וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר סאב של נורשפינג: סיאד הקשבאנוביץ' רוצה להציל את הקריירה

הפועל באר שבע תכירי: קראו לו "הפנינה החדשה של הכדורגל השבדי", ווסטהאם שילמה עליו 3 מיליון יורו, אבל בגיל 20, הקשר ההתקפי כבר מחפש גאולה. אחרי שחזר לכבוש, ההגנה האדומה על הכוונת שלו

יוטיוב

בווידאו: ביצועיו של סיאד הקשבאנוביץ' בגיל 16-17

בדצמבר 2014, כשהשם "סיאד הקשבאנוביץ'" כבר הופיע ברשימות של כל סקאוט אירופי שמכבד את עצמו, ילד הפלא השבדי התראיין לעיתון ספורט מקומי. הוא היה רק בן 15, אבל לא התבייש להצהיר ש"המטרה שלי היא לשחק בקבוצה הראשונה של הלמסטאד. כן, כבר בעונה הקרובה".

ב-9 באפריל 2015, כחודש לפני שחגג את יום הולדתו ה-16, הקשבאנוביץ' עמד במטרה שהציב לעצמו. הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בליגה והפך לשחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה של הקבוצה מדרום-מערב שבדיה. השני הכי צעיר בהיסטוריה של הליגה.

בחודשים הבאים הגיעו הצגות בנבחרת שבדיה עד גיל 16. מנצ'סטר יונייטד הזמינה אותו למבחנים ולמרות שהוא לא קיבל הצעה לחתום, הפריחה כבר הייתה מעבר לפינה. הלמסטאד אמנם ירדה ליגה, אבל את מסע החזרה לליגה הבכירה היא הפקידה בין היתר בידיים של הנער בן ה-16. והוא עמד בציפיות.

סיאד הקשבאנוביץ' במדי הלמסטאד. GettyImages
עונה של 30 משחקים, 8 שערים ו-7 בישולים בגיל 17. הקשבאנוביץ' במדי הלמסטאד/GettyImages

ב-4 באפריל 2016, כחודש לפני שחגג את יום הולדתו ה-17, הקשבאנוביץ' כבש את השער הראשון בקריירה, בהפסד 2:1 לסיריוס. הלמסטאד הפסידה שבעה משחקים נוספים באותה עונה, אבל עלתה בחזרה לליגה הבכירה, כשהקשבאנוביץ' רושם 30 הופעות, כובש 8 שערים ומבשל 7. בגיל 17!

"סיאד הקשבאנוביץ', הפנינה החדשה של הכדורגל השבדי", כתבו עליו אז. קלאב ברוז' הגישה הצעה, קבוצות אחרות ארבו, אבל הקשר הצעיר הצהיר שהוא מתכוון להישאר עונה נוספת בשבדיה לפני המעבר הגדול. באוגוסט 2017 זה כבר קרה: ווסטהאם שלפה את פנקס הצ'קים, שרבטה 3 מיליון יורו לפקודת הלמסטאד וקיבלה את היהלום.

בדיעבד לא בטוח שהקשבאנוביץ' היה עובר לווסטהאם. במזרח לונדון הקשר השבדי (שבינתיים החליט לייצג את נבחרת מונטנגרו - מולדתו של אביו) התקשה לעמוד במעמסה הפיזית. הוא שותף במשחק גביע ואפילו פתח ב-0:3 על בולטון בגביע הליגה, אבל מעבר לכך בילה בעיקר בליגת המילואים.

בעונה שעברה ווסטהאם שלחה את הקשר הצעיר להשאלה במלאגה מליגת המשנה בספרד. המחשבה הייתה נכונה: השתלבות בליגה טכנית תאפשר לו לצבור דקות משחק ולהתקדם, אבל המציאות נראתה אחרת. הקשבאנוביץ' שותף בשני משחקים בלבד וכבר בינואר חיפש נתיב מילוט. הוא מצא אותו אצל נורשפינג, אצל המאמן יינס גוסטפסון שהכיר אותו היטב מהימים בהם אימן את הלמסטאד.

שחקן נורשפינג, סיאד הקשבאנוביץ'. GettyImages
השער נגד לייפאיה שבר בצורת של שנתיים. הקשבאנוביץ'/GettyImages

החזרה לליגה השבדית הייתה אמורה להחזיר את הקשבאנוביץ' למסלול, אבל גם בנורשפינג הוא התקשה למצוא את מקומו, בין היתר בגלל התאמה לקויה למערך של המאמן גוסטפסון, שדווקא נלחם כדי לצרפו. הוא פתח בחמשת המחזורים הראשונים של העונה, אבל לאחר מכן ירד לספסל והפך לחילוף קבוע. ב-17 מחזורים עד עכשיו הוא לא כבש אפילו שער אחד ובישל רק שניים.

גם נגד לייפאיה הוא נכנס פעמיים כמחליף אבל הפעם כבש. השער שלו ב-0:2 על היריבה הלטבית, היה הראשון שלו אחרי שנתיים. שבוע לאחר מכן הוא שוב קם מהספסל ומצא את הרשת, כשהפעם נורשפינג מנצחת 0:1.

בשבועיים האחרונים הקשר הטכני של נורשפינג חזר לכבוש והשיב את הביטחון. נגד הפועל באר שבע הוא כנראה שוב ישולב כמחליף ולקבוצה של ברק בכר כדאי להיזהר מהסופר סאב, שכל כך רוצה להוכיח שבגיל 20 ההבטחה עדיין קיימת ומוכנה למימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully