וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית של מכבי תל אביב: ריענון מאסיבי של הסגל, גם ערן זהבי בתמונה

7.1.2021 / 6:23

אחרי עוד אכזבה, הצהובים מבינים את גודל הבעיות המקצועיות ("הסגל הזה חייב פליימייקר זר") והמנטליות ("משחק כזה חשוב, ונראינו חסרי חשק") ומרגישים איך אפקט ההרתעה הולך לאיבוד. עכשיו כולם מחכים לבשורות מקנדה, ובינתיים לא מבינים איך הגיוני שואן לוון מחק את שכטר

תקציר ה-0:0 בין מכבי תל אביב ובני יהודה/ספורט1

אחרי המשחק החלש של מכבי תל אביב אמש (חמישי) מול בני יהודה (0:0), מבינים במועדון שיותר מכל דבר צריכה הקבוצה ריענון בסגל השחקנים כבר בחלון ההעברות הקרוב שייפתח ב-19 בינואר. אנדרה ז'ראלדש יצטרף בקרוב, אבל הוא לא היחיד שיגיע ולבטח לא היחיד שצריך לנחות בקבוצה. האידיאל מבחינת מכבי תל אביב הוא לצרף את ערן זהבי שהיה מחיה את השחקנים ומשדרג את הקבוצה, אבל בענייני זהבי רק מיטש גולדהאר קובע וכשאין את ג'ורדי קרויף במערכת, אין גם מי שילחץ בקנדה. לכן זו החלטה נטו של הבעלים שצריך לשבת עם עצמו ולשקול את המהלך. בין אם זהבי יחזור למכבי תל אביב העונה ובין אם זה יקרה בעתיד, במועדון מבינים שצריך עוד שחקנים.

הקבוצה נשענת על שלושה זרים בלבד ובעיקר חסר לה פליימייקר איכותי מהרמה הגבוהה. היחיד שהיה יכול להיכנס למשבצת של האיש שצריך להנדס את המשחק הוא דן ביטון, אבל אצל גאורגיוס דוניס הוא קרס תחת הלחץ ששמו על כתפיו ואצל פטריק ואן לוון, הוא לא נספר. במשחק הקודם לא שותף, אמש הוכנס רק לרבע שעה בסיום בה הוא לא מצא את עצמו ואיבד הרבה כדורים. במכבי תל אביב מבינים שהם צריכים לצרף קשר זר עם איכויות בבניית המשחק כדי שכל השחקנים לצידו יהיו טובים יותר. "מי שלא מבין שהסגל הזה צריך קשר מהיר שיסדר את כל השחקנים לידו, לא מבין כדורגל", אמרו אמש גורמים בסביבת המועדון.

פטריק ואן לוון מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
אכזבה. ואן לוון/דני מרון

עיקרי הדברים

  • לא רק אנדרה ז'ראלדש: מכבי תל אביב מבינה שהסגל זקוק לריענון. גם זהבי בתמונה
  • אחת המטרות תהיה להחתים קשר זר: "הסגל הזה זקוק בדחיפות לפליימייקר"
  • הרפיון המנטלי הפתיע: "באנו למשחק כזה חשוב ונראינו חסרי חשק ואפאטיים"
  • בקבוצה לא מבינים למה ואן לוון "מחק" את שכטר: "מי שמפסיד אותו, מפסיד הרבה"

זה היה אחד המשחקים הרעים של מכבי תל אביב העונה. דומה מאוד למשחק האחרון של דוניס מול בית"ר ירושלים. כמו אז בטדי גם אמש בבלומפילד, מכבי תל אביב לא סיכנה את השער, הייתה מסורבלת, משעממת ושבלונית. "אין כאן עוצמות של קבוצה אלופה", הודה אמש אחד השחקנים. "הרגשנו קצת טוב אחרי הדרבי בו הבסנו את הפועל תל אביב, אבל כנראה שהפועל באמת קבוצה חלשה. הניצחונות על מכבי פתח תקוה וקרית שמונה היו דחוקים וכמו שניצחנו יכולנו לסיים בתיקו. יש קצת שיפור ברמה הטקטית, במוכנות למשחק, אבל זה לא מספיק. בטח כשמגיעים למשחק כזה חשוב ומציגים כזו אפאטיות, היעדר אנרגיה וחוסר חשק".

במכבי תל אביב ציפו שאחרי שמכבי חיפה איבדה שתי נקודות חשובות מול הפועל באר שבע והפער היה יכול לרדת ל-6 נקודות בלבד, אם היה מושג אתמול ניצחון, יבואו השחקנים בטירוף למשחק מול בני יהודה וישאירו הכול על הדשא בבלומפילד. "טוב שלא הפסדנו את המשחק הזה בסוף", אמרו אמש בקבוצה. "בני יהודה לא פחדה לצאת להתקפות והייתה קרובה ל-16 שלנו כמה פעמים. זה היה פשוט מגוחך לראות באיזו קלות ובלי פחד, הם יוצאים קדימה ולא מפחדים לאיים עלינו".

ואן לוון שהתחיל ברגל ימין, חווה אתמול מה שהרבה מאמנים מחליפים חשים. אחרי ההתלהבות הראשונית והמזל של המתחיל, מגיע גם משחק כזה בו הבין ההולנדי עד כמה הבעיות עמוקות ולא מדובר רק בבעיה של מאמן. ההולנדי חוזר בינתיים על חלק מהטעויות של דוניס ובראשן ההתייחסות לאיתי שכטר. החלוץ שנכנס במשחק הקודם לחמש דקות בלבד, התחמם אמש כל המחצית השנייה ולא נכנס כמחליף. שכטר נראה מצוברח ובקבוצה לא מבינים איך ואן לוון לא מבין ששכטר יכול להוסיף ולתרום במישור המקצועי ובמישור החברתי.

"מי שמפסיד את שכטר, מפסיד את הקבוצה. צריך להבין את זה", אמרו אמש גורמים בסביבת המועדון. "שכטר יודע ומכיר כל בלם בליגה. מה שפשיץ' לא ילמד, שכטר מכיר בעל פה. אין בעיה שפשיץ' פותח ומקבל דקות, אבל יש שלב במשחק שצריך את שכטר עם התחבולנות, הטריקים והיכולת למצוא את הפרצות והמסדרונות בהגנות הצפופות".

שחקן מכבי תל אביב, איתי שכטר. ., אריאל שלום
המאמן שכח ממנו. איתי שכטר/אריאל שלום, .

מי ששוב איכזב מאוד ברמה האישית הוא אילון אלמוג שקיבל את חולצת ההרכב, לא סיפק הרבה והוחלף. החלוץ הצעיר שיובש אצל דוניס מקבל אשראי מואן לוון ולא מצליח להתרומם ליכולת טובה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully