וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג שחקני ליגת העל של וואלה! ספורט: מקומות 4-10

הפרויקט המסורתי של וואלה! ספורט לפתיחת העונה מגיע ל-10 הגדולים, כשעשרות עיתונאים, מאמנים וכדורגלנים הכריעו. אוחנה הבטיח ונפצע, בצ'יראי סחב את נתניה על הגב, שועה הפך לסנסציה אמיתית והשחקן שהקמפיין האירופי של מכבי תל אביב עשה לו רק טוב

פלייר אצטדיון בלומפילד/ברק ברינקר

בווידאו: אצטדיון בלומפילד מתמרק לקראת פתיחתו המחודשת

לרגל פתיחת עונת 2019/20 אנו שוב מתכבדים להציג בפניכם את #דירוג_וואלה של שחקני ליגת העל בכדורגל. מי יסיים במקום הראשון הפעם? עקבו אחר הפרסומים השונים של הדירוג, ותגלו.

לשם ביצוע הדירוג, פנינו לעיתונאים מוואלה! ספורט וממדורי הספורט האחרים, למאמנים ולכדורגלנים.

איך דירגנו? המצביעים דירגו כל שחקן מ-1 עד 10, לפי ההתרשמות הכללית מהשחקן - שילוב של רזומה, כושר נוכחי וציפיות לעונה שבפתח. את כל הנתונים אספנו, חישבנו ממוצע - והתוצאות לפניכם.

מי בדירוג? שחקנים בעלי חוזה בקבוצה מליגת העל, ששותפו בליגת בוגרים או במפעל אירופי; זרים חדשים ששיחקו בגביע הטוטו נכנסו אף הם לרשימה. רק 250 הראשונים נכנסו השנה לרשימה, כשלמעלה מ-100 שחקנים, שסיימו מתחת למקום ה-250, או לא דורגו על ידי יותר מחצי מהמדרגים, לא נכנסו.

חושבים שצדקנו? שטעינו? שהגזמנו? זה המקום להחמיא ולבקר. כל שצריך לעשות זה לכתוב את תגובתכם באחת הרשתות החברתיות, עם ההאשטאג הרשמי של הפרויקט, #דירוג_וואלה. התגובות המובחרות יועלו ויוצגו באתר.

והיום - נכנסים לעשירייה הגדולה.

עוד בוואלה!

#דירוג וואלה | 2019/20: הדירוג המלא שנחשף עד כה

לכתבה המלאה
seperator

10. מיכאל אוחנה | 7.74
קשר, בית"ר ירושלים
דירוג בעונה שעברה: 38

הדירוג של אוחנה נעשה לפני הפציעה הקשה שלו ביום ראשון האחרון. הכישרון הגדול חיכה לעונת הפריצה שלו, ולפני הרגע הטראגי הוא בהחלט היה בדרך לשם, לפחות לפי היכולת במשחקי ההכנה וגביע הטוטו. אוחנה מסומן עוד מגילאי הנוער כאחד מכוכבי הכדורגל הישראלי הבאים, בית"ר לא חששה לשלם עליו הרבה כסף, ובינתיים זה נגמר בשברון לב. נקווה לסוף טוב לסיפור הזה.

מיכאל אוחנה שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
מיכאל אוחנה/דני מרון

9. עומר אצילי | 7.85
קשר, מכבי תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 6

מלבד האפיזודה הקצרה והלא מוצלחת בגרנאדה, עומר אצילי יפתח (ברגע שיחזור מהפציעה) את עונתו השישית בליגת העל והוא רק בן 26. אצילי, שחקן שצמח מלמטה בכדורגל הישראלי, היה אחד הברגים חשובים באליפות המרשימה של הצהובים עם לא פחות מ-11 שערים - כמות נכבדת לקשר. ייתכן שהיה שומר על מעמדו בדירוג, אלמלא הפציעה שמשביתה אותו משלהי העונה הקודמת.

עומר אצילי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עומר אצילי/ברני ארדוב

8. אנריק סבוריט | 7.90
מגן, מכבי תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 83

שחקן ההגנה המצטיין של העונה שעברה בליגת העל. סבוריט יצא לראשונה מגבולות ספרד בקיץ הקודם והגיע למכבי תל אביב, שגם אחרי ביקורות מסוימות כלפיו בתחילת הדרך הייתה בטוחה שהיא פגעה בול בעמדת המגן השמאלי, ובהחלט צדקה. מלבד היכולת ההגנתית הגבוהה, ההצטרפות של סבוריט לחלק ההתקפי הייתה קטלנית, עם שלושה שערים, ארבעה בישולים ויצירת מצבים רבים. קשה לראות כיצד בליגה שלנו יכולים לעצור את הפריצות שלו.

שחקן מכבי תל אביב אנריק סבוריט. דני מרון
אנריק סבוריט/דני מרון

7. יונתן כהן | 8.04
קשר, מכבי תל אביב
דירוג בעונה שעברה: 92

עוד אחד מסיפורי ההצלחה של העונה שעברה. לפני שנתיים היה ברור שכהן, רק בן 23, הוא כישרון ברמה אחרת כשהצטיין בבני יהודה, אבל ההשתלבות שלו בתוך המערך של מכבי תל אביב הייתה מושלמת. שחקן הכנף, שהגיע עד לנבחרת ישראל בזכות ההצטיינות שלו, כבש 13 שערים בכל המסגרות בעונה שעברה, חלקם מכריעים (כולל בגביע) ובישל עוד שבעה. העונה הוא אמור לקבל קרדיט נרחב אף יותר ולהמשיך בהתקדמות.

שחקן מכבי תל אביב יונתן כהן. דני מרון
יונתן כהן/דני מרון

6. פאטוס בצ'יראי | 8.07
חלוץ, מכבי נתניה

גניבת העונה שעברה. החלוץ המונטנגרי הגיע למכבי נתניה כשם מעניין שכבר עשה דבר או שניים בכדורגל האירופי, אבל לכאורה כמניה בירידה אחרי תקופה מאכזבת במכלן הבלגית. בנתניה קפצו על ההזדמנות לצרף אותו, ולא התחרטו. בצ'יראי היה החלוץ הטוב בליגה. אמנם לא מלך השערים, אבל בחלקים ארוכים של העונה החזיק את נתניה במאבק על הכרטיסים לאירופה. את העונה הזאת פתח פחות טוב בגביע הטוטו וצריך עוד להסתגל לשינוי השיטה, אבל סביר להניח שהוא ימשיך לעשות את מה שהוא יודע - לכבוש, ובכמויות.

שחקן מכבי נתניה, פאטוס בצ'יראי, מול שחקן הפועל כפר סבא, טל מכלוף. ברני ארדוב
פאטוס בצ'יראי/ברני ארדוב

5. ירדן שועה | 8.14
חלוץ, מכבי חיפה
דירוג בעונה שעברה: 163

אם הדירוג היה נערך באמצע העונה הקודמת, סביר להניח שירדן שועה היה נמצא אפילו גבוה יותר. אחרי אחת הפריצות המהירות שנראו בכדורגל הישראלי, עם תשעה שערים במדי בני יהודה, הייתה זו מכבי חיפה ששברה את שיא ההעברות שלה ושילמה עבורו 1.4 מיליון יורו. החלוץ בן ה-20 הוסיף שלושה שערים עד לסיום העונה ולא תמיד שידר על אותו גל עם מאמנו. את העונה החדשה התחיל עם שער ושני בישולים במוקדמות הליגה האירופית, אבל שוב עם בעיות מחוץ למגרש. אם יאפשר רק לרגליים לדבר העונה, כנראה שבדירוג הבא כבר יהיה בטופ 3.

שחקן מכבי חיפה ירדן שועה. אדריאן הרבשטיין
ירדן שועה/אדריאן הרבשטיין

4. אלי דסה | 8.19
מגן, ללא קבוצה
דירוג בעונה שעברה: 13

ייתכן שאם הדירוג היה נעשה כולו לפני הקמפיין האירופי של מכבי תל אביב, המיקום של אלי דסה היה נמוך יותר. אבל העובדה שהצהובים נכשלו בצורה טוטאלית בלי המגן הימני המוביל שלהם בעונה שעברה, זה שסיפק שני שערים ושבעה בישולים בכל המסגרות, רק מחזקת את מעמדו. המגן הטוב בליגה עזב את האלופה אחרי משא ומתן מייגע, ועדיין מחפש קבוצה באירופה. אם בסופו של דבר אחת הגדולות האחרות כאן בארץ תצליח לשים עליו את ידה, זו תהיה הצהרת כוונות אמיתית מבחינתה.

שחקן מכבי תל אביב אלי דסה. דני מרון
אלי דסה/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully