וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: טוהר בוטבול זכה בזהב בגרנד פרי זאגרב

פחות מחודש לפני אליפות העולם, הישראלי חגג זהב ראשון בקריירה בקטגוריית משקל עד 73 ק"ג. גילי שריר (עד 63 ק"ג) הפסידה בקרב על הארד

בווידאו: לקראת טוקיו 2020

קצת פחות מחודש לפני פתיחת אליפות העולם בג'ודו, נציגי נבחרת ישראל משתתפים בסוף השבוע בגרנד פרי של זאגרב. דניאל בן דוד (עד 60 ק"ג) היה היחיד שהתחרה אתמול והפסיד בקרב הראשון שלו, אבל היום (שבת) חגגה המשלחת מדליית זהב של טוהר בוטבול, הראשונה שלו בקריירת הבוגרים, לאחר שזכה בקטגוריית משקל של עד 73 ק"ג. גילי שריר (עד 63 ק"ג) הפסידה בקרב על הארד.

הג'ודוקא טוהר בוטבול. קובי אליהו
בשנה שעברה ארד בזאגרב, הפעם זהב. טוהר בוטבול/קובי אליהו

* טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) עלה אוטומטית לסיבוב השני, שם פגש את פריגייש סאבו ההונגרי וניצח בזכות שלושה עונשים שספג יריבו. לאחר מכן גבר בוטבול בניקוד זהב על הסלובקי מרטין הויאק וברבע הגמר ביצע איפון תוך פחות מדקה וחצי מול הבריטי אריק האם. הישראלי השיג מדליית ארד בשנה שעברה בזאגרב, והפעם ישפר את ההישג עם מדליה שלישית ב-2019 (ארד בגרנד פרי תל אביב, כסף בגרנד סלאם באקו) לאחר שגבר בחצי הגמר על דניס יארצב הרוסי, אותו ניצח גם בכל שלושת מפגשי העבר, כולל במינסק בחודש שעבר. בוטבול מחק פיגור ווזארי עם איפון ובגמר ניצב מולו הקנדי ארתור מרג'לידון, עליו גבר פעמיים בעבר. אחרי קרב טקטי, בוטבול ביצע ווזארי חצי דקה לסיום ושמר עליו בדרך לזהב הראשון בקריירה שלו.

* גילי שריר (עד 63 ק"ג) התחילה גם היא בסיבוב השני, עברה את אניה אוברדוביץ' הסרבית וניצחה בעקבות שלושה עונשים את קתרינה האקר האוסטרלית. ברבע הגמר קיבלה את יול פראנסן ההולנדית, מדליסטית הארד מאליפות העולם הקודמת, אותה גררה לניקוד זהב ובסופו של דבר הפסידה. שריר ירדה לבית הניחומים מול דריה דבידובה מרוסיה, ואחרי יותר משמונה דקות הצליחה לנצח בניקוד הזהב בעקבות עונש שלישי שספגה היריבה. בקרב על הארד חיכתה לשריר סאנה ורמר שהדיחה את ענבל שמש בסיבוב השני, והיא הייתה גדולה עליה עם שליטה לאורך הקרוב ואיפון כשנותרו 34 שניות על השעון, כך שהישראלית הסתפקה במקום החמישי.

* ירדן מאירסון (עד 70 ק"ג) הפסידה בסיבוב הראשון לאירית מייגן פלטשר שהשיגה איפון אחרי קצת יותר מדקה.

מחר יתחרו אצל הגברים לי קוכמן (עד 90 ק"ג), פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) ואורי ששון (מעל 100 ק"ג) ואצל הנשים ענבר לניר (עד 78 ק"ג) ורז הרשקו (מעל 78 ק"ג).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully