וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי דסה ועוד שני איסלנדים: שחקני הנבחרות היחידים ללא קבוצה

באוסטריה זימנו שלושה שוערים ללא דקה בנבחרת כי לשוער הבכיר אין קבוצה, ואפילו בליכטנשטיין ויתרו על שחקן בכיר שלא נמצא במסגרת. אבל אלי דסה ונבחרת ישראל בכל זאת לא לבד. האירופים היחידים שזומנו למשחקי המוקדמות למרות היותם שחקנים חופשיים, ואלה שנותרו בחוץ

פלייר שחקני נבחרת ישראל ערן זהבי מנור סולומון/צילום: ניב אהרונסון. עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: ערן זהבי ומנור סולומון במסיבת עיתונאים של נבחרת ישראל

אלי דסה לא שיחק כמעט שלושה חודשים, מאז התבוסה של נבחרת ישראל 4:0 בפולין. למעשה, מאז הוא כלל לא נמצא במסגרת קבוצתית ולאחרונה מתאמן לבדו. למרות זאת, ולאור מצוקת המגנים הידועה של הכדורגל הישראלי, אנדי הרצוג זימן אותו לסגל וככל הנראה גם יעניק לו את חולצת ההרכב במשחק הביתי מול צפון מקדוניה ביום חמישי. "זה מצב בעייתי אבל לא חדש", הדגיש המאמן האוסטרי במסיבת העיתונאים ביום ראשון. "קיוויתי שהוא יחתום איפשהו, אבל בשבועיים האחרונים הוא התאמן איתנו הרבה ושיחק עם הנבחרת הצעירה. הייתי שם כדי לראות אותו והרגשתי שהוא נראה טוב. לכן הוא זומן".

עד כמה המצב הזה נדיר? מעבר על סגלי 55 הנבחרות המשתייכות לאופ"א, מגלה רק עוד שלושה שחקנים שקיבלו זימון למשחקי השבוע למרות היותם מחוץ למסגרת (ואחד מהם מצא לעצמו קבוצה חדשה ביום האחרון של החלון). אצל היריבה שלנו ביום חמישי, צפון מקדוניה, שחקן ההתקפה פרחאן חסני עדיין ללא קבוצה, אבל היה מזומן אלמלא פציעה ממנה הוא סובל.

אז הנה שני מקרים שהסתיימו בזימון, ושניים שלא.

אלי דסה, מונס דאבור שחקני נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
מצב בעייתי, אבל לא ייחודי. אלי דסה באימון הנבחרת/יוסי ציפקיס

בירקיר ביארנסון ואמיל הלפרדסון - איסלנד

שניים מוותיקי נבחרת איסלנד מצאו עצמם ללא קבוצה בקיץ הזה. הלפרדסון בן ה-35 סיים חוזה של חצי שנה באודינזה ולא משחק מאז 11 ביוני, אז פתח ב-1:2 של נבחרתו על טורקיה. הקבוצה הטורקית אפשרה לו לחזור כדי להשתקם מפציעה, אבל כרגע לא מציעה לו חוזה חדש והוא עשוי לשוב לקדנציה שנייה בוורונה לאחר פגרת הנבחרות. ביארנסון בן ה-31 בישל באותו משחק את השער השני ולאחר חופשת הקיץ חזר לאסטון וילה, אבל ב-1 באוגוסט שוחרר מהסגל ולא נמצא במסגרת. למרות זאת, המאמן אריק האמרן לא היה מוכן לוותר על השניים וזימן אותם לקראת המשחקים מול אלבניה ומולדובה.

"ברור שכמאמן אני רוצה לראות אותם משתייכים לקבוצה ומשחקים כמה שיותר", אמר במסיבת העיתונאים לאחר הזימונים ועוד קיווה שהשניים ימצאו קבוצה לפני התכנסות הנבחרת. "זה לא מצב אידיאלי, אבל משהו יכול לקרות עד שאנחנו נפגשים. בכל מקרה, שניהם הראו את האיכויות והניסיון שלהם לאורך השנים וגם ביוני האחרון, אז אני לא מוטרד לגביהם. גם אתם לא צריכים להיות מודאגים. הם מקצוענים ומגיעים בכושר פיזי טוב מאוד, אולי אפילו טוב יותר מכפי שהיו ביוני".

אמיל הלפרדסון, בירקיר ביארנסון שחקני נבחרת איסלנד מול ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה. GettyImages
המאמן לא מוטרד לגבי כושרם. אמיל הלפרדסון, מימין, עם בירקיר ביארנסון וחבר/GettyImages

סמיר אויקאני - קוסובו

השוער בן ה-31, שיאן ההופעות של נבחרת קוסובו הנמצאת עוד בראשית דרכה, זומן לסגל הנבחרת למרות היותו ללא קבוצה מאז סיום העונה. גם לפני כן היו לאויקאני רק 44 דקות ליגה במדי ריזספור הטורקית ועוד ארבעה משחקי גביע במהלך העונה, ובנבחרת הוא כרגע בסך הכול המחליף של ארינאט מוריץ' הצעיר, אבל לכולם היה ברור שלא יוותרו על המנהיגות שלו בחדר ההלבשה. אחרי פרסום הסגל, ביום האחרון של חלון ההעברות, אויקאני גם חזר לאיטליה עם חוזה לשנה אחת כשוער שני בטורינו.

שוער נבחרת קוסובו סמיר אויקאני. רויטרס
בקוסובו לא מוותרים על המנהיגות שלו. סמיר אויקאני/רויטרס

היינץ לינדנר - אוסטריה

והנה מקרה קיצוני לצד השני. היינץ לינדנר הוא השוער הבכיר של אוסטריה. הוא ספג שלושער מערן זהבי בהפסד 4:2 לפני כחצי שנה בחיפה ופתח בכל ארבעת משחקי מוקדמות היורו ולפני כן בארבעת משחקי ליגת האומות. אבל עכשיו הוא בלי קבוצה אחרי הפרידה מגראסהופרס שירדה ליגה בשוויץ, ולכן גם מחוץ לסגל. המאמן פרנקו פודה לא זימן אותו למרות מצוקת השוערים הידועה, ובלית ברירה לקח למשחקים מול לטביה ופולין שלושה שערים נטולי כל ניסיון בינלאומי. לשלושתם ביחד אין אפילו דקה אחת בשער הנבחרת.

"היינו בקשר טלפוני בתקופה האחרונה וסברנו שעדיף להיינץ להתמקד במציאת קבוצה בזמן הקרוב", הסביר פודה. "אני מקווה בשבילו שזה יקרה כמה שיותר מהר ושהוא יחזור לעמדת מפתח בנבחרת. זה שיגעון בעיניי ששוער נבחרת שתמיד הציג יכולת טובה, נמצא במצב כזה שהוא צריך לחפש קבוצה אחרי תחילת העונה".

שוער נבחרת אוסטריה היינץ לינדנר. קובי אליהו
אין לאוסטריה שוער עם דקות בנבחרת פרט אליו, ובכל זאת הוא נשאר בחוץ. היינץ לינדנר/קובי אליהו

מרסל בוכל - ליכטנשטיין

גם בנבחרת הקטנטנה, שלא ממש משופעת בכדורגלנים בכירים, בחרו להציב גבולות. בוכל בן ה-28 השתייך לאמפולי בעונה שעברה, אבל לא נרשם לסרייה A ובעצם לא שיחק במסגרת קבוצתית מאז אפריל 2018, אז היה מושאל בוורונה. למרות זאת, מעמדו בנבחרת ליכטנשטיין לא הוטל לרגע בספק והוא אפילו כבש ב-2:2 נגד ארמניה בנובמבר אשתקד. גם בשני המשחקים ביוני האחרון הוא פתח, אבל החל מיולי הוא שוחרר מאמפולי ולא התאמן בצורה מסודרת. זה כבר היה די והותר עבור המאמן האיסלנדי הלגי גולבידסון, ולכן בוכל נותר הפעם מחוץ לסגל. "אין לו קבוצה, הוא חייב לחזור לשחק", אמר המאמן גולבידסון. "עדיף גם לנבחרת שהוא יתרכז כרגע בחיפוש אחר קבוצה חדשה".

מרסל בוכל באימון אמפולי. GettyImages
עכשיו הוא אפילו לא מתאמן בקבוצה. מרסל בוכל באימון אמפולי בעונה שעברה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully