וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם ב-NFL: אנדרו לאק פרש בגיל 29

הקוורטרבק של אינדיאנפוליס הודיע החלטתו, שנובעת על פי הדיווחים מ"תשישות מנטלית". במסיבת עיתונאים אמר: "זו ההחלטה הקשה בחיי, אבל זו ההחלטה הנכונה עבורי". לאק סבל מפציעות בשנים האחרונות ולא שיחק כלל בעונת 2017

אנדרו לאק שחקן אינדיאנפוליס קולטס. AP
החלטה לא צפויה. לאק/AP

הלם בעולם ה-NFL: אנדרו לאק, הבחירה מספר 1 בדראפט 2012 וכוכבה של אינדיאנפוליס קולטס בשנים האחרונות, הודיע לראשי המועדון והליגה כי הוא פורש ממשחק, שבועות ספורים לפני יום הולדתו ה-30.

על פי אדם שפטר מ-ESPN, לאק ייבשר באופן רשמי על החלטתו במסיבת עיתונאים שתיערך היום (ראשון), אך הוא כבר שוחח עם הבעלים של הקבוצה ג'ים אירסיי והסביר לו כי הסיבה היא תשישות מנטלית.

לאק עוד היה בצדי המגרש, בעוד הקולטס שיחקו מול שיקגו במשחק קדם עונה, כאשר החדשות התפרסמו. לאחר הסיום, כאשר עשה את דרכו לחדר ההלבשה, הוא שמע אי אילו קריאות בוז מכיוון האוהדים המאוכזבים של אינדי.

הקוורטרבק הפורש התייצב למסיבת עיתונאים ואמר: "מן הסתם, זו לא הדרך בה חלמתי שזה יקרה, אבל אני פורש. זו לא החלטה קלה. למעשה, זו ההחלטה הקשה בחיי, אבל זו ההחלטה הנכונה עבורי. בארבע השנים האחרונות אני במעגל של פציעה, כאב, שיקום וזה לא נגמר, בעונה ובפגרה והרגשתי תקוע. הדרך היחידה לצאת מזה היא לא לשחק יותר פוטבול. זה לקח את האהבה שלי מהמשחק.

אני תקוע בתהליך ולא יכול לחיות כמו שאני רוצה. שיחקתי עם כאבים ב-2016 ולא יכולתי להתאמן ונשבעתי שלא אעשה זאת שוב. אני במצב דומה עכשיו והדרך היחידה להמשיך היא לעזוב את המשחק. הגעתי לצומת דרכים. זה קשה מאוד. אני אוהב את הקבוצה והחברים, האנשים פה, האוהדים והמשחק. אבל אני יודע שאני לא יכול לתת את הלב והנשמה לתפקיד שלי פה. זה יפגע בי ובקבוצה. זה עצוב, אבל גם ברור לי מאוד". לאק נשאל על הבוז מהקהל והודה: "זה כואב, זה כואב".

בימיו באוניברסיטת סטנפורד, לאק נחשב ליהלום הגדול הבא, היורש של פייטון מאנינג ואם לא די בכך, הרי שהוא נחת בדיוק לידיים של הקולטס, שנפרדו מפייטון, לאחר שזה עבר סדרה של ניתוחים בצוואר. אינדיאנפוליס השיגה את הבחירה 1 בדראפט בעונה בה מאנינג לא שיחק והקבוצה סיימה במאזן 14:2, במה שכונה אז "Suck for Luck", מאבק בין שלל קבוצות על המאזן הגרוע בליגה והבחירה הראשונה.

השנים הראשונות של לאק ב-NFL היו מוצלחות מאוד. כבר כרוקי הוא החזיר את הקולטס לפלייאוף עם מאזן 5:11 ובעונתו השנייה התקדם עוד צעד והוביל את הקבוצה לחצי גמר ה-AFC. בעונה השלישית, 2014, רשם את הישג השיא שלו, עם העפלה לגמר ה-AFC בסיומה של עונה בה מסר שיא קריירה של 40 טאצ'דאונים. אלא שאז גם החלו הבעיות.

בעונת 2015 הוא רשם רק שבע הופעות בשל בעיה בכתף. בעונה הבאה חזר, קיבל הארכת חוזה לשש שנים תמורת 140 מיליון דולר, שהפכה אותו לשחקן הכי מרוויח בליגה ורשם 15 הופעות שהסתיימו במאזן 7:8 בינוני. הפגיעה הטורדנית בכתף מנעה ממנו לשחק לכל אורך עונת 2017 ומצבו לא היה ברור, אך בשנה שעברה דווקא חזר היטב, עם 4,593 יארד, אחוז ההשלמה והרייטינג הגבוהים בקריירה, 39 טאצ'דאונים וחזרה לפלייאוף, שם הקולטס גם עברו את השלב הראשון לפני שהובסו בקנזס סיטי, במה שהיה משחקו האחרון בקריירה. לאק לא שיחק בקדם העונה הנוכחי.

בסך הכל, לאק רשם 86 הופעות בעונה הסדירה, אותן סיים עם מאזן 33:53, 23,671 יארדים ו-171 טאצ'דאונים מול 83 איבודים אוויריים. בפלייאוף יש לו שמונה הופעות עם מאזן 4:4, 2,254 יארדים ו-12 טאצ'דאונים לעומת 13 איבודים. הוא נבחר ארבע פעמים לפרובול, הוביל את הליגה בטאצ'דאונים ב-2014 ומחזיק בשלל שיאים, כולל הכי הרבה יארדים לרוקי בעונה ומשחק. ג'קובי בריסט יהיה הקוורטרבק החדש של אינדיאנפוליס כעת.

*** משחקי קדם העונה נמשכים ועמם גם הפציעות. יוסטון חוששת שלמאר מילר, שהורד על אלונקה מהמשחק הלילה בדאלאס, סובל מקרע ברצועה. הרץ האחורי יעבור בדיקות ועלול להחמיץ את כל העונה.

  • עוד באותו נושא:
  • אנדרו לאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully