וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונה צ'מטאי קבעה את התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים בריצת 10K

1.9.2019 / 14:05

הישראלית המשיכה את 2019 הנפלאה שלה עם הישג חסר תקדים - הפעם כשחצתה את קו הסיום בהולנד בזמן של 30:04 דקות: "לא מופתעת"

הרצה הישראלית לונה צ'מטאי. הוועד האולימפי, אתר רשמי
אין מילים. צ'מטאי/אתר רשמי, הוועד האולימפי

התקופה המדהימה של לנוה צ'מטאי נמשכה היום (ראשון) עם עוד הישג חסר תקדים - הפעם כשקבעה את התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים בריצה ל-10K (ריצת 10,000 מטר בכביש).

הרצה הישראלית עשתה זאת במסגרת מרוץ טילבורג, הולנד, כשחצתה ראשונה את קו הסיום בזמן של 30:04 דקות - קיזוז של 17 שניות לשיא האירופי שהיה שייך לאצנית הבריטית האגדית פולה רדקליף. מדובר, כמובן, גם בשיא ישראלי חדש, שיא מסלול חדש ותוצאת השנה בעולם.

"אני מרוצה מההישג של היום, לא מופתעת כי האימונים מתנהלים היטב", אמר צ'מטאי. "התחרות הזו היום היא חלק מתכנית האימונים שלי לקראת אליפות העולם במרתון בדוחא. התוצאה הזאת היא אישור שאם מתאמנים נכון ומתכננים במקצועיות את התכנית כולל תזונה נכונה, מניעת פציעות ועוד, אז אתה הופך לספורטאי מקצועי. אני מאושרת ששברתי את השיא האירופאי, ואני בכיוון הנכון".

ישראלית נוספת הגיעה אל הפודיום והיא סלאמוויט באיולין, גם היא עם שיא אישי חדש - 31:20 דקות.

הרצה הישראלית לונה צ'מטאי. הוועד האולימפי, אתר רשמי
פודיום ישראלי. צ'מטאי/אתר רשמי, הוועד האולימפי

יש לציין שריצת 10K נחשבת מעט פחות נוצצת מהריצות הארוכות האחרות ומעולם לא היתה חלק מאליפויות העולם או האולימפיאדות. ובכל זאת - צ'מטאי היתה הקרובה ביותר לנפץ את שיאה של ג'ויסילין ג'פקוסגיי הקנייתית, שקבעה 29:43 דקות בפראג ב-2017. מאז קבעו שתי קנייתיות נוספות תוצאות טובות משל הישראלית, אך נעזרו ביתרון של מסלול בירידה או ברוח גבית עדיפה, ועל כן לצד תוצאותיהן מופיעה כוכבית בספרי ההיסטוריה.

כאמור, מדובר בהמשך ישיר לשנה הנפלאה שעוברת על צ'מטאי. ביולי האחרון ניפצה את שיאה הישראלי שלה בריצה ל-5,000 מטרים, כשעצרה את השעון בליגת היהלום על 14:59.02 דקות. בכלל, שנה לפני אולימפיאדת 2020 בטוקיו, הצליחה צ'מטאי את הקריטריון האולימפי בשלושה מרחקים: 5,000 מטר, 10,000 מטר, ומרתון. אם כוללים גם את ההישג המצוין היום, הרי שב-2019 קבעה הישראלית כבר שישה שיאים אישיים.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, אמרה: "ברכות לצמד האצניות, לונה צ'מטאי וסלאמוויט באיולין, הממשיכות להוכיח את ההתקדמות המרשימה שעובר ענף הריצות ארוכות בישראל עם זכייתן במדליית הזהב והכסף במירוץ טילבורג בהולנד. הישג אדיר ללונה. מדובר בהישג אדיר למאמן האישי, דן סלפטר, לעמי ברן וגל לב רן, יו"ר ומנכ"ל האיגוד ולענף הריצות הארוכות ההולך ומתפתח ומשאיר אותנו עם הרבה אופטימיות ותקווה, 11 חודשים לפני המשחקים האולימפיים בטוקיו".

עוד בוואלה!

ליגת היהלום: קרסטן וורהולם קבע את התוצאה השנייה בטיבה אי פעם ב-400 מטר משוכות

לכתבה המלאה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully