וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגיא מוקי יוכל לפגוש את האיראני רק בקרבות המדליות, טל פליקר ישחזר את בודפשט?

14 ספורטאים בעקבות המדליה העשירית של ישראל באליפויות העולם. ההגרלות, הדירוגים והחלום של אורי ששון לקראת האליפות שנערכת בטוקיו, פחות משנה לפני האולימפיאדה

צילום ועריכה: קובי אליהו

בווידאו: טל פליקר אחרי הזכייה במדליית הארד באליפות העולם 2017

פחות משנה לפני אולימפיאדת טוקיו, נבחרת הג'ודו של ישראל תתחיל מחר (ראשון) את השתתפותה בתחרות החשובה של השנה - אליפות העולם שנערכת בניפון בודוקאן, אותו אולם בו יתקיימו גם המשחקים האולימפיים. במשלחת הישראלית 14 ספורטאים - שש נשים ושמונה גברים - שיתחרו עד השבת הבאה וינסו להביא מדליה אחרי שלא הייתה אחת כזו באליפות העולם הקודמת. הקרבות מתחילים כל יום ב-5:00 בבוקר שעון ישראל, וקרבות הגמר החל מ-13:00.

טל פליקר ג'ודוקא ישראלי. רויטרס
המדליה הישראלית האחרונה באליפות העולם. טל פליקר ב-2017/רויטרס

יום ראשון

שירה ראשוני (עד 48 ק"ג): אחרי מדליית זהב בגרנד פרי תל אביב ועוד שתי מדליות ארד בהוהוט ומונטריאול, ראשוני מדורגת במקום ה-14 ותתחיל את דרכה בסיבוב השני מול הקזחית בעלת השם הנפלא אוטגונצצג גלבדרח, שניצחה אותה בארבעת העימותים הקודמים.

דניאל בן דוד (עד 60 ק"ג): גם בן דוד ניצב אוטומטית בסיבוב השני וממתין למנצח בין ההונגרי צ'אבה סאבו לנאנימטנג נוקטי מקיריבטי.

ג'ודוקא ישראלית גפן פרימו. קובי אליהו
בדרכן של יעל ארד וירדן ג'רבי? גפן פרימו/קובי אליהו

יום שני

גפן פרימו (עד 52 ק"ג): המדורגת 12, שהשיגה מדליה בשלושת התחרויות האחרונות שלה, תתחיל כבר בסיבוב הראשון ותפגוש את הבריטית צ'לסי ג'יילס, לה הפסידה בקרב על הארד בגרנד סלאם אבו דאבי.

טל פליקר (עד 66 ק"ג): המדליסט הישראלי האחרון באליפות העולם מקווה לשחזר את ההישג מבודפשט 2017, אז זכה במדליית הארד, והוא מחכה בסיבוב השני למנצח בין גאורגי זנטראיה האוקראיני (לו הפסיד בקרב על הארד באליפות העולם אשתקד) ליאן סאנצ'ו צ'ינצ'ילה מקוסטה ריקה.

ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג): המדורג רביעי בקטגוריית המשקל הזו ממתין בסיבוב השני למנצח בין תומאס אמוונדה מטנזניה לעבדול פאחים פאזלי מאפגניסטן שלא ברור אם יופיע בכלל.

הג'ודוקא ברוך שמאילוב. קובי אליהו
מדורג רביעי בקטגוריה שלו. ברוך שמאילוב/קובי אליהו

יום שלישי

תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג): המדורגת תשיעית ממתינה בסיבוב השני למנצחת בין מאיתה מוחמד מאיחוד האמירויות לאנט אגילאר מבוליביה.

טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג): גם המדורג 10, שקטף שלוש מדליות השנה וזכה בזהב בגרנד פרי זאגרב, יתחיל בסיבוב השני, אבל היריב שלו כבר ידוע - ז'אנסאי סמאגולוב מקזחסטן.

הג'ודוקא תמנע נלסון לוי (משמאל). קובי אליהו
תקבל יריבה מאיחוד האמירויות? תמנע נלסון לוי/קובי אליהו

יום רביעי

גילי שריר (עד 63 ק"ג): תתחיל בסיבוב הראשון מול מונגונצ'ימג בלדורג' המונגולית במסגרת בית א', בו נמצאת גם אליס שלזינגר שפוגשת יריבה אלג'יראית ואם תנצח אותה אז תתמודד עם אלופת העולם קלריס אגבניינו הצרפתייה.

ענבל שמש (עד 63 ק"ג): הישראלית השנייה בקטגוריה זו תפגוש בסיבוב הראשון את מריה צ'נטראקיו האיטלקייה.

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג): אלוף אירופה, שמדורג שני וזכה במדליה בכל תחרות בה השתתף השנה, הוא אחד המועמדים הבולטים לעלות על הפודיום. מוקי מחכה בסיבוב השני למנצח בין כריסטיאן טוניסטה האסטוני לרוסלן מוסאייב הקזחי. את סעיד מולאי האיראני שכרגע רשום לתחרות ומשתתף כרגיל, יוכל מוקי לפגוש (או שלא) רק בגמר או בקרבות ההכרעה.

ג'ודוקא ישראלי שגיא מוקי. מגד גוזני
המועמד הישראלי המוביל להתייצב על הפודיום. שגיא מוקי/מגד גוזני

יום חמישי

לי קוכמן (עד 90 ק"ג): אחרי שהשיג את מדליית הכסף במשחקי אירופה במינסק, קוכמן יתחיל את דרכו באליפות העולם מול קיטיפונג הנטראטין מתאילנד בסיבוב הראשון.

יום שישי

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג): המדורג שלישי בקטגוריה שלו, עם שלוש מדליות ארד השנה, יפגוש בסיבוב הראשון את מוחמד קארים חוראמוב מאוזבקיסטן.

פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי, 2018. GettyImages
רצף של מדליות ארד. פיטר פלצ'יק/GettyImages

יום שבת

רז הרשקו (מעל 78 ק"ג): המדורגת 33 קיבלה הגרלה קשה ביותר ותנסה להדהים את אנאמארי ולנשק הסלובנית, מדליסטית הארד מריו שגם זכתה בשתי מדליות באליפויות עולם קודמות.

אורי ששון (מעל 100 ק"ג): את ההשתתפות הישראלית יחתום מדליסט הארד מריו שרוצה גם מדליה ראשונה באליפות העולם. הקרב הראשון שלו יהיה בסיבוב השני, מול המנצח בין מינג'ונג קים הקוריאני לבקבולוט טוקטוגונוב מקירגיזסטן.

הג'ודוקא הישראלי אורי ששון. אסף קליגר, שימוש חד פעמי
מדליה באליפות עולם עדיין אין לו. אורי ששון בריו/שימוש חד פעמי, אסף קליגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully