וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים מתחברת, גרצ'קין: "כבר הכינו אותי להפועל תל אביב"

1.8.2019 / 7:00

הקבוצה של רוני לוי עדיין צריכה להתחזק, אבל היכולת הטובה של שחקני הרכש, המחוייבות הטקטית וחדר ההלבשה הבריא מסמנים שמשהו טוב נבנה. המאמן: "גם כשלקחתי אליפויות, שמרתי על צניעות"

צילום ועריכה: קובי אליהו

1.

כשבית"ר ירושלים ירדה אמש (רביעי) לחדר ההלבשה, בתום הניצחון 0:2 על הפועל רעננה בגביע הטוטו, העיר אחד מאנשי הקבוצה לפרדי פלומן על המהלך לקראת הסיום: "היית צריך למסור לתמיר עדי שהצטרף, זה היה גול בטוח". לאחר מכן לוי גרסיה נכנס לחדר ההלבשה ואמר: "הייתי צריך להבקיע היום, חשוב לי הגול". אפילו מיכאל אוחנה, שהבקיע ושיחק טוב, נתקל ליד חדרי ההלבשה בילד ואביו שצועקים לו מלמעלה ורוצים תמונה, סרטון או חתימה כאשר הילד קורא לו ומפרגן על הגול. הקשר הסביר להם שהוא חייב לחזור לחדר ההלבשה, אך הוסיף בביטחון: "ביום ראשון אחרי הפועל תל אביב, אני מבטיח שיהיו עוד גולים".

וזה אולי הסיפור של מה שמתחיל להתחבר בבית"ר ירושלים. אומנם היא ניצחה את רעננה 0:2 וזה רק גביע הטוטו, אך כולם יצאו בהרגשה שהם היו יכולים לנצח בתוצאה גבוהה יותר, והכי חשוב - ומתחילים לצבור ביטחון, בעיקר בשל היכולת ההתקפית של הקבוצה. זה לא אומר יותר מדי לגבי שאיפות לתארים העונה, אך ממשחק למשחק מבינים שמה שיראו מבית"ר השנה לא יהיה דומה לעונה שעברה, וכשמוסיפים לכך את חדר ההלבשה הבריא והמחוייבות הטקטית של מרבית השחקנים, נראה כי הקבוצה בכיוון הנכון.

מיכאל אוחנה ליהטט אתמול, ולמעשה, כל הרכישות היקרות של בית"ר הקיץ - אוחנה, מוחמד וגרסיה, נותנים את הטון והופכים את החלק הקדמי של בית"ר למסוכן כמעט בכל התקפה. זה כמובן יהיה חייב להתאזן עם קישור חזק ובלם זר דומיננטי שאמור להגיע, אך על פניו, אפשר כבר להתחיל לראות שמשהו טוב נבנה הקיץ בבית"ר ירושלים והיא תהיה מנותנות הטון בליגה.

שחקן בית"ר ירושלים מיכאל אוחנה חוגג עם חבריו. קובי אליהו
נראה מצוין בטרום העונה. מיכאל אוחנה/קובי אליהו

2.

אחת ההפתעות של בית"ר בקיץ הנוכחי הוא מקס גרצ'קין, שלוקח את ההזדמנות שקיבל בשתי ידיים ועשוי להיות המגן הפותח גם בהמשך הדרך. גרצ'קין אמר בסיום: "אנחנו כבר חודש וחצי מאז שהתחלנו את ההכנה, אנחנו מתחברים ושמחים לראות שיש התקדמות וזה בא לידי ביטוי במשחקים ובתוצאות האחרונות. אני פחות מתעסק במה שאומרים לגבי שחקנים אחרים, אני שמח איפה שאני, מודה לכולם שמאמינים בי, מוכן לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים ומקווה שהכל יהיה לטובה. אני עובד קשה בשביל זה, אני שמח שזה בא לידי ביטוי בדקות משחק והשאיפה שלי היא תמיד להתקדם ולשחק".

על ההגעה לבית"ר אמר המגן: "מבחינתי זה הגשמת חלום להגיע למועדון כמו בית"ר, חלום ילדות. זה מועדון גדול עם טירוף מדהים סביבו. אני גאה ללבוש את החולצה של בית"ר ואני מנסה להראות את זה בכל משחק ומשחק שלי והשמיים הם הגבול, זאת הדרך שלי".

על המשחק מול הפועל תל אביב ביום ראשון, אמר: "כבר הכינו אותי לזה, יש התרגשות, אבל זה מסוג המשחקים שאנחנו מחכים להם ורוצים לשחק בהם. יש לנו קהל מדהים שאני מקווה שיגיע ויתמוך בנו כמו תמיד. כל משחק הוא משחק בפני עצמו אבל במיוחד נגד הפועל תל אביב".

אגב, גרצ'קין עצמו יצא בסיום מדדה והוא סובל מחבלה בקרסול, זכר לאירוע בחצי הראשון. הוא צפוי לנוח בימים הקרובים ואמור להיות כשיר למשחק ביום א'. טל בן חיים הבלם ימשיך להיעדר, כמו גם מהמשחק הבא נגד מ.ס אשדוד ברביעי. עידן ורד אמור להתחיל ריצות בשבוע הבא, בתקוה שהכאבים בכף הרגל יהיו מאחוריו. אפונסו טיירה הבהיר בסיום כי כרגע אין לו הצעות משמעותיות והוא מקווה למצוא בקרוב קבוצה שלפחות תשלם חלק משמעותי מחוזהו.

מאמן בית"ר ירושלים רוני לוי עם מאמן הפועל רעננה מנחם קורצקי. קובי אליהו
כבר חושב על הפועל תל אביב. רוני לוי/קובי אליהו

3

המאמן רוני לוי נשאל על המשחק נגד הפועל תל אביב, ואמר: "ראשית, זאת בהחלטה משימה מול קבוצה חזקה בבית שלה. אנחנו מגיעים בפעם השנייה עם יום אחד פחות מנוחה, בשלב הזה זה משמעותי כי שחקנים חשופים לפציעות, אבל נגיע מוכנים וניתן את הכל. בהגנה לא היה מקום לרוטציה, טל בן חיים פצוע ועדיין אנחנו רוצים לצרף עוד שחקן או שניים בתפקידי הגנה. בשלב הזה המטרה היא לצרף בלם זר, אין הרבה אופציות ואנחנו נזהרים לא לטעות, נקווה שנמצא בקרוב".

המאמן נשאל מה הקבוצה צריכה לעשות כדי להוות פקטור בקרב על האליפות וענה: "קרב על מה? עוד לא עשינו משחק ליגה אחד ומדברים איתי על תארים, עוד לא עשינו צעד בליגה וזה לא מה שאני מתעסק בו. אני כמאמן, גם כשלקחתי אליפויות, שמרתי על צניעות, תמיד התעסקתי במשחקים הקרובים, לחבר ולהעמיד קבוצה טובה ורק בחלק האחרון של העונה תוך כדי עשיה אתה מרגיש אם הקבוצה בכיוון להשיג את מה שהיא רוצה. בית"ר אחרי עונה שהתמודדה עד שני מחזורים לסיום על ירידה והיא צריכה להיות צנועה וסבלנית, כרגע אנחנו מתרכזים רק בעבודה".

לוי נשאל על ההצהרות של משה חוגג על הרצון לקבוצה שתיאבק על האליפות, ואמר: "כל הבעלים רוצים לזכות בכל התארים. משה חוגג משקיע הרבה מאוד כסף וצירף שחקנים איכותיים וצריך להעריך אותו על זה. זה טבעי שהוא רוצה להצליח ולקחת אליפות ולקחת גביע וזה נורמלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully