וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייגו פורלאן הודיע על פרישה בגיל 40: "סדר העדיפויות השתנה"

החלוץ האורוגוואי חתם קריירה מפוארת כולל תארים קבוצתיים ואישיים רבים: "ידעתי שאצטרך לפרוש, אבל ניסיתי להדחיק זאת שנים"

עריכה: מתן חדד

הכדורגל הדרום אמריקאי נפרד מאחד השחקנים הגדולים של היבשת בשנות ה-2000: דייגו פורלאן הודיע הלילה (בין שלישי לרביעי) על פרישה בגיל 40, אחרי קריירה מפוארת.

"ידעתי שזה מתקרב, ואחרי הלידה של הילדים שלי בשנים האחרונות סדר העדיפויות השתנה", אמר החלוץ האורוגוואי, שרשם הצלחות מרובות גם בקריירה הקבוצתית וגם בנבחרת. "ידעתי שזה יקרה במוקדם או במאוחר, למרות שניסיתי להימנע מזה במשך זמן רב. קיבלתי הצעה להמשיך לשחק, אבל הבנתי שבעצם רציתי לדחות אותה".

פורלאן החל את הקריירה באינדפדיינטה, וב-2002 הצטרף למנצ'סטר יונייטד על תקן הבטחה גדולה. הקריירה לא המריאה באולד טראפורד, אבל את הפריצה הגדולה עשה פורלאן במדי ויאריאל, שלשורותיה הצטרף בקיץ 2004. אחרי שלוש שנים הוא נרכש על ידי אתלטיקו מדריד, וזכה איתה בליגה האירופית ובסופררקאפ האירופי. לאחר מכן החליף פורלאן קבוצות רבות: הוא ניסה את מזלו באינטר, עבר לאינטרנסיונל, ניסה את מזלו בליגה היפנית וההודית, ורשם את עונתו האחרונה בקריירה במדי קיצ'י מהונג קונג.

פורלאן גרף במהלך הקריירה גם לא מעט תארים אישיים: הוא זכה בנעל הזהב האירופית ב-2005 ו-2009, הוכתר למלך השערים במונדיאל 2010 והיה מלך השערים של הליגה הספרדית פעמיים. במדי נבחרת אורוגוואי ערך פורלאן 112 הופעות וכבש 36 שערים. הוא הופיע בשלושה מונדיאלים.

דייגו פורלאן מנשק את הסמל של נבחרת אורוגוואי. Lars Baron, GettyImages
הצלחות מרובות גם בנבחרת אורוגוואי. פורלאן/GettyImages, Lars Baron

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully