 6:3, 7:5 על ידי אליאס יימר. לוי: "מאכזב"

עידן לשם טניסאי ישראלי. לידור גולדברג, איגוד הטניס, אתר רשמי
פתח טוב את המערכה השנייה, אבל זה לא הספיק. לשם/אתר רשמי, לידור גולדברג, איגוד הטניס

נבחרת הדייויס של ישראל נמצאת בצרות גדולות בשטוקהולם. דודי סלע אכזב בגדול למרות שההתמודדות מול שבדיה נערכת באולם והפסיד 7:6 (6), 6:0 למרכוס אריקסון, המדורג 280 בעולם, מה שגרם לפיגור 2:0 מול הסקנדינבים, ככל הנראה בדרך להדחה למשחק הישרדות בבית האירופי/אפריקאי מספר 1. עידן לשם נוצח 6:3, 7:5 במשחק המוקדם על ידי אליאס יימר העדיף עליו. מחר ייערך משחק הזוגות ואם יהיה בכך צורך, אז גם שני משחקי יחידים נוספים.

יש לציין כי בשל הפורמט החדש של הטורניר, השיטה שונתה לחלוטין ומשמעות ניצחון בהתמודדות כולה היא שונה. המנצחת בבירת שבדיה תעלה לפלייאוף העלייה לטורניר הגמר בעוד המפסידה תדרדר למפגש הישרדות בבית מספר 1. בפלייאוף יתמודדו הנבחרות שיעלו מהמפגשים המקבילים ואלה שיסיימו במקומות 18-5 בטורניר הגמר במדריד בנובמבר.

מי שפתח את ההתמודדות עבור ישראל הוא המחבט מספר שתיים שלה עידן לשם, המדורג 395 בעולם. לשם פגש את מיקאל יימר (106 בעולם), שהוא הטניסאי השבדי הבכיר היחיד בהתמודדות כיוון שאחיו אליאס לא משתתף. יימר, שחגג לפני ארבעה ימים את יום הולדתו ה-21, ניצח 3:6, 5:7 את לשם בתוך שעה ועוד 24 דקות. הטניסאי הישראלי פתח רע את המשחק ונקלע כבר לפיגור 4:0 עם שתי שבירות. ליימר כבר הייתה נקודת משחקון לעלות ל-0:5, אבל לשם שבר אותו פעמיים וצימק עד 4:3, אבל אז שוב נשבר והמערכה כולה ננעלה ב-3:6 שבדי. הישראלי בן ה-22 פתח טוב את המערכה השנייה, עלה הרבה לרשת והשיג שבירה בדרך ליתרון 0:3 ולאחר מכן גם 2:5. אלא שאז יימר התעשת, שבר פעמיים את ההגשות של לשם, שמר על ההגשות שלו זוכה בחמישה משחקונים ברציפות בדרך לניצחון ול-0:1 שבדי.

דודי סלע (146) נחשב לפני ההתמודדות לנקודה די בטוחה מול מרכוס אריקסון בן ה-29 (280) הבינוני, אבל אחרי מערכה ראשונה של חפירות שארכה שעה ו-17 דקות, הישראלי התפרק לחלוטין בשנייה והפסיד 7:6 (6), 6:0 בתוך שעה ועוד 44 דקות בסך הכול. למרות שהמשחק נערך באולם, מהמשטחים האהובים על סלע, הוא פתח רע ונקלע לפיגור 4:1. למרות זאת, הוא הצליח לשבור בחזרה ולאזן ל-4:4. על משחקון הגשות של אריקסון כמעט עד סוף המערכה הלך קשה, אבל הוא הצליח לשמור על ההגשות ובתום שובר שוויון רווי במיני שבירות הצליח השבדי לנצח בו 6:8. המערכה השנייה כבר הייתה לא לעניין. סלע נשבר שלוש פעמים וחטף בייגל ב-27 דקות בלבד כשהוא זוכה בנקודה אחת במשחקוני ההגשות של יריבו (מתוך 23).

הקפטן הראל לוי סיכם את היום הראשון והמאכזב מאוד: "זה יום מאכזב, לא ציפינו להיות בפיגור 2:0, בסך הכל היו לנו את ההזדמנויות בשני המשחקים, גם אצל עידן וגם אצל דודי. לא ניצלנו וצריך לתת את הקרדיט גם לשבדים ששיחקו טניס מצוין היום. אני מקווה שמחר נצליח לצמק את התוצאה במשחק הזוגות ולאחר מכן הכל פתוח במשחקי היחידים".

אליאס יימר טניסאי שבדי. לידור גולדברג, איגוד הטניס, אתר רשמי
היה גדול על לשם בסופו של דבר. יימר/אתר רשמי, לידור גולדברג, איגוד הטניס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully