וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגאן ברנאל הוא אלוף טור דה פראנס 2019: "תחושת אושר שאני לא מסוגל לתאר"

הקולומביאני בן ה-22 לא ניצח אפילו קטע אחד, אבל הפך לרוכב הצעיר ביותר שזוכה בטור מאז 1909 ועשה היסטוריה עבור מדינה שלמה: "קולומביה ראויה לזה"

אגאן ברנאל אלוף טור דה פראנס 2019, מימינו סטיבן קרויסווייק ומשמאלו גריינט תומאס. רויטרס
בראש הפודיום. אגאן ברנאל בין סטיבן קרויסווייק וגריינט תומאס/רויטרס

טור דה פראנס 2019 הסתיים הערב (ראשון) כפי שלא הסתיים מעולם: עם אלוף קולומביאני ראשון. אגאן ברנאל, שתפס את המקום הראשון בדירוג ביום שישי והבטיח את הזכייה אתמול, הוכתר רשמית בשאנז אליזה לאלוף החדש שהוא גם הכי צעיר ב-110 השנים האחרונות - מאז פרנסואה פאבר ב-1909.

הזכייה של ברנאל היא השביעית של קבוצת אינאוס (לשעבר סקיי) בשמונה השנים האחרונות. חברו לקבוצה גריינט תומאס סיים שני בדירוג וההולנדי סטיבן קרויסוייק שלישי. הקולומביאני המאושר גם השיג את החולצה הצהובה של הרוכב הצעיר המצטיין (מתחת לגיל 25) ואילו פטר סגאן קבע שיא עם השגת החולצה הירוקה של הספרינטרים בפעם השביעית. רומן בארדה הצרפתי התנחם בחולצה המנוקדת של המטפסים.

בקטע האחרון ניצח קיילב אוון האוסטרלי מקבוצת לוטו-סודאל שסיים בזמן של 3:04:08 שעות.

אגאן ברנאל אלוף טור דה פראנס 2019 עם בת זוגו. רויטרס
גם הוא לא האמין שכך זה ייגמר. אגאן ברנאל עם בת הזוג/רויטרס

הפריצה של ברנאל היא לא פחות ממטאורית. בתחילת 2018 הוא הצטרף לקבוצת סקיי הבריטית (הפכה השנה לקבוצת אינאוס), בחודש מאי אשתקד זכה בטור דה קליפורניה ואחרי חודשיים ערך את הבכורה בטור דה פראנס כרוכב הכי צעיר במרוץ. הוא הפתיע כשסיים במקום ה-15 הכללי וסייע לחברו לקבוצה גריינט תומאס להבטיח את הניצחון. כבר אז החלו לדבר עליו במונחים של זוכה עתידי, אבל איש לא האמין שזה יקרה כבר בטור 2019, בטח לא אחרי שהחמיץ את הג'ירו בגלל פציעה. אלא שברנאל זכה בטור דה שוויץ, זיהה את ההזדמנות בעקבות היעדרותו של כריס פרום מהמרוץ הצרפתי וניצל את סערת יום שישי כדי להשתלט על החולצה הצהובה ולהגיע איתה לשאנז אליזה. בגיל 22, כרוכב השני הכי צעיר בטור, ובלי לנצח אפילו בקטע אחד.

אתמול, שניות לפני שברנאל הבטיח למעשה את הזכייה ההיסטורית שלו, ברדיו הקולומביאני יצאו מגדרם. "עכשיו אנחנו יכולים לשכוח מכל המלחמות, כל הסחר בסמים, כל הפיצוצים - היום לקולומביה יש פנים אחרות, וזה אגאן ברנאל", זעק השדר וקולו נשבר. "בבקשה אלוהים, הקול שלי לא יכול לאכזב אותי ברגע כזה...".

לקולומביה היו מנצחי וואלטה וג'ירו, והרוכב הבכיר נאירו קינטנה סיים פעמיים כסגן של כריס פרום בטור דה פראנס, אבל זוכה במרוץ הכי יוקרתי מעולם לא היה. עד שבא ברנאל. "אני לא יודע מה להגיד, זה מדהים", התרגש האלוף הטרי לאחר טקס ההכתרה הערב. "זכיתי בטור, אבל אני מתקשה לעכל. אצטרך עוד יומיים כדי לקלוט את כל זה. הניצחון מוקדש למשפחה שלי ואני רק רוצה לחבק אותם. זו תחושת אושר שאני לא מסוגל לתאר. זו הזכייה הראשונה שלנו, הקולומביאנים. הרבה קולומביאנים ניסו בעבר, היו לנו רוכבים גדולים, אבל אני הראשון שזכה בטור! קולומביה ראויה לזה".

הקולומביאנים תמיד התקשו בקטעים נגד השעון, אבל בטור הנוכחי היו רק 54 קילומטרים כאלה, ומצד שני הוא היה הגבוה בהיסטוריה - עם חמישה קטעים שהסתיימו בעליות ושלושה מהם של יותר משני קילומטרים - כך שזה שיחק לידיו של המנצח.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
גריינט תומאס (מימין) עם אגאן ברנאל טור דה פראנס 2019. רויטרס
האלוף הקודם מברך את האלוף החדש. גריינט תומאס עם אגאן ברנאל/רויטרס

המאוכזבים הגדולים הם שוב הצרפתים, שימשיכו לחכות למנצח מקומי ראשון מאז הזכייה של ברנאר הינו ב-1985. ז'וליאן אלאפיליפ גרם לריגושים רבים במהלך הטור, עבר לא מעט מוקשים והחזיק בחולצה הצהובה במשך 14 ימים, אבל איבד את הפסגה בדרמת הקטע המקוצר של יום שישי ונסוג למקום החמישי הכללי בעקבות קריסה בקטע ה-20 בשבת. אלאפיליפ לפחות סיים את הטור, בניגוד לבן ארצו טיבו פינו שהיה פייבוריט גדול יותר לזכייה ונאלץ לפרוש בשישי בגלל פציעה ברגלו השמאלית.

אגאן ברנאל אלוף טור דה פראנס 2019 מגיע לשער הניצחון. רויטרס
המנצח בשער הניצחון/רויטרס
אגאן ברנאל אלוף טור דה פראנס 2019. רויטרס
אגאן ברנאל עם הגביע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully