וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי הנהלת צ'לסי התארחו במרכז פרס לשלום

נציגי המועדון התארחו לרב שיח בנושא "ספורט כמקדם סובלנות בחברה" ביחד עם מנכ"ל ההתאחדות רתם קמר

רותם קמר, חמי פרס, באק, הייס, לורד פולק. חן שנהב, אתר רשמי
קמר, פרס, באק, הייס, לורד פולק/אתר רשמי, חן שנהב

רגע לפני משחק הידידות הערב בין נבחרת הנשים של ישראל לקבוצת הנשים של צ'לסי התארחו נציגי הנהלת המועדון, יחד עם מנכ"ל ההתאחדות רתם קמר וראש אגף השיווק רונית גלסמן, במרכז פרס לשלום ולחדשנות לרב שיח בנושא "ספורט כמקדם סובלנות בחברה".

האירוע התקיים במעמד חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות,  ברוס באק - יו"ר מועדון הכדורגל של צ'לסי, אמה הייס - מאמנת קבוצת הנשים  של צ'לסי , רותם  קמר מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, וינס ג'נארו דיקאן הפקולטה של אוניברסיטת NYU בתחום ניהול ותקשורת במקצועות הספורט, הלורד הבריטי סטיוארט פולאק, רונית גלסמן ראש אגף השיווק של ההתאחדות, בכירים מצ'לסי ועוד נציגים מעולם הספורט בארץ.

יו"ר המרכז, חמי פרס, פתח את המפגש  ואמר: "המשחק הערב הוא אירוע נפלא וחשוב לא רק לכח הנשי, הוא מעביר לעולם מסר של ספורט פורץ יבשות וחיבור בין מדינות לטובת מטרה משותפת. מרכז פרס שמח להיות חלק מהפרויקט. תודה לרומן אברמוביץ' על היוזמה ולמשלחת צ'לסי  שנעתרה לפרויקט ותודה להתאחדות לכדורגל. מרכז פרס משתמש בכדורגל ככלי לחינוך לאחדות ולסובלנות בין בני נוער יהודים וערבים. אנחנו תומכים בנשים ישראליות, יהודיות וערביות, להתקדם ולהתפתח וצ'לסי נותנת השראה לנשים האלה ולצעירות. לכדורגל ולספורט יש אפשרות להפוך את העולם לטוב יותר והמסר הזה מהדהד העברת המסר כאן בישראל וברחבי עולם".

מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר: "המסר של הביקור הוא קידום כדורגל הנשים ומאבק בגזענות. יש כאן הבטחה לשיתוף פעולה גם בעתיד. הכדורגל מחבר אנשים מרחבי העולם, ההשפעה שלו יכולה לגרום לשינוי. שיתוף הפעולה בין ההתאחדות לכדורגל למרכז פרס הוא דוגמה שזה אפשרי, אנחנו מאמינים שהמטרה תושג בזכות הספורט".

תמי חי שגיב, מנהלת מחלקת החינוך לשלום במרכז, הוסיפה: "יש אלפי סיפורים שמסבירים מדוע אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים במרכז, השימוש בספורט בחיבור אנשים בדגש על הדור הצעיר, הוא הכוח החזק ביותר מסתבר. בשיתוף פעולה עם ההתאחדות בישראל אנחנו נותנים הזדמנות לילדים יהודים וערבים לשחק יחד כדורגל. רוב הילדים בארץ הולכים לבתי ספר משלהם ואין להם הזדמנויות להיפגש יחד עם הילדים הערבים, אנחנו יוצרים להם את ההזדמנות להיפגש ולהבין מה זאת תקווה.במרכז אנחנו מלמדים את בני הנוער כישורי מנהיגות ויכולת התבטאות. גורמים לילדים לייצר ביחד את הדרך שלהם לתקשר ביניהם. מלמדים אותם את השפות האחת של השני ואת ההגינות שבכדורגל, תוך כדי העברת משחקים בקבוצות משולבות של ערבים ויהודים, ישראלים ופלסטינים. 80% ממשפחות המשתתפים בפרויקטים אומרים שהתוכנית גרמה לעידוד הנושא בקרב הילדים והשפיעה עליהם לטובה. זה לא נהיה קל יותר, אבל חייבים להמשיך במלאכה ולא לוותר למרות הקשיים".

רונית גלסמן, ראש אגף השיווק בהתאחדות: "יש התעוררות עצומה בכדורל הנשים ובחשיבות שארגוני ספורט מייחסים לפעילות חברתית. הסוד הגדול טמון בחינוך, בעשייה לאורך זמן ובסבלנות לחכות לתוצאות. אנחנו משתפים פעולה כבר מספר שנים עם פרויקטים חינוכיים שונים מתוך אמונה שזאת הדרך הנכונה והאפקטיבית. אני מאמינה שכבר יש שינוי גדול ומשוכנעת שהוא רק יתעצם".

יו"ר מועדון צ'לסי, ברוס באק: "הביקור כאן מדהים, אי אפשר להתעלם מהכוח של הכדורגל. אם אתה לא עוקב ומעורב בכדורגל אתה מוותר על כח עצום של חיבור עולמי. יש לצ'לסי מאות אלפי אוהדים באסיה, אפריקה ואמריקה, אנחנו מעבירים את המסר שלנו בין כולם. רומן אברמוביץ' ניסה להילחם בגזענות מהיום שבו הגיע לצ'לסי, אבל הוא רצה לעלות שלב בחינוך השחקנים והאוהדים. שינינו את זה והתחלנו בפעולות חינוכיות גם לקבוצה הבוגרת ובעיקר לבני הנוער, כמו טיסות לפולין והסברים על השואה, הכל סביב המלחמה בגזענות ואנטישמיות".

הלורד הבריטי, סטיוארט פולאק: "כבוד להגיע לכאן עם צ'לסי. צ'לסי לוקחת את ההובלה בכדורגל האנגלי במלחמה בגזענות ואנטישמיות. הרבה קבוצות מדברות, אבל צ'לסי באמת עושה. יש שיגידו שכדורגל הוא עניין של חיים ומוות, ויש שיגידו שאפילו יותר מכך, בכל אופן הכוח של הספורט הזה להשפיע הוא פשוט אדיר. כששביט אלימלך נתן את משחק חייו נגד צ'לסי בזמנו, האוהדים היו בפניקה ולא הבינו איך הדבר הזה קורה. בזמנו אמרתי לאנשים סביבי שה' היה איתם, הרי אז זה היה הגיוני. אני רוצה לקרוא לענקיות הרשתות החברתיות לתמוך בנושא בגלל הכוח העצום של הפלטפורמה שלהם. כך גם לקבוצות הפרמייר ליג ואירופה - תעקבו אחרי דוגמת צ'לסי ותחקו אותה, זה קמפיין שכולם חייבים להצטרף אליו. והשלישית היא ממשלת ישראל - תבינו את משמעות הכוח של הספורט וכמה הוא חשוב, בייחוד ספורט הנשים מבחינת קידום השינוי החברתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully