וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ארצות הברית הכעוסה שולחת מסר לעתיד: "נזכור מי לא הופיע למלחמה"

פופוביץ' פרגן לסרביה, אבל המנהל ג'רי קולנג'לו הסתכל קדימה ורמז שהמבריזים לא יזומנו שוב. טרנר: "אנחנו הופענו כשאחרים ויתרו"

מתוך טויטר

בווידאו: ארגנטינה חוגגת העפלה לחצי הגמר

אם ההפסד לצרפת ברבע הגמר לא הספיק, צנחה היום (חמישי) נבחרת ארצות הברית לשפל חדש במונדובאסקט כשהפסידה 94:89 לסרביה ולראשונה מאז החל לשחק עם שחקני NBA באליפות העולם או באולימפיאדה, תסיים לכל היותר במקום השביעי (וגם זה, בהנחה שתנצח את המפסידה בין צ'כיה לפולין). כמו כן, זו הפעם הראשונה מאז 2002 שהאמריקאים רושמים שני הפסדים רצופים באליפות גדולה.

על אף ההפסד, אגב, ארצות הברית פייבוריטית ברורה לזכות במדליית זהב באולימפיאדה שתיערך בקיץ הבא בטוקיו, מתוך הנחה שאליה, לשם שינוי, תגיע עם התותחים הכבדים. על כל 100 שקל שתשימו על זכייה אמריקאית, תזכו בעשרה שקלים בלבד.

אוון טרנר מתלהב מהסרבים

גרג פופוביץ' דאג לפתוח את מסיבת העיתונאים במחמאות גדולות למנצחת: "התרשמתי לכל אורך הטורניר מהאופי שלהם. הם עקביים וראינו דוגמא לכך היום. זו נבחרת מנוסה מאוד עם מאמן מצוין. הם לא רק מוכשרים - הם משחקים בצורה נפלאה, מוצאים את השחקן הפנוי בכל התקפה".

האריסון בארנס, אולי בהזדמנות היחידה שלו לייצג את נבחרת ארצות הברית, לא מתחרט על החוויה - להיפך. "מבחינתי, רציתי לשחק כדורסל תחרותי. אעשה את זה שוב בכל פעם, עבור שחקן כמוני, ההזדמנות לייצג את המדינה לא מגיעה בכל פעם. צריך לנצור את הרגעים האלה כשהם צצים. מבחינתי זה היה כבוד גדול, אני בנוי לזה".

מיילס טרנר, לעומת זאת, נשמע הרבה יותר כעוס לאור הביקורות שהושמעו כנגד הסגל האמריקאי - על פניו, אחד הסגלים החלשים ביותר שארצות הברית שלחה לרטורניר גדול. "הסגל הזה הקריב כל כך הרבה", טען שחקן הפנים של אינדיאנה. "הגענו חסרים, אף אחד לא כועס יותר מאיתנו, אבל לא אקבל את הביקורות על היכולת שלנו. אי אפשר לפקפק בלב שלנו, באופי שלנו, ברוח שלנו, בכל משחק נתנו הכל. אל תזלזלו בנו או בצוות המקצועי, תכבדו את יתר הנבחרות, את הכדורסל הבינלאומי. אנחנו אלה שהופענו כששחקנים אחרים ויתרו. העפלנו לאולימפיאדה. זה יהפוך את המדליה הבאה למתוקה יותר".

מנהל הנבחרת ג'רי קולנג'לו, שהרכיב את הסגל, אמר שלא ישכח את השחקנים שכן הופיעו הקיץ - אף שבסופו של דבר יסיים מחוץ לפודיום. "בסוף אתה זוכר עם מי הלכת למלחמה ומי לא הופיע. שיחקנו עם היד שחולקה לנו, אף אחד לא יכול היה לצפות את כל הפרישות שהיו לנו מהסגל. ננוח קצת, נחשוב ואז נתחיל להתכונן לאולימפיאדה. השחקנים עשו הכל, זו היתה חבורה טובה, היו לנו ציפיות גדולות יותר כך שאנחנו מאוכזבים".

על הכישלון האישי של גרג פופוביץ' אמר קולנג'לו: "הרגשתי רע מאוד בשבילו כי רציתי שתהיה לו הזדמנות לזכות בזהב אחרי החוויות שלו בנבחרת בעבר, אבל כנראה שזה לא נועד לקרות הפעם. עם הפנים קדימה, נזדקק ליותר שיתוף פעולה מצד קבוצות, שחקנים וסוכנים, וצריכה להיות תקשורת של 1 על 1 עם השחקנים. יהיה מעניין לראות כמה שחקנים ייצרו איתנו קשר ויגידו שהם רוצים להגיע, אבל אני מצהיר שוב: ההחלטות גם יהיו את מי אנחנו לא רוצים, ולא רק את מי אנחנו רוצים".

מנגד, הסרבים חזרו לחייך לאחר ההדחה המאכזבת ברבע הגמר. המאמן סאשה דג'ורג'ביץ' התייחס להצהרותיו לפני הטורניר ("אם נפגוש את ארה"ב, שאלוהים יעזור להם") ואמר: "אם תוציאו ממני את האירוניה, אחד הכלים היחידים שיש לי כמאמן, לא יישאר הרבה. אמרתי את זה כדי להכניס ביטחון בשחקנים שלי, אני לא חושב שהעלבתי מישהו. אולי היום הוכחנו קצת את המשפט שלי. השחקנים הגיעו עם תשוקה להתחרות על אף ההפסד הקשה שעברנו. זה חשוב היה להראות שאנחנו ביחד גם כשדברים לא הולכים כפי שרצינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully