וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: דג'וקוביץ' פרש, פדרר ברבע הגמר, סרינה שרדה פציעה

המדורג ראשון נכנע לכאבים בכתף ופרש בפיגור 6:4, 7:5, 2:1 מול ואוורינקה. השוויצרי דרס את גופן, וויליאמס גברה על מרטיץ'

צילום ועריכת וידאו: רויטרס

אליפות ארה"ב הפתוחה נכנסה אמש (ראשון) לשבוע השני שלה וזה אומר שהישורת האחרונה כבר כאן. שלב שמינית הגמר יצא לדרך עם כמה טניסאים בכירים, כשבמוקד נאלץ נובאק דג'וקוביץ' הפצוע לפרוש.

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
יכולת נפלאה. פדרר/רויטרס

גברים

נובאק דג'וקוביץ' (1, סרביה) - סטן ואוורינקה (23, שוויץ) 6:4, 7:5, 2:1 (הסרבי פרש)

אוי, כמה שזה כואב. כתפו השמאלית של המדורג ראשון כאבה עוד מוקדם יותר בטורניר, ובכל זאת הצליח לטפס לשמינית הגמר. לצערו, דווקא בתקופה כל כך דומיננטית (36 ניצחונות ב-37 משחקי הגרנד סלאם האחרונים שלו), הוא נאלץ לפרוש ולרשום הפסד ראשון בקריירה בשמינית גמר הפלשינש מדו. "אתה אף פעם לא רוצה לסיים משחק ככה", הודה יריבו השוויצרי. חלק מהקהל הגיב בשריקות בוז לפרישה של דג'וקוביץ', שלא נטר טינה: "אני מתנצל בפניהם, כנראה שחלק באו לראות משחק מלא ולא כך היה. כנראה שהרבה אנשים לא ידעו מה קרה, אי אפשר להאשים אותם. הכאב היה כאן כבר מספר שבועות". ואוורינקה, שהיה עדיף לכל אורך המשחק, יפגוש ברבע הגמר את דניל מדבדב.

רוג'ר פדרר (3, שוויץ) - דויד גופן (15, בלגיה) 2:6, 2:6, 0:6

פדרר גמגם מעט בשני הסיבובים הראשונים, דרס את דן אוואנס בסיבוב השלישי, והערב הוא המשיך להשתבח בעוד משחק בו הוא נראה נהדר - כשהוא מאבד רק 9 משחקונים בשני המשחקים האחרונים שלו. השוויצרי האגדי, שלא זכה בפלאשינג מאז 2008, ניצח תוך שעה ו-18 דקות בלבד (כולל בייגל במערכה השלישית) ועלה למאזן 1:9 מול גופין, כשפדרר מכה 34 ווינרים (מול 8 בלבד של הבלגי), לוקח 83 אחוז מהנקודת בהגשה הראשונה, רושם 9 מ-10 באפשרויות השבירה שלו, ומחכה ברבע הגמר לדימיטרוב (מולו המאזן שלו בקריירה הוא 0:7).

גרגור דימיטרוב (בולגריה) - אלכס דה מינאור (אוסטרליה) 5:7, 3:6, 4:6

הבולגרי ניצח תוך שעתיים ו-5 דקות כשהוא לא מאבד ולו פעם אחת את ההגשה (רק אפשרות שבירה אחת לאוסטרלי) ומעפיל לראשונה בקריירה לרבע הגמר בארה"ב ורבע הגמר הראשון שלו השנה מאז חודש ינואר. דה מינאור, מנגד, סיים ערב מאכזב עם 44 שגיאות לא מחויבות בדרך החוצה.

דניל מדבדב (5, רוסיה) - דומיניק קופפר (גרמניה) 6:3, 3:6, 2:6, 6:7 (2)

הנסיקה של המדורג חמישי נמשכת, כשקבע את הישג השיא שלו בגרנד סלאמים ושוב, כמו בסיבוב השני, הצליח לחזור מפיגור מערכה. מנגד, הגרמני המפתיע שעלה מהמוקדמות נעצר אחרי טורניר סנסציוני.

עוד בוואלה!

נדאל דהר לשמינית הגמר, אנדרסקו הדיחה את ווזניאקי

לכתבה המלאה
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
כבר לא מושלם בשמינית גמר ארה"ב. דג'וקוביץ'/רויטרס
גריגור דימיטרוב. GettyImages
7:0 מול פדרר. דימיטרוב/GettyImages
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
ממשיכה בשלה, למרות הכאבים. סרינה/רויטרס

נשים

קרולינה פלישקובה (3, צ'כיה) - ג'ו קונטה (16, בריטניה) 6:7, 6:3, 7:5

אחרי המדורגת שנייה, גם המדורגת שלישית הלכה הביתה, כשהבריטית חוגגת העפלה ראשונה בקריירה לרבע גמר ארה"ב, אחרי שכבר הייתה בפיגור מערכה ושבירה במערכה השנייה. קונטה, שכבר העפילה השניה לחצי גמר רולאן גארוס ולרבע גמר ווימבלדון, הפכה לבריטית הראשונה ברבע הגמר בניו יורק מאז 1983. היא ניצחה אחרי שעתיים ו-20 דקות, ומנצלת משחק לא יציב של הצ'כית (9 שגיאות כפולות, 39 שגיאות לא מחויבות).

סרינה וויליאמס (8) - פטרה מרטיץ' (22, קרואטיה) 3:6, 4:6

אחרי כמעט שנתיים ללא תואר גרנד סלאם, שנתיים בהן הפסידה בשלושה משחקי גמר בטורנירים הללו, סרינה רוצה זכייה בבית - בדיוק 20 שנה אחרי שעשתה זאת לראשונה. הערב היא עשתה עוד צעד קטן, וזה היה לא קל, אחרי שבמהלך המשחק סובבה את הקרסול ונראה היה שהיא סובלת מכאבים. אבל סרינה לא נכנעת בקלות, האמריקאית בת ה-37 קיבלה טיפול וחזרה, ובסופו של דבר ניצחה את היריבה הקרואטית תוך שעה ו-32 דקות. סרינה רשמה ניצחון 99 בפלשינג מדו כשהיא מעפילה לרבע גמר גרנד סלאם בפעם ה-52 (!) בקריירה. בדרך היא חבטה 38 ווינרים (מול 11 בלבד של יריבתה), ובסיום שוב אמרה: "לחץ זה פריבילגיה". ברבע הגמר היא תפגוש את וואנג.

אשלי בארטי (2, אוסטרליה) - קיאנג וואנג (18, סין) 6:2, 6:4

הפתעה גדולה: המדורגת שנייה בארטי, אלופת הרולאן גארוס שהשוותה את הישג השיא שלה בפלאשינג עם ההעפלה לשמינית הגמר, הפסידה לסינית שהעפילה לרבע גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה. האוסטרלית ניצחה את וואנג בשני המפגשים הקודמים ביניהן, שניהם ב-2018, אבל הפעם הסינית השלימה את המשימה ב-82 דקות בלבד. וואנג אומנם איבדה שתי נקודות משחק, אבל בסופו של דבר ניצלה את העובדה שבארטי היכתה 39 שגיאות לא מחויבות, כשהאוסטרלית לא ניצלה אף אחת מ-9 אפשרויות השבירה שלה.

אלנה סביטולינה (5, אוקראינה) - מדיסון קיז (10, ארה"ב) 5:7, 4:6

תגידו מזל טוב לאוקראינית שמעפילה לראשונה בקריירה לרבע הגמר בארצות הברית ובכלל, מגיעה לשמונת האחרונים בטורניר גרנד סלאם לראשונה מאז רולאן גארוס 2015. סביטולינה שוב עשתה זאת מבלי לאבד מערכה.

הטניסאית הסינית קיאנג וואנג. GettyImages
המסע הנהדר נמשך. וואנג/GettyImages
ג'ו קונטה טניסאית. GettyImages
הולך לה טוב השנה בגרנד סלאמים. קונטה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully