וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב והפועל באר שבע משלבות כוחות למען עתיד הכדורגל הישראלי

9.9.2019 / 6:42

שני המועדונים, כמו גם מכבי חיפה, בית"ר ובני יהודה, שלחו נציגים לכנס הקבוצות האירופי כשהמטרה היא להימנע מהידרדרות לליגה אירופית משנית

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

בווידאו: נבחרת ישראל מתכוננת למשחק מול סלובניה

כבר שבע שנים שמכבי תל אביב והפועל באר שבע חולקות כאן את אליפויות ליגת העל ומשכך הפכו ליריבות ספורטיביות גדולות, אבל החל מהבוקר (שני) ולמשך 48 שעות הן יאחדו כוחות לטובתן ולמען הכדורגל הישראלי.

הבוקר בז'נבה שבשווייץ ייפתח כינוס ה-ECA. מדובר בהתאחדות מועדוני הכדורגל האירופים, שפועלת מאז 2008 ובשנים האחרונות רוצה להעביר החלטות דרמטיות שעלולות לפגוע בצורה כואבת בכדורגל הישראלי. הכינוס הנוכחי, אליו הוזמנו למעלה מ-200 מועדונים אירופאים, יעסוק בין היתר בשאלת הקמת ליגה אירופית ב', שתהיה משנית לליגה האירופית הנוכחית.

גם אם בשנתיים האחרונות ישראל לא מצליחה להכניס קבוצה לשלב הבתים של הליגה האירופית, עדיין מדובר במפעל חשוב שיכול להכניס כ-30 מיליון שקל למועדון אשר מצליח להשתחל לשלב הבתים שלו. בישראל מבינים שבמתכונת הנוכחית של ליגת האלופות יהיה קשה עד בלתי אפשרי להכניס אליה אלופה מישראל ולכן חייבים לשמר את הזכות של המועדונים מליגת העל להשתתף במפעל הליגה האירופית הנוכחית.

ז'איר אמאדור שחקן מכבי תל אביב עם תומר יוספי שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
הקבוצות הישראליות בדרך לליגה אירופית ב'? אמאדור ויוספי/דני מרון

המועדונים מישראל נמצאים בקבוצת דרג 3 מבין 4, מה שאומר שאם תוקם ליגה אירופית ב', ימצאו את עצמם המועדונים מישראל מגיעים לליגה אירופית שנייה ומשחקים בה מול קבוצות קטנות ולא מוכרות, מה שיפחית משמעותית את העניין בליגה הזו ומכאן תהיה ירידה בהכנסות מכל האפיקים האפשריים ובתוכם זכויות שידור, כרטיסים למשחקים וספונסרים.

את מכבי תל אביב אמורה לייצג בכינוס המשנה למנכ"ל שרון תמם. את הפועל באר שבע ייצגו שני הסמנכ"לים עידו בר נתן וניר כץ. לכינוס הוזמנו לשלוח נציגים גם מכבי חיפה ובני יהודה, ששיחקו הקיץ במוקדמות הליגה האירופית, וכן גם בית"ר ירושלים ששלחה לשוויץ את היו"ר אלי אוחנה.

במידה שהמועדונים מישראל יפלו לשחק בליגה האירופית ב', זה אמור לקרות רק ב 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully