וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופי המדינה בסכסוכים: האחים ניסנוב נגד כל העולם

בעוד הפועל תל אביב מקרטעת על כר הדשא, בגזרת הריבים והתביעות היא מאיימת על הכתר ומגלה יצירתיות מפתיעה. מקורצקי, דרך רפואה ועד עאבד. לו"ז הסכסוכים העמוס של הניסנובים

אתר רשמי

בווידאו: תחילת דרכם של הניסנובים במועדון בסדרה "מינוס 9"

פיטורים, תביעות, איומים, ספינים תקשורתיים. פחות משלוש שנים חלפו מאז שהאחים ניסנוב קיבלו לידיהם את הפועל תל אביב והוכיחו שהם קוסמים בתחומם. מועדון הפאר אמנם מקרטע מבחינה מקצועית, אבל בכל הנוגע לסכסוכים ומריבות, הוא מדורג בצמרת ומאיים על תואר האליפות.

לא נזכיר יותר מדי את עדן בן בסט, שיר צדק ושאר השחקנים שניהלו מו"מ עיקש שכשל, גם לא נדבר על ההתערבות המקצועית שהייתה או לא הייתה. לא נכביר במילים על אופיר חיים ("מאמן העתיד של הכדורגל הישראלי"), הזרים הכושלים, הנבחנים החלודים והמאמנים המתחלפים. רק סכסוכים, הנה מתחילים.

בעלי הפועל תל אביב איציק, שרון ניסנוב. ברני ארדוב
שרון ואיציק ניסנוב/ברני ארדוב

מאי 2017: הניסנובים VS מנחם קורצקי

אחרי הירידה לליגה הלאומית, הפועל תל אביב החליטה שקורצקי לא ימשיך ומינתה במקומו של מוטי איוניר. קורצקי תבע פיצויים והאדומים מצד, הדהימו כשהגישו תביעה נגדית. הטענה: הוא לא התייצב לפתיחת האימונים ולכן הפר חוזה. ואנחנו מדברים על פתיחת האימונים תחת איוניר, כן? כחמישה חודשים לאחר מכן הליך הבוררות הסתיים בפשרה.

מנחם קורצקי מאמן הפועל תל אביב (משמאל) עם הבעלים איציק ניסנוב. ברני ארדוב
מנחם קורצקי/ברני ארדוב

2016-2017: הניסנובים VS אדי גוטליב

ביקש להשתחרר מהמועדון אחרי העברת הבעלים מהמפרק לניסנובים, הגיש בוררות, הפסיד בה ולא שיחק שבועות ארוכים. אחרי הירידה לליגה הלאומית שוב עשה הכל כדי לעזוב, שוב תבע במטרה להשתחרר ללא תמורה ושוב נדחה. הסכסוך עם הניסנובים ושות' עלה לו בישיבה ארוכה ביציע, עד שקובי רפואה הגיע והוציא אותו מהפריזר.

אדי גוטליב שחקן הפועל תל אביב. סוכנות ג'יני
אדי גוטליב/סוכנות ג'יני

2017-2019: הניסנובים VS קובי רפואה

זכאי בהחלט לתואר "האקס המיתולוגי". מונה למאמן הפועל תל אביב ב-29 באוקטובר 2017 ובקצת יותר משנה וחצי הבאות הספיק להיות מפוטר פעמיים ולחזור פעם אחת. "גורמים במועדון" דאגו להסית אש וגיצים נגדו בתקשורת לקראת סוף העונה שעברה, אבל אף אחד לא ממש קנה את הספינים. אחרי שהמועדון הודיע על סיום תפקידו של רפואה, המאמן הגיש תביעה למוסד לבוררות של ההתאחדות. הפועל תל אביב איימה בתביעה נגדית ולבסוף הצדדים הגיעו לפשרה.

מאמן הפועל תל אביב, קובי רפואה. קובי אליהו
קובי רפואה/קובי אליהו

מאי 2019: הניסנובים VS אבי נמני

האחים ניסנוב דאגו להוציא הודעה רשמית חריגה, בה נכתב מטעם הפועל תל אביב: "הנהלת המועדון החליטה כי היא אינה מתכוונת לעבוד יותר עם סוכן השחקנים אבי נמני. לאחר שהתנהלותו של נמני הייתה לא לרוחנו במספר מקרים, גמלה בליבנו ההחלטה שאין טעם להמשיך. מרגע זה ואילך, לא נפנה לשחקנים ומאמנים שנמני מייצג".

גיף ניסנובים. ספורט 1, אתר רשמי
גיף ניסנובים/אתר רשמי, ספורט 1

8-11 באוגוסט 2019: הניסנובים VS עומר דמארי

במקרה הזה הסוף (בינתיים זה הסוף) היה טוב. דמארי שוחרר ואחרי שלושה ימים של קלחת הוחזר לקבוצה, בחוזה פחות אטרקטיבי מזה שהיה לו עד לפני כ-72 שעות.

שחקן הפועל תל אביב עומר דמארי. ברני ארדוב
עומר דמארי/ברני ארדוב

קיץ 2019: הניסנובים VS אוראל דגני

דגני ביקש שדרוג ולא קיבל, הניסנובים סירבו, דגני עמד על שלו, הניסנובים דאגו להבהיר שסרט הקפטן יישלל ממנו. דגני איים לעזוב, הניסנובים לא התרשמו, דגני תקף באינסטגרם: "עשו לי רצח אופי", הניסנובים הפשיטו ממנו את סרט הקפטן. לבסוף דגני הבהיר שהוא נשאר בהפועל תל אביב ופותח דף חדש. עד הסכסוך הבא כנראה.

שחקן הפועל תל אביב, אוראל דגני. דני מרון
אוראל דגני/דני מרון

קיץ 2019: הניסנובים VS אחמד עאבד

עאבד הגיע כרכש נוצץ ולא עמד בציפיות. יכולת חלשה, מספרים לא טובים ומעט מאוד השפעה בעונה שעברה, גרמו להפועל תל אביב לבקש ממנו לקצץ בחוזהו - אבל הוא סירב. וכך כל הקיץ הועבר מלחמת התשה. עאבד לא יצא למחנה האימונים בטענה שהוא לא נמצא בתכניות של ניסו אביטן ולא שיחק בגביע הטוטו. הצדדים ניהלו מו"מ על פרידה ועל הישארות בחוזה מקוצץ, היו דיבורים על מעבר להפועל חדרה ועל הישארות כמגן ימני. זה נגרר ונגרר עד שהאדומים הכו פעם נוספת: זימון לשימוע לפני פיטורים בטענה שעאבד גר רחוק מדי והנסיעות פוגעות ביכולת שלו. בחוזה שלו אגב, נכתב שעאבד מתגורר בנצרת.

אחמד עאבד שחקן הפועל תל אביב חוגג. יוסי ציפקיס
אחמד עאבד/יוסי ציפקיס

תגובת הבעלים, זאב גרינברג

"שנים שכתבי וואלה לדורותיהם נלחמו נגד התנהלות הפועל תל אביב שהוגדרה על ידם כהתנהלות בזבזנית ולא אחראית. יפה שצרפתם לכתבה את הסרטון שאולי מעיד יותר מכל על נקודת הפתיחה שלנו… כתבי וואלה יצאו בעבר ובצדק נגד חוזים שנחתמו ללא כיסוי. נושים שנותרו ללא כספם. כספים שהוצאו שלא כדין. אז כעת שיש הנהלה שמכבדת את כל ההסכמים עליהם היא חתומה. הנהלה שמשלמת לעובדיה ולספקייה את כספם ללא יום אחד של איחור כזו שעומדת על זכותה (לדעתי חובתה) לשמור על עצם קיומו של המועדון.

"לבוא היום בטענות על ניהול שקול מידיי? כזה בדיוק כמו שביקשו כתבי וואלה מהנהלות הפועל תל אביב בשנים עברו? איך זה לא ציינתם את מדד ההצלחה שלנו בכל המאבקים המשפטיים שעולים מגוף הכתבה? (לרובם נגררנו. ברובם לא אנחנו הובלנו את המהלך המשפטי) האם הפסדנו באיזו מערכה משפטית בה היינו מעורבים? האם יש פסיקה איזושהי שנפסקה נגדנו? התשובה היא לא!! בכול המערכות זכינו!! אם הייתם בודקים היטב הייתם ודאי מוצאים עוד כמה עימותים שהתרחשו במהלך שנותינו בהפועל תל אביה יש רבים נוספים (אשמח להעביר לך תמצית). יש לכולם מכנה משותף. בכולם זכינו בפסיקה או פשרה אליה כיוונו.. … לא זכינו בגלל שאנחנו טובים או חכמים יותר אלא רק בגלל שאנחנו צודקים יותר. לצערי אין ביכולתנו לשלם למישהו מה שאנחנו לא חייבים לשלם.. פשוט לא מסוגלים כלכלית וספק אם היינו פועלים אחרת גם אם היינו מסוגלים.

"איש עסקים חייב לשמור מכל משמר על הנכס בבעלותו. הכלים העומדים לרשותנו הם כלים משפטיים. אותם אנחנו מנצלים בכל פעם שמישהו מנסה לעשות סיבוב על המועדון. זכותו של מעביד להפסיק התקשרות עם עובד או ספק והכל במסגרת החוק. נמשיך לנהל את המועדון כפי שאנחנו מאמינים ובשום אופן לא נתנצל על השגינו המשפטיים. מי שגורר אותנו למאבק משפטי שלא יתפלא שאנו מתנהלים בזירה המשפטית בדיוק כפי שמצופה מאיש עסקים להתנהל בזירה זו. אנו בוחנים כל מאבק משפטי אליו אנו כאמור בד"כ נגררים במבחן אחד פשוט .. . לא ניכנס לעימות כזה אם אנחנו לא מאמינים שאנו מסוגלים לנצח בו.. יבוא יום ומישהו כנראה יחליף אותנו. אני בטוח שלפחות לפן ההתנהגותי עליו מצביעה הכתבה הזו ,רבים יתגעגעו…".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully