וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: התלבטויות בין שכטר לאופואדו ובין קנדיל לז'ראלדש

7.8.2019 / 21:07

איביץ' דרוך לקראת סודובה (חמישי, 20:30, ספורט4): "המשחק הכי חשוב השנה". על טיבי שנרשם בסגל אמר המאמן: "אחד הטובים בארץ". ייני: "חזרתי לכושר, אשמח להיות בסגל"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: מאמן מכבי תל אביב, ולאדן איביץ', אחרי קלוז'

מכבי תל אביב רשמה את הבלם איתן טיבי למשחק מחר (חמישי, 20:30, ספורט4) מול סודובה הליטאית במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי בליגה האירופית, ונראה שהמאמן ולדאן איביץ' עשוי לכלול אותו בסגל בשל מצוקת בלמים. טיבי חתם רק ביום ראשון על חוזה לשנתיים. במכבי תל אביב היו חייבים לרשום אותו כדי שיוכל להיות בסגל למשחק הגומלין בחמישי הבא בליטא, אך מאחר ששרן ייני שוב ייעדר בשל פציעה, עשוי טיבי לשבת על הספסל.

במשחק האחרון מול קלוז' לא היה למכבי תל אביב בלם על הספסל. האופציה היחידה של הצהובים הייתה הסטה במקרה הצורך של דור פרץ לעמדת הבלם. כעת עומד טיבי לרשות איביץ' והסרבי יצטרך להחליט האם הוא לוקח אותו כאופציה לחילוף כבר אחרי ארבעה ימים בלבד בקבוצה ומבלי שטיבי ערך הכנה רגילה לעונה. ההתלבטויות העיקריות של איביץ' הן בין צ'יקו אופואדו ואיתי שכטר בחוד, ובין מאור קנדיל ואנדרה ז'ראלדש. הצהובים מקווים שהעיסוק סביב דור פרץ השבוע לא יוציא אותו מריכוז למשחק החשוב.

במסיבת העיתונאים היום התייחס ייני למצבו ואמר: "אני מתאמן לבד, אני מרגיש שחזרתי לכושר טוב ואשמח אם יתנו לי להיות בסגל. זה משחק סופר-חשוב, מבחינתי אני מוכן וזו החלטה של המאמן. סודובה קבוצה טובה, אנחנו נותנים להם את כל הכבוד ובאים בשיא הרצינות. איתן שחקן טוב, זה מצוין לקבוצה שהוא חזר. התחרות נהיית קשה יותר, יש לנו עונה ארוכה ואני שמח מאוד שהוא כאן. נרצה לשחק חכם, לשלוט בקצב המשחק, אנחנו בכושר טוב. היינו מאוכזבים אחרי קלוז' כי הרגשנו שאנחנו שווים יותר".

הרכב משוער: אנדראס יאניוטיס, מאור קנדיל (אנדרה ז'ראלדש), שחר פיבן, ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט, דן גלזר, דור פרץ, דור מיכה, ניק בלקמן, יונתן כהן, איתי שכטר (צ'יקו אופואדו).

איתן טיבי, מכבי תל אביב. דני מרון
כבר ישחק? טיבי/דני מרון

איביץ' משבח את טיבי

ולאדן איביץ' הוסיף: "ניצבת לפנינו אלופה של המדינה שלה בשנתיים-שלוש האחרונות, קבוצה מאורגנת. נצטרך להיות מרוכזים אז אנחנו רוצים לעלות לשלב הבא. מכבי אולי משחקת יותר באירופה מסודובה, אבל בשני המשחקים הללו נצטרך לתת את המקסימום כי זה המשחק החשוב ביותר עד סוף השנה מבחינתי. כולם חשבו שנעבור את קלוז', גם אנחנו האמנו, אבל קרו דברים שלא ציפינו להם. זה הכדורגל, אי אפשר לדעת מה יקרה במשחק אחד".

על העניין שמעוררים חלק משחקניו באירופה אמר המאמן: "זה טוב אם קבוצות באירופה רוצות את השחקנים שלנו. זו העבודה שלנו - להראות את השחקנים החדשים, לשפר אותם, זו אחת הדרכים בהן הקבוצה יכולה לצאת מהמצב הכלכלי הזה - אחת הדרכים היא למכור שחקנים ואחת הדרכים היא לשחק במפעלים אירופיים".

על איתן טיבי שנשאר בסופו של דבר במועדון אמר איביץ' :"רציתי אותו מתחילת העונה, מגיע לו להישאר פה. הוא פייטר, עובד קשה, הוא מכיר את המועדון. הוא לא שיחק הרבה מהעונה שעברה, אבל לא בגלל שלא הגיע לו, פשוט אחרים היו טובים מאוד. אני שמח שהוא איתנו. מבחינתי הוא אחד הבלמים הטובים בישראל".

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. דני מרון
"טיבי מהבלמים הטובים בישראל". איביץ'/דני מרון

נועם כהן האריך את חוזהו והושאל לנס ציונה

בתוך כך במכבי תל אביב עדיין מקווים כי רבבת צופים תגיע לנתניה ואולי אף קצת יותר. נכון לעכשיו כ8,000 כרטיסים נמכרו לטובת אוהדי מכבי תל אביב. הקבוצה תערוך את האימון המסכם למשחק, וצפויה לערוך שני שינויים בהרכב: אנריק סבוריט במקום אופיר דוידזאדה ויונתן כהן על חשבון אבי ריקן.

מגנה הצעיר של מכבי תל אביב, נועם כהן בן ה-20, האריך את חוזהו בקבוצה עד לתום עונת 2021/22 ומיד לאחר מכן הושאל לעולה החדשה לליגת העל, סקציה נס ציונה. "במהלך החודשיים האחרונים, נועם הרשים את כולם במועדון עם האיכות והגישה שלו", אמר המנכ"ל בן מנספורד. "אנו מאושרים כי הוא האריך חוזה בעונה נוספת. לנועם היה חלק חשוב בקבוצת הנוער שזכתה באליפות בעונת 2017/18 והוא ייצג את ישראל במדי הנבחרת הצעירה בעונה שעברה. במהלך השבועות האחרונים הוכיח נועם כי יש לו את ה-DNA של מכבי תל אביב ואנו מצפים לראות אותו משחק העונה בליגת העל".

בעונה שעברה, עת שיחק במושאל בבית"ר תל אביב רמלה, רשם 34 הופעות בכל המסגרות וכן שלוש הופעות במדי הנבחרת הצעירה.

נועם כהן שחקן מכבי תל אביב. אתר מכבי תל אביב, אתר רשמי
חתם והושאל. כהן בפעולה/אתר רשמי, אתר מכבי תל אביב

בסודובה חוששים מהחום

שחקני ואנשי הצוות המקצועי של סודובה הליטאית, שנחתו בישראל לקראת המשחק ביום חמישי מול מכבי תל אביב במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי בליגה האירופית, מנסים להתרגל לחום הכבד בישראל.

"החום בישראל כבד מאוד, נמדדו 30 מעלות ולכן קיבלו השחקנים יום מנוחה מהצוות המקצועי", נכתב באתר הליטאי delfi. "מאוחר יותר, בשעות הערב, הם התאמנו לראשונה בישראל".

"מכבי תל אביב לא האמינה שהיא תסיים את דרכה בליגת האלופות בשלב כל כך מוקדם", אמר אנדרו סברליוגה, שחקנה של סודובה. "לדעתי בעקבות זאת היא תשחק הרבה יותר אגרסיבי. מצפה לנו משחק קשה מאוד מול יריבה חזקה, שהייתה טובה יותר במשחק מול קלוז'".

המשחק הראשון מול סודובה ייערך בנתניה ביום חמישי הקרוב, הגומלין ייערך בליטא שבוע לאחר מכן. המנצחת בסיכום צמד המפגשים תעלה לשלב הפלייאוף (השלב האחרון לפני שלב הבתים), שם תפגוש את המפסידה צבין דינמו זאגרב הקרואטית ופרנצווארוש ההונגרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully