וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הנוער של ישראל זכתה באליפות אירופה דרג ב'

עוד תואר לכדורסל הישראלי: אחרי שהבטיחה את חזרתה לדרג א', הנבחרת ניצחה בגמר 79:81 את פולין. דורי סהר הצטיין עם 21 נקודות

ספסל נבחרת הנוער בכדורסל, שחר לזר. פיב"א, אתר רשמי
עוד תואר לכדורסל הישראלי/אתר רשמי, פיב"א

אחרי נבחרת העתודה, עוד תואר לאחת הנבחרות הצעירות של ישראל. אמנם מדובר רק בדרג ב', אבל נבחרת הנוער זכתה הערב (ראשון) באליפות אירופה לדרג זה עם ניצחון 79:81 לאחר גמר צמוד מול נבחרת פולין. שחקניו של אורן אהרוני הסתדרו גם בלי דני אבדיה, שרבים באיגוד רצו לראותו משתתף בטורניר נוסף, וחתמו את הטורניר ברומניה עם מאזן מושלם.

הפולנים פתחו חזק והחזיקו ביתרון דו ספרתי במהלך רוב המחצית הראשונה, אבל השחקנים בכחול עלו לרבע השלישי בטירוף וניצחו אותו 16:34 כדי לבצע מהפך ולעלות ליתרון, אותו לא שמטו עד הסיום. קליעות עונשין של הבן עמית אהרוני שבע שניות לסיום חתמו את הניצחון וקבעו 79:81.

המדליה הערב היא החמישית בתולדות נבחרות הבנים בדרג ב'. נבחרת הנוער זכתה בכסף בשנת 2015, העתודה בארד ב-2012 והקדטים פעמיים בכסף ב-2014 ו-2016. זו מדליית הזהב הראשונה של ישראל בדרג ב'. הנבחרת תנחת עם הגביע מחר בישראל, היישר לקבלת פנים בשדה התעופה.

נועם דוברת, אגב, נבחר לשחק המצטיין של האליפות כשסיים אותה עם 16.1 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-4.5 אסיסטים למשחק.

קלעו לישראל: דורי סהר 21, נועם דוברת 15, יהל מלמד 13, יהונתן לוי 10 (9 ריב'), עמית אהרוני 9, שחר לזר 4, גלעד לוי 3, טל פלד 2, איתי גבע 2, רזיאל חיון 2.

נועם דוברת שחקן נבחרת הנוער בכדורסל. פיב"א, אתר רשמי
15 נקודות בגמר. נועם דוברת/אתר רשמי, פיב"א

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה את הנבחרת: "אחרי שלוש שנים בדרג ב', נבחרת הנוער שלנו בכדורסל חוזרת למקום הטבעי שלה בדרג א' אחרי ניצחון מתוק בשניות האחרונות מול פולין בגמר. חניכיו של אורן אהרוני מסיימים הערב טורניר מושלם ללא הפסדים ואפילו אחרי שכבר הבטיחו את העלייה לדרג א' אתמול, הצליחו להתעלות על השאננות המנטלית ולחזור מפיגור לאורך כל המשחק עד לניצחון סמוך לבאזר. הניצחון הזה מוכיח את שהדגשנו לאורך כל הדרך מיום הקמת הוועדה בראשות מנכ"ל משרדי - זה הזמן לדאוג לכדורסלן הישראלי בוגר מחלקות הנוער ולתת לו יותר דקות. כי אין על הכשרונות הצעירים שלנו וזוהי חובתנו לדאוג לקדם ולפתח אותם.

"ברכות לצוות המקצועי בהובלתם של פיני גרשון ועמוס פרישמן ולראשי האיגוד, עמירם הלוי ויענק'לה בן שושן על הישגים בינלאומיים מרשימים של הנבחרות הלאומיות שלנו בגילאי הנוער והעתודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully