וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשוחד בבחירה של גרמניה לאירוח מונדיאל 2006: כתבי אישום נגד שלושה בכירים

שניים מראשי ההתאחדות הגרמנית לשעבר בין הנאשמים, ההליכים נגד בקנבאואר הוקפאו בעקבות מצבו הבריאותי. החשד: קניית קולות לטובת הצעתה של גרמניה

וולפגנג ניירסבאך, ראש ההתאחדות הגרמנית לשעבר. רויטרס
לא רק בקטאר. ניירסבאך/רויטרס

משרד התובע הכללי של שוויץ הודיע ​​היום (שלישי) שהוא הגיש כתבי אישום באשמת הונאה נגד שלושה בכירים לשעבר בכדורגל הגרמני, בגין חשד לתשלום חשוד שקשור למונדיאל 2006 שנערך בגרמניה.

בכתב האישום נטען כי ראשי ההתאחדות לכדורגל של גרמניה לשעבר, תיאו זוונציגר ו-וולפגנג ניירסבאך, יחד עם הבכיר לשעבר בהתאחדות הורסט שמידט ופקיד FIFA לשעבר אורס לינסי, הטעו את חברי הגוף המפקח של ההתאחדות לכדורגל של גרמניה (DFB) בנוגע לתכלית האמיתית של תשלום של כ-6.7 מיליון יורו. הארבעה הכחישו את הטענות.

ההליכים נגד פרנץ בקנבאואר, אחד מגדולי הכדורגלנים בתולדות גרמניה, שנחקר גם הוא בתיק, נמשכים בנפרד מאחר שבעיות הבריאות שלו לא אפשרו לחקור אותו. בקנבאואר עמד בראש הוועדה המארגנת של מונדיאל 2006.

"מהחקירות עולה כי בקיץ 2002 פרנץ בקנבאואר קיבל הלוואה של 10 מיליון פרנק שוויצרי שהופקדו לחשבונו הפרטי שלו מרוברט לואי דרייפוס, מנהל אדידס. סכום זה שימש למימון תשלומים שונים שנעשו באמצעות משרד עורכי דין שוויצרי של החברה הקטארית השייכת למוחמד בן חמאם", כך נמסר מטעם משרד התובע הכללי של שוויץ. כזכור, בעבר בן חמאם היה חבר בוועד המנהל של פיפ"א ובוועדת הכספים של פיפ"א.

התשלום המדובר גרר מספר חקירות והביא להתפטרותו של ניירבאך בגלל האשמות שהכסף שימש כקרן לקניית קולות לטובת הצעתה של גרמניה לארח את טורניר 2006. זוונציגר עמד בראש ההתאחדות הגרמנית משנת 2006 עד 2012 והוחלף על ידי ניירבאך, עד התפטרותו בעקבות השערורייה בשנת 2015.

פרנץ בקנבאואר. AP
נחקר גם הוא. בקנבאואר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully