וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לטקס הפתיחה בטוקיו: ההכנות מתקדמות בצל פרשיית שחיתות

יושב ראש הועד האולימפי היפני טסונקאזו טאקדה התפטר עקב אישומי שוחד, היפנים חורגים מהתקציב שנקבע וגל חום קיצוני מאיים על קיום המשחקים. למרות זאת, האולימפיאדה צפויה להיות הצלחה מסחררת

עריכת וידאו: מתן חדד

בוידיאו: יושב ראש הועד האולימפי הבין לאומי במסיבת עיתונאים

בעוד שנה בדיוק תצא לדרך אוליפיאדת טוקיו 2020, בה ישתתפו 11,090 ספורטאים ב-33 ענפי ספורט, במטרה לזכות ב-339 מדליות זהב. המשחקים יתקיימו ב-43 אצטדיונים שונים, בשני מתחמים: אחד חדש לחלוטין, והשני מתחם הסטורי בו השתמשו גם באולימפיאדה ב-1964.

"יש בטוקיו זוג ידיים יציבות שניתן לסמוך עליהן", אמר נציגה של יפן בוועד האולימפי הבין לאומי ויושב ראש הועד האולימפי היפני דאז, טסונקאזו טאקדה, בעת הכרזתה של יפן כזו שתזכה לארח את האולימפיאדה ב-2020. כיום, שנה בדיוק לפני טקס הפתיחה החגיגי באצטדיון הלאומי, נדמה שהידיים הללו מעט רועדות.

עוד בנושא:
נבחרת השליחים 4X100 מעורב מיקס קבעה קריטריון אולימפי
מדליה ראשונה לישראל במשחקי הנוער האולימפיים בבאקו
אליפות העולם באגרוף תאילנדי: מתחרה לובי לא עלה לקרב מול דין חזיזה

טסונקאזו טאקדה  לשעבר יושב ראש הוועד האולימפי של יפן. GettyImages
התפטר מתפקידו. טסונקאזו טאקדה/GettyImages

הסוגייה הגדולה ביותר שאופפת את האולימפיאדה ביפן קשורה בהתפטרותו של טאקדה מהוועד האולימפי הבין לאומי במרץ האחרון, עקב חקירה פלילית כנגדו בחשד ששילם דמי שוחד בשנת 2013 כדי להבטיח שארץ השמש העולה תארח את המשחקים האולימפיים. חקירה זו היא חלק ממבצע משטרתי רחב היקף וחוצה יבשות שנועד לחשוף שחיתויות בעולם הספורט, אליה קשורות גם חקירות של בכירים בפיפ"א למשל.

התקציב הראשוני להקמת הכפר האולימפי בשלמותו עמד על 7.3 מיליארד דולרים ולפי הדיווחים, היפנים כבר הוציאו פי שלוש מכך. בנוסף, עוד כסף יצא על יצירת לוגו נוסף עקב תביעת זכויות יוצרים, ותכניות המתאר של אחד האצטדיונים נגנזו והמארגני האירוע נאצלו להתחיל את התכנון שלו מאפס.

בשנה שעברה סבלה טוקיו מגל חום קיצוני שגבה 96 אבידות בנפש, ומטאורולוגים חוששים לשלום הספורטאים והצופים בזמן המשחקים וחוששים מאיבוד שליטה וחוסר יכולת לצנן את כל המשתתתפים. על זה נוספות בעיות שנגרמות סביב כל אולימפיאדה בדמות פקקי ענק בטוקיו המשתקים את העיר וגורמים לבעיות של תנועה ובריאות.

למרות כל הגורמים המעכבים, יש לאולימפיאדה בטוקיו את הפוטנציאל להיות גורם חיובי לכלכלה היפנית ולתדמיתה של ארץ השמש העולה. המארגנים צופים ללא פחות מ-10 מיליון מבקרים זרים בעיר טוקיו בזמן המשחקים, שיצטרפו למליוני יפנים שבאים לצפות במשחקים ול-32 מיליון תושבים. סוכני הנסיעות וחברות התעופה מעידים כי הביקוש לכרטיסי טיסה ומלונות לטוקיו בזמן המשחקים הוא חסר תקדים. עקב החשש מחוסר מקום, בעלי המלונות שוקלים להשכיר אוניות פאר ולשכן בהן מבקרים.

קן האנסקום, קצין התפעול הראשי טוען ש"זה יהיה אחד מאירועי הספורט הפופולריים בכל הזמנים". נדמה שהעולם כולו מקבל את הזמנתה של יפן לבוא ולהתארח.

  • עוד באותו נושא:
  • טוקיו 2020

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully