וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכון לעכשיו: ישראלים לא רשאים להוציא ויזה למונדיאל בקטאר

אזרחים ישראלים לא יכולים להוציא אישור כניסה דרך האתר שמנפק ויזות למדינה, ברשת Fox בדקו האם מדובר בעבירה חמורה על התקנון של פיפ"א. דוברת אדידס: "ספורט הוא הפלטפורמה להוגנות ולכבוד הדדי"

אתר רשמי

האם ישראלים יורשו להיכנס לקטאר במהלך מונדיאל 2022? לא בטוח בכלל, לפחות אם שואלים את רשת פוקס האמריקאית. על פי דיווח של אחת מרשתות החדשות הגדולות בעולם, נכון לעכשיו, ישראלים לא יוכלו להגיש בקשה לוויזת כניסה למדינה דרך האתר שמנפק ויזות לקטאר, זאת בניגוד ל-244 מדינות אחרות בעולם, אשר אזרחיהן כן יכולים להגיש בקשה שכזו.

בערוצי תקשורת רבים ברחבי העולם דיברו על הנושא בהרחבה. על פי Cornerstone Global Associates, חברה בריטית שהכינה דו"ח מפורט בן 12 עמודים תחת הכותרת "מונדיאל 2022: סיכונים וחסויות", "איסור על כניסת אוהדים מלאום מסוים אסורה, ומדובר בעבירה חמורה על החוקים של פיפא".

"האינטרס של פיפ"א ושל נותני החסות הוא לדאוג שהנושא הזה ייפתר", ציין גאנם נוסייבה, מייסד הארגון Cornerstone Global Associates. "אחרת הם עלולים להיקלע למצב מאוד מביך. אנחנו מתקרבים לשנת 2022 והזמן אוזל".

הוצאת ויזה קטאר 2022, ישראל לא ברשימה. צילום מסך
נכון לעכשיו, ישראל לא חלק מהרשימה/צילום מסך

ברשת פוקס פנו לכמה מנותני החסות במונדיאל הקרוב, ושאלו אותם על הנושא. "מבחינתנו, ספורט הוא הפלטפורמה להוגנות ולכבוד הדדי", אמרה קלאודיה לאנג, מהדוברות של חברת אדידס. "אנו תומכים באופן מלא בכל מאמץ להפוך את הכדורגל למרחב בו כל האנשים מתקבלים באופן שווה ויכולים להרגיש בנוח עם עצמם, לא משנה מי הם".

לפני כשנתיים התראיין אחד חסן אל-תוואדי, מהוועדה המארגנת של הגביע העולמי המתקרב, ל"ניו יורק טיימס". כשנשאל האם נבחרת ישראל תורשה להתחרות בטורניר אם תעפיל, והאם אוהדיה יורשו להיכנס למדינה, השיב: "כולם יתקבלו בברכה. זו תשובה פשוטה: כולם יתקבלו בברכה".

לעומת זאת, במאי האחרון דיבר על הנושא אכבר אל בייקר, מנכ"ל אחת מחברות התעופה הגדולות והמצליחות בעולם, "Qatar Airways", ובניגוד לאל-תוואדי, הוא סבר אחרת: "קטאר לא תנפיק ויזה לאויבים שלה".

אגב, על פי הדיווח, לא מדובר רק באזרחים ישראלים שכרגע לא מורשים להוציא ויזה למדינה, אלא גם באזרחים מצריים וחברי קהילת הלהט"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully