וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטי ספיצ'קוב זכתה בארד בתחרות הקדם אולימפית: "גם לפני כן האמנתי שאפשר לזכות במדליה אולימפית"

הישג נאה לגולשת הצעירה, שפתחה פער במאבק על הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו: "אני מאוד מרוצה". מאמנה: "לא מופתע מההישג"

הגולשת קטי ספיצ'קוב. איגוד השייט,
הישג נאה. ספיצ'קוב/איגוד השייט

סיום פנטסטי לנבחרת השייט של ישראל בתחרות הקדם אולימפית הבוקר (רביעי) באנושימה, האתר שבו ייערכו התחרויות באולימפיאדת טוקיו 2020, בעיקר עבור קטי ספיצ'קוב, שעלתה אל הפודיום כדי לקבל את מדליית הארד לאחר שסיימה שישית בשיוט המדליות, ויואב כהן, שניצח בשיוט המדליות כדי לסיים במקום השמיני.

ספיצ'קוב מהפועל אילת מסיימת שבוע בו שהתה בצמרת לאורך כל השיוטים והגיעה כמדורגת שנייה אל שיוט המדליות, והעיקר מבחינתה זו צבירת הניקוד במאבק על הכרטיס הישראלי הבודד למשחקים האולימפיים בשנה הבאה. קטי, שהעפילה אל התחרות הקדם אולימפית לאחר שסיימה חמישית באליפות אירופה השנה, מקום אחד לפני חברתה למועדון, נוי דריהן, פתחה כעת פער בזכות המדליה אולם יש לזכור כי נותרו שתי אליפויות עולם בדרך לטוקיו 2020 כך שהקרב מול דריהן, מאיה מוריס ונגה גלר טרם הסתיים, וכולן ממשיכות להתאמן ביחד אצל המאמן הצרפתי פייר לקונט.

ספיצ'קוב: "הגעתי לכאן במטרה לסיים בחמישייה הראשונה אבל ידעתי שרק מקום על הפודיום יקנה לי ניקוד במאבק על הכרטיס הישראלי, שזה קשה אבל אפשרי. היה לי שבוע מעולה, הייתי יציבה ולא ירדתי מהעשירייה הראשונה באף שיוט. היו כאן תנאים מגוונים מאוד של שייט ואני מאוד מרוצה".

זהו הפודיום המשמעותי ביותר של האילתית לאחר שכבר היתה אלופת העולם עד גיל 17 ועד גיל 19, וכעת היא מכוונת גבוה יותר: "גם לפני ההישג הזה האמנתי שמדליה אולימפית אפשרית אבל אחרי הזכייה היום אני מאמינה ב-100 אחוז בדרך שלי ושל הנבחרת. אני מרגישה גם הקלה בזכות הניקוד שצברתי אבל עדיין צריך לעבוד קשה כדי לשמור על המיקום שלי באליפות העולם בסוף החודש הבא".

המאמן פייר לוקט: "אני לא מופתע מההישג כי קטי כבר הוכיחה שהיא בצמרת העולמית ועל כן יש לנו גם מטרות גבוהות. עבדנו בחודשים האחרונים וחיזקנו נקודות חולשות שלה, והיא היתה נהדרת השבוע. בשנה הבאה המטרה היא מדליה אולימפית אבל אני מאמין שיהיו גם הפתעות באליפות העולם מצד הגולשות הנוספות בנבחרת כי גם הן משתפרות כל הזמן והפוטנציאל שלהן גבוה. כולן עובדות יחד ותומכות זו בזו, ותודה לאיגוד השייט על התמיכה בנבחרת הזו, שמוכיחה את עצמה מתחרות לתחרות".

הגולשת קטי ספיצ'קוב. איגוד השייט,
"היה לי שבוע מעולה". ספיצ'קוב/איגוד השייט

שרלין פיקון הצרפתיה, האלופה האולימפית מריו 2016, ניצחה בשיוט המדליות (46 נקודות) ועקפה את ספיצ'קוב (53 נקודות) כדי לזכות במדליית הכסף, ואילו הסינית יונשו לו (42 נקודות) סיימה שבוע נהדר בו הוליכה לכל אורך הדרך כדי לחגוג עם הזהב. אמה ווילסון הבריטית סיימה רביעית ובמרחק 6 נקודות מספיצ'קוב, ומדליסטית הארד האולימפית סטפניה אלפוטינה הרוסיה סיימה חמישית.

יואב כהן מהפועל שדות ים אמנם לא צבר ניקוד במאבק על הכרטיס הישראלי אבל הרשים כשהתברג כל השבוע בצמרת וקינח עם ניצחון בשיוט המדליות. מאמן נבחרת הגברים גור שטיינברג: "ברור לי שאנחנו מתקדמים ובכיוון הנכון. יש לנו מרוץ להגיע אל רמת המדליות כבר באולימפיאדה הקרובה".

יור איגוד השייט, גילי אמיר: "ההתקדמות של קטי ושל יואב מרשימה מאוד ומלמדת על העבודה הטובה הנעשית בנבחרת, מעבר לכישרון האישי של כל אחד ואחת מהם. משמח לסיים תחרות באתר אולימפי כשדגל ישראל מונף בטקס המדליות".

ב-470, גיל כהן ונועה לסרי (הפועל תא ושדות ים) מסיימות במקום ה-12 (20,18) לאחר שאתמול כבר דורגו 10, ובגברים, ניתאי חסון וטל הררי (שדות ים) במקום ה-21 (22,17), שגיא גלנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully