וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייבים למנף את זה": שחקניות נבחרת הנשים רוצות לנצל את המומנטום

29.8.2019 / 9:00

אחרי שהמשחק נגד צ'לסי שבר שיא צופים היסטורי, הנבחרת פוגשת ביום חמישי את איטליה הגדולה ברמת גן (18:30). הבעיה: כמעט אף אחד לא יודע על קיום המשחק. ראיון עם שחקניות הנבחרת קארין סנדל וליה ברקאי

עריכה: מתן חדד, אפטר: אביחי ברוך

בווידאו: טור דעה של מתן בכור לקראת מונדיאל הנשים האחרון

משהו גדול קרה בשבוע שעבר באצטדיון המושבה: יותר מ-8,500 צופים הגיעו לצפות במשחקה של נבחרת הנשים של ישראל נגד קבוצת הנשים של צ'לסי, ושברו את שיא הצופים במשחק נשים בישראל (השיא הקודם, אגב, עמד על מעל ל-7,000 צופים בגמר אליפות אירופה עד גיל 19 שנערך ביולי 2015 בנתניה). במשחק עצמו צ'לסי ניצחה 1:3, אבל זה לא באמת השפיע או הפריע יותר מדי לאלפים שהגיעו וזכו לחוות היסטוריה.

המשחק זכה לשיווק חסר תקדים למשחק כדורגל נשים בארץ: הוא נעשה בשיטה מחושבת ונכונה, עם קבלת החלטות כמעט מושלמת של המארגנים. כבר חודש לפני המשחק הוצבו שלטי חוצות ופרסומות בכל מקום, הכניסה, כמובן, הייתה חינמית, התאריך והמיקום היו מושלמים, וגם החגיגה מחוץ ובתוך האצטדיון הייתה מושקעת ומוצלחת. מעל לכל, בלט הגיוון יוצא הדופן בקהל. ממשפחות שהגיעו עם ילדיהם, דרך אוהדי כדורגל צעירים ועד לחיילים ולמבוגרים. הכל מהכל, וכמובן עם רוב נשי ועם לא מעט צעירות שחלקן זכו לחוות לראשונה את מהות הענף.

אבל האם לאותו אירוע גדול ומכונן יש בכלל משמעות ויכולת לייצר המשכיות אמיתית? ממש הערב (חמישי, 18:30, שידור בספורט 5+) אותה נבחרת ישראל תארח באצטדיון רמת גן את איטליה, אחת מהנבחרות החזקות בעולם, למשחקה הראשון במסגרת מוקדמות קמפיין יורו 2021 (וכעבור חמישה ימים גם דנמרק הגדולה תגיע לרמת גן). הכניסה שוב תהיה חופשית, אבל להבדיל מפסטיבל צ'לסי, המשחק הזה לא זכה לשיווק ודחיפה, ורבים בכלל לא יודעים שהוא מתקיים. אז אם שוב שחקניות הנבחרת יחזרו לימים בהם צופים בודדים הגיעו לצפות במשחקים, אז מה למעשה השתנה?

עוד בוואלה!

קארין סנדל: "הישג משמעותי בכדורגל הנשים יביא קהל ועניין גם בישראל"

לכתבה המלאה
שחקנית נבחרת ישראל בנשים קארין סנדל. אתר רשמי ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
"הקהל הצביע ברגליים". קארין סנדל/אתר רשמי, אתר רשמי ההתאחדות לכדורגל

כדי להבין עד כמה גדול היה המשחק נגד צ'לסי, איפה כדורגל הנשים הישראלי עומד וכיצד ניתן להשתפר, דיברנו עם שתי שחקניות נבחרת: הראשונה - קארין סנדל (30), שיאנית ההופעות בנבחרת הנשים וגם יושבת ראש ארגון השחקנים, מייצגת דור שנאלץ לגדול בסביבה לא קלה בה כדורגל הנשים נמצא בשוליים ונאבק כדי לשרוד. השנייה - ליה ברקאי (20), שחקנית ההגנה הצעירה של הנבחרת והדאבליסטית הטרייה עם אס"א תל אביב, מקווה להיות חלק מהדור שיביא את השינוי ויזכה להיות נוכח בהתקדמות של כדורגל הנשים בישראל.

"המשחק נגד צ'לסי הייתה אחת החוויות הכי מטורפות שהיו לי בקריירה", הסבירה סנדל. "יצא לי לשחק מול קהלים אפילו גדולים יותר, אבל אף פעם לא ככה בבית, בישראל. זה היה קהל של משפחות שהתאהבו בנבחרת ובמשחק בפעם הראשונה. לא שמענו קללות, אלא רק אהבה ותמיכה. זאת הייתה תרבות הספורט שהלוואי ויום אחד תהיה במדינת ישראל". ברקאי הוסיפה: "זה היה חלום שמתגשם. ראיתי באצטדיון את כל מה שאני חולמת לראות בכדורגל הנשים בעתיד. הרגשנו את כל הקהל בכל פעולה, והרגע של הגול היה מיוחד כי שמענו את כל האצטדיון שמח איתנו. עלינו במטרה להוכיח שאנחנו שוות יותר ממה שחושבים".

מבחינת סנדל, האירוע היווה אבן דרך משמעותית שתיזכר בהיסטוריית כדורגל הנשים בישראל. "זאת פעם ראשונה שהייתה נראות במרחב הציבורי למשחק של נבחרת הנשים. הקהל הצביע ברגליים", אמרה. ברקאי משוכנעת שצריך לנצל את המומנטום: "כמות הקהל שהגיעה הראתה כמה אנשים יכולים לבוא עם שיווק נכון, חייבים להמשיך לפרסם את המשחקים". על העתיד הענף אמרה סנדל: "צריך לעשות תכנית כוללת בעלת חזון שתנגיש את הענף לארץ. פגשתי המון ילדות ונערות שכל כך צמאות למודל לחיקוי, זה חסר להן. ראינו בארצות הברית שיש לזה כוח אדיר. צריך גם להפוך את הליגה ואת הנבחרת למקצוענית כדי שילדות יוכלו לחלום לשחק אל מול יציעים כאלה, כדי שזה לא יהיה אירוע חד פעמי. אסור לתת לזה לדעוך ולהיות חד פעמי. חייבים למנף את זה. אין קיצורי דרך, צריך להשקיע. ברור שזה לא ישתנה בלילה אחד, אבל המשחק הזה נתן המון אופטימיות לעתיד".

שחקנית נבחרת ישראל ליה ברקאי. אתר רשמי ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
העתיד של נבחרת הנשים. ליה ברקאי/אתר רשמי, אתר רשמי ההתאחדות לכדורגל

השחקניות גם יצאו אופטימיות מהפסד נגד צ'לסי. "זה היה הפסד שהרגיש כמו ניצחון", אמרה סנדל, וברקאי הוסיפה: "שיחקנו נגד מקצועניות שמושקע בהן המון כסף ומשאבים, דברים שלצערנו אין לנו. למרות הכל, היו לנו רגעים של כדורגל יפה עם המון רצון ולחימה. יש עוד הרבה עבודה, אבל אנחנו מוכנות לעשות אותה אם רק יתנו לנו את הכלים". סנדל הזכירה שנבחרת ישראל מורכבת מחובבניות: "למרות הכל, הצלחנו להתמודד בכבוד, להעז ולתקוף. הראינו המון אופי, רצון ותשוקה".

ברקאי גם בטוחה שלמרות פערי הרמות, הנבחרת יכולה להפתיע ולעשות משהו מיוחד כבר בקמפיין מוקדמות היורו הקרוב: "אנחנו מרגישות שיש סגל חזק. אנחנו יכולות לעשות משהו מיוחד ולהפתיע הרבה נבחרות שחזקות מאיתנו על הנייר". סנדל הסכימה והוסיפה שאחרי שנים, יש שינוי גישה בנבחרת ורצון לשחק כדורגל התקפי: "אנחנו לא באות לקבל בראש, אנחנו רוצות ללמוד ולפתח את סגנון המשחק שלנו. להעז יותר ולשחק עם אומץ. נשלם על זה מחיר במשחקים מסוימים, אבל רק ככה אפשר להשתפר".

סנדל סיכמה ואמרה שלפי דעתה, מקצוענות תוכל לחולל פלאים משום שהפערים לא כל כך גדולים. "בסופו של דבר יש כאן סיטואציה של חובבנות נגד מקצוענות", הסבירה. "בדיוק בגלל זה צריך לשאוף ולהתעקש על כך שתהיה כאן מקצעונות מלאה. רק ככה נגיע להישגים. אני גם חושבת שהיכולת לצמצם את הפערים בנשים היא יותר גדולה מאשר בגברים". ברקאי סיפרה על הרצון לנצל את המומנטום הנוכחי: "אנחנו נמצאים בתהליך ארוך של שיפור הענף. מונדיאל הנשים יצר עניין מטורף סביב כדורגל הנשים, וזה הזמן לתפוס את הרגע ולנצל אותו. אם לא נעשה זאת, נגיע למצב בו יהיה קשה מאוד להדביק את הפערים. אני קוראת לכולם להגיע למשחקים הקרובים ולהיות חלק מהשינוי הזה יחד איתנו השחקניות".

קהל במשחק הכדורגל נבחרת הנשים של ישראל - צ'לסי. שחר עזרן / CFC,
"זה הזמן לנצל את הרגע". הקהל במשחק נבחרת הנשים נגד צ'לסי בשבוע שעבר/שחר עזרן / CFC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully