וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארצות הברית: דג'וקוביץ' נאבק בפציעה ועלה לסיבוב השלישי

סיבה לדאגה? נולה סבל מכאבים בכתף, טופל מספר פעמים, אך בסופו של דבר ניצח 4:6, 6:7 (3), 1:6 את לונדרו. בארטי וסרינה וויליאמס עלו סיבוב בנשים

צילום ועריכת וידאו: רויטרס

משחקי הסיבוב השני באליפות ארה"ב 2019 נפתחו אמש (רביעי) ביחד עם הגשם שהגיעה אל ניו יורק וגרם לדחיית כל המשחקים פרט לאלה שמשוחקים בשני המגרשים המרכזיים. במוקד עמדו אגדות גדולות: נובאק דג'וקוביץ', רוג'ר פדרר והאחיות וויליאמס.

* דודי סלע (166 בעולם) הודח מטורניר רפא נדאל בסיבוב השני והראשון שלו אחרי הפסד 6:4, 6:2 לאיליה מרצ'נקו האוקראיני (430). מרצ'נקו אמנם מדורג נמוך מאוד, אבל בעבר הלא רחוק דורג במקום ה-49 בעולם (בספטמבר 2016) והגיע אפילו עד שמינית גמר אליפות ארצות הברית לפני שלוש שנים.

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי בסרבי, מטופל בפציעה בכתף. AP
יש לו 48 שעות להתאושש. דג'וקוביץ' מטופל בכתף הפגועה/AP
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. GettyImages
פדרר מחייך חיוך רחב אחרי העלייה לסיבוב השלישי/GettyImages

גברים

נובאק דג'וקוביץ' פגש את חואן איגנסיו לונדרו (56 בעולם) למה שאמור היה להיות משחק קל על הנייר, אבל אז לא מעט דברים השתבשו: נולה סבל לאורך כל המשחק מפציעה בכתף, טופל מספר פעמים, נאבק, לא היה רחוק מלשמוט את המערכה השנייה (במהלכה כבר פיגר 3:0), אבל בסופו של דבר ניצח 4:6, 6:7 (3), 1:6 תוך שעתיים ו-12 דקות.

הסרבי המדורג 1 בעולם העלה את מאזנו ל-35 ניצחונות ב-36 משחקי הגרנד סלאם האחרונים שלו, אבל הפציעה עדיין נראית כמו סימן מדאיג לקראת ההמשך. כעת הוא יקווה לנצל מנוחה של 48 דקות על מנת להתאושש. "אין ספק שעמדתי למבחן. זו פציעה שאני סוחב כבר זמן מה", הודה נולה בסיום, והתלוצץ כשאמר ש"אולי אקפיא אותה עד המשחק הבא, כך שלא תהיה בתזוזה".

בסיבוב הראשון רוג'ר פדרר שמט את המערכה הראשונה ואז התעשת, זכה בשלוש הבאות ועלה לסיבוב השני. גם הפעם השוויצרי החליט "לתת פור" ליריב שלו ובסופו של דבר הצליח להשיג את הכרטיס לסיבוב השלישי. פדרר חזר הפעם מפיגור ל-6:3, 2:6, 3:6, 4:6 מול דמיר דז'ומהור הבוסני (99). זה היה המפגש השלישי בין השניים, ששיחקו אחד נגד השני ברולאן גארוס 2015 ובווימבלדון באותה השנה ובשני המקרים ההם פדרר ניצח בשלוש מערכות. כנראה שעכשיו כל מה שנותר לשוויצרי זה לא לנצח את דז'ומהור גם באליפות אוסטרליה.

הטניסאי הראשון שעלה לסיבוב השלישי, אם כי לא בדרך בה הוא ביקש לעשות את זה, היה גריגור דימיטרוב הבולגרי (78) שעלה בגלל שיריבו בורנה צ'וריץ' (12 בעולם) נאלץ לפרוש בשל פציעה. זה הגרנד סלאם השני ברציפות שמתפקשש לצ'וריץ' בשל פציעה אחרי שנאלץ לפרוש גם מווימבלדון השנה ובכלל לא השתתף בטורניר.

אשלי בארטי, טניסאית אוסטרלית חוגגת. AP
לא ליקקה דבש. אשלי בארטי/AP

נשים

במוקד של יום רביעי עמדו האחיות וויליאמס. סרינה (8 בטורניר) לא ליקקה דבש מול בת ארצה קייטי מקנאלי בת ה-17, נקלעה לפיגור מוקדם אבל לבסוף ניצחה 7:5, 3:6, 1:6. הדרבי הבין דורי בין שתי האמריקאיות החל בצורה מפתיעה כשמקנאלי ניצלה בלבול של וויליאמס, אבל נמשך בצורה חד צדדית והסתיים אחרי שעה ו-56 דקות.

ונוס וויליאמס הוותיקה (52 בעולם) הצליחה לתת פייט רציני לאלינה סביטולינה, המדורגת חמישית, וגררה אותה למאבק של שעה ועוד 53 דקות, אבל בסופו של דבר האוקראינית ניצחה 4:6, 4:6 ורשמה ניצחון רביעי מול ונוס בחמישה מפגשים בין השתיים, כולל ברולאן גארוס השנה. וויליאמס כבר הובילה 0:3 במערכה השנייה, אבל זה לא מנע ממנה את ההפסד.

אשלי בארטי (2 בעולם), שחולמת על זכייה בתואר גרנד סלאם שני העונה, שרדה את המפגש מול חביבת הקהל המקומית לורן דייויס המקומית 2:6, 6:7 (2) תוך שעתיים ושש דקות. בכך העפילה לסיבוב השלישי בטורניר זו השנה השלישית ברציפות.

המשחק הראשון שהושלם ביום המשחקים היה גם הראשון באצטדיון ארתור אש. קרולינה פלישוקבה, המדורגת שלישית בעולם ומי שהגיעה בעבר עד לגמר בניו יורק, הצליחה לסגור סיפור בתוך שעה ושמונה דקות ולנצח 1:6, 4:6 את מרים בולקבדזה הגאורגית (202), שעשתה את הדרך מהמוקדמות.

קרולינה פלישקובה טניסאית צ'כית. רויטרס
חוגגת את העלייה לסיבוב השלישי. קרולינה פלישקובה/רויטרס
ונוס וויליאמס טניסאית אמריקאית. GettyImages
סביטולינה הייתה גדולה עליה. ונוס וויליאמס/GettyImages
אלינה סביטולינה טניסאית אוקראינית. GettyImages
אוהבת לשחק מול ונוס. סביטולינה/GettyImages
הגג באצטדיון ארתור אש פתוח בזמן המשחק בין רוג'ר פדרר לבין דמיר דז'ומהור. GettyImages
הגג נסגר בשל הגשם/GettyImages
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
לוקח את הזמן שלו כדי להתחמם. פדרר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully