וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בכר: "אם הכול יתחבר, נוכל להרעיד את כל אירופה". ההפתעה: נאור סבג בהרכב

28.8.2019 / 22:25

מאמן באר שבע אופטימי לקראת פיינורד למרות ה-3:0: "רוצים שטרנר ירעד". בכר מתכנן להציב את סבג במקום שמיר (ה', 20:30, ספ' 1)

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: תומר לוי

הפועל באר שבע תארח מחר (חמישי, 20:30, ספורט 1) את פיינורד בגומלין סיבוב פלייאוף מוקדמות הליגה האירופית. הקבוצה של ברק בכר יודעת שהסיכויים שלה להיכנס לשלב הבתים הם קטנים מאוד, אם בכלל קיימים, אחרי ה-3:0 במשחק הראשון בהולנד. עם זאת, האדומים ינסו לפחות לנעול את העונה האירופית, במהלכה עברו שלושה סיבובי מוקדמות, בטעם טוב ועם תוצאה חיובית.

הפועל באר שבע זקוקה לניצחון בהפרש של ארבעה שערים באצטדיונה הביתי, כך שהסיכויים באמת נמוכים מאוד. במקרה של 0:3 ב-90 דקות, ההתמודדות תלך להארכה ובמקרה הצורך גם דו קרב פנדלים. במקרה של ניצחון באר שבעי בהפרש של שלושה שערים, אבל עם שערים של פיינורד (1:4, 2:5 וכו'), ההולנדים יעלו כי לא ספגו שער בבית.

ברק בכר ייאלץ להסתדר ללא נייג'ל האסלביינק, שייעדר בשל צבירה של שלושה כרטיסים צהובים עד כה. חנן ממן, שמתאושש מפציעה שמנעה ממנו לשחק במשחקי גביע הטוטו ובאירופה, צפוי להשתלב במהלך המשחק ואולי אפילו לפתוח. בבאר שבע בונים מאוד על בן שהר, שנכנס מצוין למשחק מול בית"ר ירושלים בליגה ביום ראשון. ההרכב אותו מתכנן בכר התקפי יותר מזה ששיחק בשבוע שעבר, אז דוד קלטינס פתח בשלישיית קישור לצד מרואן קבהא ועדן שמיר, כשהפעם צפויה הפתעה נוספת כשנאור סבג יתפוס את מקומו של שמיר ב-11. סבג פתח בשני המשחקים מול לאצ'י בסיבוב המוקדמות הראשון וגם כבש את השער היחיד מול האלבנים בגומלין בטרנר.

הרכב משוער: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, לואי טהא, מיגל ויטור, שון גולדברג, נאור סבג, מרואן קבהא, רמזי ספורי, ג'ימי מרין, ניב זריהן, בן שהר.

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. לירון מולדובן
האם יש סיכוי לנצח 0:4 את פיינורד? קלוש ביותר. ברק בכר/לירון מולדובן

מאמן באר שבע ברק בכר אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "התוצאה מהמשחק הראשון לא טובה, אבל היא יכולה להיות לטובתנו פה. אנחנו מאמינים ומחדירים לשחקנים שהכול אפשרי. זה כדורגל, זה בטרנר, הכול כאן שונה. ננסה לכבוש שער מוקדם ואם נעשה את זה, אז הכול פתוח. אנחנו מאמינים. מול דינמו זאגרב התחלנו עם 0:2 והיינו יכולים לעשות את זה, גם מול סלטיק הראינו שהכול אפשרי והיינו קרובים מאוד. יהיה קשה מול קבוצה מצוינת שנמצאת בכושר טוב. יש פה חבר'ה שמסוגלים להכול. נצטרך לבוא מוכנים. אנחנו חייבים שהאצטדיון יהיה מלא ושהקהל יתמוך בנו כי בלי זה לא נוכל לעשות את זה. אם כל הדברים יתחברו לנו, נוכל להרעיד את כל אירופה".

על הסיכוי למהפך: "יש הרבה דוגמאות למהפכים. בסופו של דבר זה איך שאנחנו נבוא. המשחק צריך להתפתח כמו שאנחנו רוצים וזו המטרה כרגע. יש רצון לעשות פה משהו מיוחד. הרבה זמן טרנר לא חווה משהו מפתיע. אנחנו רוצים שכל טרנר ירעד מחר. בהולנד הגענו לשלושה-ארבעה מצבים מצוינים. משחק ההגנה שלנו צריך להיות מעולה כי יש להם התקפה קטלנית. העניין בהתקפה שלנו הוא ריכוז. נעלה עם הרכב שיכול להגיע למצבים ולכבוש".

על הזרים אמר בכר: "ככל שיעבור הזמן, אנחנו נרוויח את כל השחקנים. אני מתעסק רק במשחק מול מועדון גדול, יש לנו מטרה לעשות משהו שרבים לא עשו. רק בזה אני מתרכז כרגע. התחלנו מוקדם את העונה ויחסית לזה שיש הרבה שחקנים חדשים, הם הצליחו ללמוד ולהראות דברים טובים. עברנו שלוש קבוצות לא פשוטות וזה הישג בפני עצמו. בהולנד התחלנו טוב והגענו למצבים ואז ספגנו ממצבים נייחים וזה היה מאכזב. באנו לטדי אחרי שלושה ימים והצלחנו להשיג נקודה ולא לספוג מול קבוצה מצוינת. אנחנו לא מסתפקים בזה ורוצים להיות קבוצה טובה יותר".

על פתיחת העונה של באר שבע אמר בכר: "יש פה קבוצה טובה וכולם רואים את זה. אנחנו עושים הכול כדי לחשוב מה נכון ומה צריך להוסיף כדי להפוך את הקבוצה לטובה ואיכותית יותר. גם עכשיו אנחנו רוצים לעשות הכול כדי להצליח. חד משמעית לא, אנחנו לא נוותר על המשחק הזה. אני באמת חושב שיש סיכוי ונעלה עם ההרכב הכי חזק כדי לעשות הכול".

מגן האדומים שון גולדברג: "אני נהנה מאוד, קיבלו אותי כאן בצורה מדהימה ואני מרגיש בבית מהשנייה הראשונה. אני מבסוט ושמח לעזור לקבוצה. יש עוד דרך ארוכה, אבל בסך הכול אני מרוצה. תמיד יש מה לשפר וצריך מה אפשר ללמוד ואיך אני יכול לשפר. אני עושה את זה ואמשיך לעשות את זה. יש פה צוות מקצועי שמסביר לי ומלמד אותי ואעשה כל מה שאפשר כדי להתקדם. פיינורד קבוצה נהדרת ואפשר היה לראות את זה במשחק הקודם. היו לנו כמה מצבים במשחק הקודם שהיו יכולים לשנות את הדברים, אבל קרה מה שקרה. אני מאמין בלב שלם שאנחנו יכולים לתקן את ההפסד מהשבוע שעבר. אני מאמין. השערים שספגנו היו מבאסים, שני שערים מקרנות וחבל. אני לא רוצה להסתכל על מה שהיה, אני חושב רק על מחר".

גולדברג נשאל לגבי חוסר הפרגון שהיה בכמה מצבים במשחק הראשון ואמר: "לפעמים במשחק יש מצבים ולא רואים ולא שמים לב. יש חדר הלבשה נהדר, מרקם חברתי מצוין. אין שום אגו, פרגון זו לא הבעיה של הקבוצה. אני מקווה שמחר נשכיל לעשות את העבודה".

עוד בוואלה!

פיינורד נחתה בישראל, סטיבן ברחהאוס עדיין בספק להפועל באר שבע

לכתבה המלאה
יאפ סתאם מאמן פיינורד. GettyImages
עדיין לא חושב שההתמודדות גמורה. יאפ סטאם/GettyImages

פיינורד, שקיבלה מנוחה בסוף השבוע כמו יתר הקבוצות ההולנדיות שמשחקות באירופה, הגיע בסגל מלא כדי להשלים את המשימה ולשוב לשלב הבתים של הליגה האירופית. במסיבת העיתונאים אמר המאמן יאפ סטאם: "הייתי בשני הצדדים של הנסים, זה קורה. הפסדתי גמר עם מילאן אחרי שהובלנו 3:0, כך שאם אני נזכר בניסיונות שלי, אני יודע שאסור לשמוח מוקדם מדי. בכל מקרה לא נעשה את זה. 0:3 זו תוצאה טובה, אבל נתכונן להסתערות מצד באר שבע. תהיה מעט רוח במגרש, זו אחת הסיבות שבאנו מוקדם לישראל. אנחנו רוצים להתרגל למזג האוויר. לכן אנחנו צריכים לשתות, לאכול ולצרוך סוכר כדי שתהיה לנו מספיק אנרגיה. נצטרך לדעת להתמודד עם זה גם במהלך המשחק, מה שאומר שיהיו רגעים שניתן ליריבה לשלוט בכדור. נצטרך להיות חכמים".

המגן ריג'סיאנו האפס אמר: "הגענו לכאן כדי להעפיל לשלב הבתים. אנחנו רוצים להשיג את המטרה באמצעות הסגנון שלנו, באנו כדי לשלוט כאן. אנחנו יודעים שזו תהיה משימה קשה בחום הזה. נצטרך להראות שאנחנו מסוגלים להתמודד עם התנאים הללו".

הרכב משוער: קנת ורמיר, ריק קרסדורפ, אדגר מיגל לה, אריק בוטגין, ריג'סיאנו האפס, רנאטו טאפיה, לרוי פר, אורקון קוקצ'ו, סאם לארסון, לוסיאנו נרסינג, סטיבן ברחהאוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully