וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: ניר ביטון וביברס נאתכו בשלב הבתים, ליאור רפאלוב בחוץ

סלטיק עם ביטון הביסה 1:4 את א.י.ק, נאתכו שותף כמחליף ב-1:1 של פרטיזן במולדה. אנטוורפן של רפאלוב הודחה בהארכה על ידי אלקמאר ואוהדיה התפרעו

צילום ועריכת וידאו: באיירן מינכן

בווידאו: רוברט לבנדובסקי מאריך חוזה בבאיירן מינכן

הגרלת שלב הבתים של הליגה האירופית תיערך מחר (שישי, 14:00) במונאקו. קבוצות ישראליות לא יהיו שם, אבל שחקנים ישראלים דווקא כן. בנוסף למונס דאבור (כל עוד יישאר בסביליה) ושון וייסמן (וולפסברגר) עלו לשלב הבתים גם ביברס נאתכו עם פרטיזן בלגרד, ניר ביטון וחאתם עבד אלחמיד (נעדר הערב) עם סלטיק וגם לודוגורץ של דן ביטון ומאוויס צ'יבוטה שלא שותפו. ליאור רפאלוב פתח בהדחה הכואבת של אנטוורפן בהארכה בידי אלקמאר.

הפתעה נרשמה ביוון, כאשר פאוק סלוניקי ניצחה 2:3 את סלובן ברטיסלבה, אבל הודחה בגלל שערי חוץ. גם א.א.ק אתונה הלכה בדרכה, למרות 0:2 בחוץ על טרבזונספור של אנתוני וואקמה, שהעפילה בזכות ה-1:3 ביוון במשחק הראשון.

ניר ביטון, משמאל, חוגג עם שחקני סלטיק. רויטרס
עוד שנה בשלב בתים. ניר ביטון עם החברים/רויטרס

א.י.ק סולנה - סלטיק 4:1 (6:1 בסיכום)

אלופת סקוטלנד, שהגיעה לשלב 32 האחרונות במפעל המשני בשנתיים הקודמות, השלימה ניצחון כפול ותהיה שוב בשלב הבתים. ניר ביטון פתח כבלם וספג כרטיס צהוב בדקה ה-30, כשהוא יכול לסכם עוד הופעה טובה בהגנה. ג'יימס פורסט (17) ומייקל ג'ונסטון (34) כבשו במחצית הראשונה מול פנדל של סבסטיאן לארסון (33) ולקראת הסיום הוסיפו הבלם כריסטופר ז'וליאן והמחליף לואיס מורגן. חאתם עבד אלחמיד נעדר בגלל פציעה.

שחקני פרטיזן בלגרד חוגגים. רויטרס
חוזרים לשלב הבתים אחרי שנת הפסקה אחת. שחקני פרטיזן בלגרד חוגגים/רויטרס

מולדה - פרטיזן בלגרד 1:1 (3:2 בסיכום)

ביברס נאתכו שוב נכנס כמחליף במקום סיידובה סומא, אקס מכבי חיפה שהבקיע את השער המכריע, במשחק הביתי, והיה שותף לתיקו שכולו ניצחון בנורבגיה. נאתכו עלה בדקה ה-66 ובחלוף שש דקות לקה ג'יימס העניק למולדה יתרון, אבל הבלם נמניה מילטיץ' נגח את השוויון בדקה ה-80 אחרי קרן של זוראן טושיץ' ושלח את פרטיזן של סאבו מילושביץ' לשלב הבתים.

ליאור רפאלוב שחקן אנטוורפן מאחורי יונאס סוונסון שחקן אלקמאר. GettyImages
המסע של אנטוורפן תם. ליאור רפאלוב מאחורי יונאס סוונסון/GettyImages

אנטוורפן - אלקמאר 4:1 בהארכה (5:2 בסיכום)

איזו אכזבה לקבוצה הבלגית האחרונה שהייתה בגמר אירופי (גביע המחזיקות 1993). אנטוורפן הובילה 0:1 במשחק הראשון עד שספגה את השוויון בדקה ה-82, וגם הפעם הייתה ביתרון עם הכניסה לדקה ה-90, אבל בתשעה שחקנים זה היה בלתי אפשרי לשמור עליו. ליאור רפאלוב פתח כרגיל וראה את חברו דיומרסי אמבוקאני מורחק בצהוב שני בדקה ה-35. דידייה לאמקל זה בכל זאת העניק לאנטוורפן יתרון בדקה ה-73, אבל מיד הורחק גם הוא בצהוב שני אחרי שקפץ על הגדר וקלווין סטנגס ניצל את זה כדי להשוות בדקה ה-90 ולכפות הארכה, אחרי שרפאלוב כבר יצא (80). הבלגים נשברו בעקבות הספיגה המאוחרת ובהארכה היו אלה המחליף פרדי דראוף (96) וטיון קופמיינרס בפנדל (102) שהכריעו. אחרי השער הרביעי של אלברט גודמונדסון (113) החל הקהל המקומי בהשלכת חפצים למשחק והשוטרים מנעו כניסת אוהדים למגרש. המשחק הופסק וחודש רק בחלוף שבע דקות. קמפיין החזרה של אנטוורפן לאירופה אחרי 22 שנים הגיע לסיומו.

מאריבור - לודוגורץ 2:2 (2:2 בסיכום, לודוגורץ עלתה בשערי חוץ)

אלופת בולגריה כמעט שמטה יתרון של שני שערים, אבל הצליחה להחזיק מעמד בסופו של דבר בסלובניה ותופיע בשלב הבתים. מרסליניו סובב לחיבורים בדקה ה-17 והרומני קלאודיו קשרו דייק בפנדל בדקה ה-26, והכול הלך לכיוון של לודוגורץ. אלא שבדקה ה-60 נכנס מרקוס טבארס הבלתי נגמר, שצימק בחלוף חמש דקות ונתן תקווה. כדור חופשי של רודי פוז'ג ונצאש עבר את כולם ונעצר ברשת בדקה ה-72 כדי לקבוע שוויון, אבל מאריבור לא השיגה את השלישי והודחה. דן ביטון ומאוויס צ'יבוטה נותרו על הספסל של לודוגורץ ולא שותפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully