וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: רפאל נדאל עלה לרבע הגמר ויפגוש את דייגו שוורצמן

השור הספרדי ניצח 3:6, 6:3, 1:6, 2:6 את צ'יליץ ויפגוש את הארגנטינאי שגבר על זברב. מונפיס דרס את אנדוחאר ויפגוש את ברטיני. נשים: וקיץ' מול בנצ'יץ' ברבע

צילום ועריכת וידאו: רויטרס

אליפות ארה"ב הפתוחה מתקרבת בצדי ענק לישורת האחרונה ובלילה שבין שני לשלישי הסתיים שלב שמינית הגמר, כשבמוקד: רפא נדאל ניצח את צ'יליץ' ויפגוש את שוורצמן ברבע הגמר. אוסקה לא צלחה את שמינית הגמר והודחה על ידי בלינדה בנצ'יץ', שסיפקה הופעה נהדרת בארתור אש. גם זברב הודח על ידי דייגו שוורצמן, שגילה עליונות ברורה מולו לאורך כל המשחק.

רבע גמר גברים:

דניל מדבדב (5, רוסיה) - סטן ואוורינקה (23, שוויץ)
רוג'ר פדרר (3, שוויץ) - גריגור דימיטרוב (בולגריה)
מתאו ברטיני (24, איטליה)/גאל מונפיס (13, צרפת)
דייגו שוורצמן (20, ארגנטינה) - רפאל נדאל (2, ספרד)

רבע גמר נשים:

בלינדה בנצ'יץ' (13, שוויץ) - דונה וקיץ' (23, קרואטיה)
אלינה סביטולינה (5, אוקראינה) - ג'ו קונטה (16, בריטניה)
סרינה וויליאמס (8, ארה"ב) - קיאנג וואנג (18, סין)
אליס מרטנס (25, בלגיה) - ביאנקה אנדרסקו (קנדה)

רפאל נדאל. רויטרס
ככה חוגגים העפלה לרבע הגמר, גם אם אתה רגיל לזה. רפא נדאל/רויטרס
מתאו ברטיני טניסאי איטלקי. GettyImages
האיטלקי הראשון ברבע הגמר באליפות ארצות הברית זה 42 שנה. ברטיני/GettyImages

גברים

רפאל נדאל (2, ספרד) - מארין צ'יליץ' (22, קרואטיה) 3:6, 6:3, 1:6, 2:6

השור הספרדי ממשיך לדהור וגם איבוד מערכה לא עצר אותו מול האלוף של 2014. נדאל יפגוש את שוורצמן ברבע הגמר בתקווה לזכות בתואר בפעם הרביעית בקריירה ובהתחשב בכך שדג'וקוביץ' כבר בחוץ, זו בהחלט משימה אפשרית. נדאל הצליח להשיג שבירה בכל מערכה חוץ מהמערכה השנייה שבה הוא נשבר ל-3:1 והפסיד, אבל מחץ את הקרואטי עם שתי שבירות במערכה השלישית והרביעית בדרך לניצחון ולהעפלה תשיעית ברציפות לרבע הגמר לפחות של טורניר גרנד סלאם.

סשה זברב (6, גרמניה) - דייגו שוורצמן (20, ארגנטינה) 3:6, 6:2, 6:4, 6:3

הארגנטינאי הצליח לעלות בפעם השלישית בקריירה שלו לרבע גמר גרנד סלאם ובפעם השנייה באליפות ארצות הברית. שוורצמן, המכונה "אל פקה", גם עשה את זה דרך ניצחון מוצדק לחלוטין וכשהוא שוב מראה איזו עוצמה מנטאלית אדירה יש לו. הארגנטינאי השלים את אחד הניצחונות הגדולים בקריירה שלו בתוך שלוש שעות ועוד עשר דקות תוך שהוא מנצל לא פחות מ-17 שגיאות כפולות של יריבו (11 אייסים) על מנת להשיג את הכרטיס לרבע הגמר. גם את 2019 נועל זברב המאכזב ללא הופעה בחצי גמר של טורניר גרנד סלאם ועם הרבה ספקות לגבי עתידו והיכולת שלו להיות שחקן מהטופ של הטופ העולמי בעתיד.

גאל מונפיס (13, צרפת) - פאבלו אנדוחאר (ספרד) 1:6, 2:6, 2:6

דומיננטיות, נחישות ורוגע - שלוש מילים שלא ממש אפיינו את הקריירה של גאל מונפיס עד עתה, אך בהחלט מאפיינות אותו בטורניר הזה עד עתה. הצרפתי בן ה-32 העפיל לרבע גמר גראנד סלאם לראשונה מאז 2016 אחרי ניצחון מוחץ על הספרדי בפחות משעה וחצי. מונפיס ניצל שש מתוך עשר אפשרויות השבירה שלו ולא היה אפילו בסכנת שבירה אחת של הסרב שלו. הצרפתי יפגוש את ברטיני האיטלקי ברבע הגמר וגם שם הוא יהיה פייבוריט.

מתאו ברטיני (24, איטליה) - אנדריי רובלב (רוסיה) 1:6, 4:6, 6:7 (6)

האיטלקי הנהדר המשיך במסע המרשים שלו בניו יורק והפך לראשון מארץ המגף שעולה לרבע גמר אליפות ארצות הברית זה 42 שנה. ברטיני נזקק לשעתיים ועוד 14 דקות בלבד באצטדיון לואי ארמסטרונג כדי להשלים את העבודה ולעלות לרבע גמר גרנד סלאם בפעם הראשונה בקריירה שלו אחרי שכבר הגיע השנה לסיבוב השלישי ברולאן גארוס ולשמינית הגמר בווימבלדון. למעשה, זו בסך הכול ההופעה השנייה שלו בהגרלה הראשית בניו יורק אחרי שב-2017 הפסיד בסיבוב המוקדמות השני וב-2018 הודח בסיבוב הראשון על ידי דניס קודלה.

דייגו שוורצמן טניסאי ארגנטינאי. רויטרס
איזו הופעה, איזו קשיחות אדירה. שוורצמן/רויטרס

נשים

נאומי אוסקה (1, יפן) - בלינדה בנצ'יץ' (13, שוויץ) 7:5, 6:4

המדורגת ראשונה בעולם, שלא ממש הצליחה להתרומם מאז הזכייה שלה באליפות אוסטרליה בתחילת השנה, רשמה הדחה מוקדמת שלישית ברציפות מטורניר גרנד סלאם. אחרי שהפסידה בסיבוב השלישי ברולאן גארוס והלכה הביתה כבר אחרי הסיבוב הראשון בווימבלדון, נאומי אוסקה הודחה בשמינית הגמר מניו יורק ובצדק מוחלט. בלינדה בנצ'יץ' (12 בעולם), שבעבר נחשבה לכישרון גדול ועברה פציעות קשות, רשמה הופעה פשוט נהדרת והשלימה את אחד הניצחונות הגדולים בקריירה שלה. פדרר ו-ואוורינקה לא לבד, יש שוויצרית נוספת בטורניר.

ביאנקה אנדרסקו (15, קנדה) - טיילור טאונזנד (ארה"ב) 1:6, 6:4, 2:6

בגיל 19, אנדרסקו נהנית מהגרנד סלאם הטוב ביותר בקריירה הקצרה שלה והבוקר היא גם העפילה לראשונה בקריירה לרבע גמר אליפות ארה"ב. אנדרסקו הציגה קור רוח, התגברה על הפסד במערכה השנייה וגם על אהדת הקהל לטאוזנד המקומית וניצחה בתוך קצת פחות משעתיים בדרך למפגש עם אליס מרטנס ברבע הגמר.

דונה וקיץ' (23, קרואטיה) - יוליה גרגס (26, גרמניה) 7:6 (5), 5:7, 3:6

הקרואטית בת ה-23, שנחשבה לכישרון גדול מאוד בצעירותה, הצליחה לעבור לראשונה בקריירה שלה את שמינית הגמר בטורניר גרנד סלאם. ליוליה גרגס כבר הייתה נקודת משחק ב-4:5 במערכה השנייה, אבל היא לא הצליחה להגיש למשחק, שמטה את זה ובוודאי מרגישה רע מאוד עם עצמה ועם ההפסד הקשה הזה. מנגד, וקיץ' תפגוש את בנצ'יץ' ברבע הגמר.

אליז מרטנס (25, בלגיה) - כריסטי אן (ארה"ב) 1:6, 1:6

הבלגית בת ה-23 עלתה בפעם השנייה בקריירה שלה לרבע גמר בגרנד סלאם (הגיעה לחצי הגמר באליפות אוסטרליה בשנה שעברה) ועשתה את זה בקלילות מוחלטת מול האמריקאית (141 בעולם), שרשמה סנסציה ענקית בעצם הגעתה עד לשמינית הגמר בניו יורק. מרטנס סגרה סיפור בתוך שעה ותשע דקות בלבד ותוך שהיא חובטת 16 ווינרים ומבצעת 15 שגיאות לא מחויבות בלבד בעוד יריבתה מבצעת לא פחות מ-25 שגיאות לא מחויבות לעומת 9 ווינרים בלבד.

דונה וקיץ' טניסאית קרואטית. GettyImages
וקיץ' חוגגת עלייה לרבע הגמר/GettyImages
דונה וקיץ' טניסאית קרואטית. GettyImages
וקיץ' הצילה נקודת משחק/GettyImages
נאומי אוסקה טניסאית יפנית. רויטרס
לא יכלה לבנצ'יץ' המצוינת. אוסקה/רויטרס
בלינדה בנצ'יץ' טניסאית שוויצרית. רויטרס
אחד הניצחונות הגדולים בקריירה שלה. בנצ'יץ'/רויטרס
בלינדה בנצ'יץ' טניסאית שוויצרית. רויטרס
בנצ'יץ' בטירוף/רויטרס
אליס מרטנס טניסאית בלגית. GettyImages
מרטנס ממש לא התקשתה מול אן/GettyImages
סשה זברב טניסאי גרמני. GettyImages
העצבים לא עזרו לו יותר מדי. זברב/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully