וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם בכדורסל נפתחה: ספרד, איטליה וסרביה דרסו

טוניסיה הקשתה, לה רוחה התפוצצה במחצית השנייה בדרך ל-62:101. 59:105 לסרבים על אנגולה, 62:108 לאזורי על הפיליפינים

עריכת וידאו: מתן חדד

עם סגל אמריקאי חסר במיוחד, עם שני כוכבים אירופיים גדולים בדמותם של יאניס אנטטוקומפו וניקולה יוקיץ' ועם מאבק פתוח מתמיד על הזהב, אליפות העולם בכדורסל סוף סוף יצאה לדרך. היום (שבת) נערכו שמונה משחקים בבית א' עד ד', והנבחרות האירופיות הבכירות לא נתקלו בקשיים של ממש.

שחקן נבחרת ספרד סרחיו יול. רויטרס
קלי קלות. יול/רויטרס

בית א'

סין - חוף השנהב 55:70

המארחת ערכה הופעה ראשונה באליפות העולם מאז 2010 וקיבלה יריבה בהזמנה - אולי הנבחרת החלשה בטורניר, ששחקניה שבתו באופן יזום לפני תחילתו. הכוכב הגדול יי ז'יאנליאן הוביל עם 18 נקודות ו-8 ריבאונדים, אילון גו הוסיף 17 ו-9 אסיסטים.

פולין - ונצואלה 69:80

עוד בוואלה!

יומיים לאליפות העולם: אין כדורים, אין אינטרנט, אין אוהדים

לכתבה המלאה
ג'וש אוקוגי מול מיכאיל קולאגין נבחרת רוסיה מול ניגריה. רויטרס
18 נקודות אבל גם עבירה קריטית. ג'וש אוקוגי מול מיכאיל קולאגין/רויטרס

בית ב'

רוסיה - ניגריה 77:82

למרות שהגיעה בסגל חסר ללא ה-כוכב שלה אלכסיי שבד, רוסיה הצליח להשיג ניצחון בזכות הרבה נחישות, הגנה ובעיקר אופי. ניגריה, שמתגאה בכמה שחקני NBA בסגל שלה, פיגרה לאורך כל המשחק כמעט אבל פתחה את הרבע הרביעי בטירוף והצליחה כבר להוביל 63:71 בזכות שלשה של ג'וש אוקוגי. אלא שרוסיה הגיבה עם ריצת 0:12 והחזירה לעצמה את היתרון. הדרמה נכנסה ממש לשניות האחרונות. אייק אירוגבו צימק ל-79:77 כשנותרו 10 שניות לסיום, אבל אחרי התייעצויות וצפייה בטלוויזיה, ג'וש איקוגו ספג עבירה בלתי ספורטיבית וסרגיי קראסב הבטיח את הניצחון. מיכאיל קולאגין הוביל את הרוסים עם 16 נקודות ו-4 שלשות. אנדריי וורנוצ'ביץ' הוסיף 14 ואנדריי זוקוב 12. מנגד, ג'וש אוקוגי הוביל את הניגרים עם 18 נקודות, אבל גם חמישה איבודים ועבירה קריטית בסיום.

ארגנטינה - דרום קוריאה 69:95

דור הזהב של ארגנטינה חלף עבר והשריד היחיד שלו באילפות הזו הוא לואיס סקולה, כבר בן 39 ובכל זאת מופיע מדי קיץ כדי לייצג את נבחרתו. היום, במשחק הקל ביותר שיהיה לארגנטינה בטורניר, סיפק שחקן הפנים הוותיק 15 נקודות ו-9 ריבאונדים, ניקולס לפרוביטולה הוביל עם 17 נקודות והחדשות הכי טובות מבחינת האלביסלסטה - פקונדו קמפאצו, שהיה בספק לטורניר, קיבל 23 דקות מהספסל והשיב עם 11 נקודות ו-6 אסיסטים.

שחקן נבחרת ארגנטינה לואיס סקולה. AP
כוחו עוד במותניו. סקולה/AP

בית ג'

ספרד - טוניסיה 62:101

למשך 20 דקות חלמה טוניסיה על הפתעה, כשלא נתנה ללה רוחה לברוח, אולם בהמשך הבדלי הכישרון עשו את שלהם ורבע שלישי מוחץ של 8:30 סגר את הסיפור. ריקי רוביו הוליך שישה שחקנים בספרות כפולות עם 17 נקודות ו-9 אסיסטים, סרחיו יול הוסיף 16 וחואן הרננגומס תרם 13. סלאח מג'רי הוליך את המפסידה עם 15 נקודות, מייקל רול מיודענו הסתפק ב-8.

איראן - פורטו ריקו 83:81

סטפן יוביץ' נבחרת סרביה מול אנגולה. רויטרס
נכנס מצוין לנעליים של תיאודוסיץ'. סטפן יוביץ' היום/רויטרס

בית ד'

אנגולה - סרביה 105:59

לאור הסגל החסר מאוד של נבחרת ארה"ב, סרביה מסומנת כמועמדת חזקה אפילו לזכות בזהב בסין. היום יוקיץ' וחבריו התכבדו במשחק הפתיחה וסיפקו איתות ראשון. נכון, היריבה היתה חלשה מאוד, אבל עדיין יכולנו להתרשם מהעומק הבלתי נגמר של הסרבים שלא הפסידו אפילו במשחקי ההכנה.

בוגדן בוגדנוביץ' מסקרמנטו קלע 16 מתוך 24 הנקודות שלו בכבר במחצית הראשונה, כשניקולה יוקיץ' מסתפק ב-14 נקודות, 6 אסיסטים ו-4 ריבאונדים. ניקולה מילוטינוב הסנטר של בלאט באולימפיאקוס תרם 14 משלו. סטפן יוביץ' המחליף של מילוש תיאודוסיץ' הפצוע בעמדה מספר 1 קלע רק 5 נקודות, אבל ניווט את המשחק עם 9 אסיסטים. קרלוס מוראס קלע 15 לאנגולים האומללים. הסרבים צפויים לטייל גם במשחק הבא שלהם מול הפיליפינים, בעוד שהקרב על ראשות הבית צפוי להיות במשחק האחרון מול איטליה. ואנגולה? היא תסתפק בללכת הביתה עם ניצחון אחד.

הפיליפינים - איטליה 108:62

ההכנה של האזורי עברה בעצלתיים, בעיקר בשל פציעות של שניים ממי שאמורים להיות כוכבי הנבחרת דנילו גלינארי וג'יג'י דאטומה, אלא שהפעם זה הלך קל, קל מהצפוי אפילו, עם דריסה של הבנחרת שקיוותה לחולל הפתעה סביב אנדריי בלאץ' וחבורת גארדים נמוכים. הסיפור נגמר עוד לפני שהתחיל, עם רבע ראשון מדהים של 8:37 (!) מצד האזורי, ובהמשך הפכה התבוסה של הפיליפינים להשפלה של ממש. אף שחקן לא קיבל יותר מ-23 דקות אצל המנצחת, אותה הוביל דאטומה עם 17 נקודות ב-100 אחוז מכל הטווחים, גלינארי הוסיף 15 ואמדאו דלה ואלה תרם 15.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully