וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פס הייצור ממשיך לעבוד: הליגה הצרפתית נפתחת עם רווח של 311 מיליון יורו

הקבוצות הצרפתיות מכרו עד כה בכ-730 מיליון יורו, אבל ככל שהרווח גדל כך התחרות קטנה. ליון תחל את "העידן הברזילאי" אצל מונאקו ותנסה להראות מדוע היא המועמדת לאליפות בליגה שמתחת לפ.ס.ז'. העסקאות הבולטות, האתגר של ראיקוביץ' ועונת המבחן של פאולו סוזה

רויטרס

בווידאו: דני אלבס מוצג בסאו פאולו

"ליגת הכישרונות" - זה הסלוגן שמלווה את הליגה הצרפתית הבכירה מאז הקיץ שעבר. אלוף העולם קיליאן אמבפה הוא כמובן הפרזנטור, אבל הוא ממש לא לבד. הליג 1 ממשיכה להיות ספקית השחקנים המובילה לפרמיירליג ובכלל מייצאת השחקנים המובילה. בניגוד לארבע הליגות הגדולות האחרות, שם סך ההוצאות בקיץ עולה על ההכנסות, בצרפת לא רק שאין מינוס, אלא רחוק מכך. הרווח עומד נכון ל-8 באוגוסט על 311 מיליון יורו. יותר מהעונה הקודמת (267 מיליון) והיד עוד נטויה. כסף שנכנס לליגה ורובו מבחוץ.

אז הכסף נכנס, אבל התחרות על התואר לא קיימת. פרט לסטיית התקן של מונאקו ב-2016/17, שש מתוך שבע העונות האחרונות הסתיימו בחגיגות אליפות של פריס סן ז'רמן, וגם 2019/20 לא צפויה להיגמר אחרת.

את העונה תוצאנה לדרך הערב (שישי, 21:45, ספורט 5) שתי המוכרות המובילות של העשור, מונאקו וליון. הקבוצה מהנסיכות עברה עונה מטלטלת שכללה הסתבכות בתחתית, פיטורים של לאונרדו ז'ארדים והחזרתו אחרי אפיזודה קצרה וכושלת של כוכב העבר תיירי הנרי, וכעת מנסה לבנות עצמה מחדש. ז'ארדים נשאר, אבל הקפטן רדאמל פלקאו עשוי לעזוב בקרוב (ובכל מקרה ירצה עונש הרחקה במחזור הפתיחה) וגם מעמדו של רוני לופס לא ברור. השוער בנז'מן לקונט והמגן רובן אגילאר הגיעו ממונפלייה, כשג'יבריל סידיבה ואנדראה ראג'י עזבו אחרי שנים ארוכות.

קיליאן אמבפה שחקן פריס סן ז'רמן. GettyImages
הפנים של הליגה. קיליאן אמבפה/GettyImages

בעוד מונאקו מקווה קודם כל לחזור לאירופה, ליון היא המועמדת הבכירה לאליפות בליגה שמתחת לפ.ס.ז', למרות מהפכה לא קטנה שעברה בקיץ, עם תחילתו של "העידן הברזילאי". אמן הבעיטות החופשיות ז'וניניו חזר למועדון כמנהל ספורטיבי והביא עמו את מגן העבר סילביניו, שעזב את הצוות המקצועי של נבחרת ברזיל כדי לשמש לראשונה כמאמן ראשי. ליון קיבלה כמעט 130 מיליון יורו עבור שלושה מכוכביה (טאנגי אנדומבלה נמכר לטוטנהאם, פרלאן מנדי לריאל מדריד והקפטן נביל פקיר לבטיס) ובינתיים הביאה את הבלם הדני יואכים אנדרסן, את הצמד מליל טיאגו מנדס ויוסוף קונה, ואת הקשר ז'אן לוקאס מפלמנגו. אלה מצטרפים לכישרונות הרבים שיש בקבוצה (חוסם עוואר, מוסא דמבלה, מרטן טרייה וגם ממפיס דפאי עוד כאן) ומעניקים לליון יתרון איכותי על פני קבוצות אחרות דוגמת ליל שמכרה את כוכבה הגדול ניקולא פפה לארסנל או מארסיי שמנסה כיוון חדש עם אנדרה וילאש בואש על הקווים ודריו בנדטו כרכש המוביל.

נציג ישראלי אין לנו בליגה הצרפתית גם הפעם, אז נסתפק בתוצרת ליגת העל. פרדראג ראיקוביץ' עזב את מכבי תל אביב אחרי ארבע שנים ונכנס בריימס לנעליו הגדולות של אדואר מנדי הסנגלי, אחד השוערים הבולטים בליגה בעונה שעברה, שנמכר לראן. את הבכורה שלו יעשה ראיקוביץ' בשבת, בסטאד ולודרום של מארסיי.

קצת אחריו, יתחיל את העונה עוד אקס של מכבי תל אביב, המאמן פאולו סוזה. חצי העונה הראשונה של הפורטוגלי בליג 1 הייתה קשה ובורדו שלו בעיקר הפסידה, אבל הוא קיבל את הזמן והאמון לבנות קבוצה חדשה והתחיל מההגנה. המכירה של הבלם הצעיר ז'ול קונדה שחררה מזומנים וסוזה יצר הגנה חדשה לגמרי, בראשות הבלם המנוסה לורן קוסיילני שנרכש השבוע מארסנל וינסה לייצב את השורות אחרי תקופת טרום-עונה עגומה למדי (חמישה הפסדים בשישה משחקים).

פאולו סוזה מאמן בורדו. רויטרס
יותר מדי הפסדים בחצי העונה הקודמת. פאולו סוזה/רויטרס

10 הרכישות היקרות (החלון עדיין פתוח):

1. עבדו דיאלו (פריס סן ז'רמן) - 32 מיליון יורו

2. ז'לסון מרטינס (מונאקו) - 30 מיליון (אחרי תקופת השאלה)

3. אידריסה גיי (פריס סן ז'רמן) - 30 מיליון

4. יואכים אנדרסן (ליון) - 24 מיליון

5. טיאגו מנדס (ליון) - 22 מיליון

6. פאבלו סראביה (פריס סן ז'רמן) - 18 מיליון

7. יוסוף יאזיג'י (ליל) - 16.5 מיליון

8. אמבאיי ניאנג (ראן) - 15 מיליון (אחרי תקופת השאלה)

9. דריו בנדטו (מארסיי) - 14 מיליון

10. בנז'מן לקונט (מונאקו) - 13.5 מיליון

יואכים אנדרסן שחקן ליון. GettyImages
הבלם החדש של ליון. יואכים אנדרסן/GettyImages

10 המכירות היקרות:

1. ניקולא פפה (ליל לארסנל) - 80 מיליון יורו

2. טאנגי אנדומבלה (ליון לטוטנהאם) - 60 מיליון

3. פרלאן מנדי (ליון לריאל מדריד) - 48 מיליון

4. יורי טילמאנס (מונאקו ללסטר סיטי) - 45 מיליון (אחרי תקופת השאלה)

5. וויליאם סאליבה (מסנט אטיין לארסנל) - 30 מיליון (נשאר כמושאל)

6. רפאל לאאו (מליל למילאן) - 30 מיליון

7. איסמעילה סאר (מראן לווטפורד) - 30 מיליון

8. ז'ול קונדה (מבורדו לסביליה) - 25 מיליון

9. טיאגו מנדס (מליל לליון) - 22 מיליון

10. נביל פקיר (מליון לבטיס) - 19.75 מיליון

*** בשבת: על הקיץ של פריס סן ז'רמן

פלייר ניקולא פפה שחקן ארסנל. אתר ארסנל, אתר רשמי
המכירה הגדולה/אתר רשמי, אתר ארסנל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully