וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק חמישה קילומטרים מדני אבדיה: על "אלוף האלופים" המשעמם והקיץ המוזהב של שוינפלד

משחק שנערך חודש לפני הזמן המתאים, כשאחת עם הראש ברומניה והשנייה אפילו לא יצאה למחנה - דינו להסתיים בהנפה של קפטן בנעלי ספורט. אורן יוסיפוביץ על "אלוף האלופים" עם פזילה לדרייב אין, הקיץ המוזהב של הפורוורד האמריקני ארון שוינפלד ועוד עונת מכללות של אבוקסיס

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. ככה זה הכדורגל - אתה מזיז מבט לשנייה והכול השתנה. ובאמת, דקה של חוסר ריכוז במושבה ופתאום העתודה הופכת פיגור 15:10 ליתרון 15:20 מול צרפת. עידן אלבר היה פשוט בלתי ניתן לעצירה, וים מדר או מתן חוזז הרימו נהדר למתאזרח האמריקני ארון שוינפלד, פורוורד מנוקסוויל, טנסי, שסיים אלי-הופ בדחיקה. וכן, יש מצב שהסיבה לבלבול היא מחשב פתוח על יוטיוב על אליפות אירופה לנבחרות עתודה, כשברקע רצו להם 22 משוגעים שהתחילו את העונה מוקדם מדי.

הרבה מוקדם מדי.

כמה מוקדם מדי?

בני יהודה טרם יצאה למחנה האימון שלה. קולטים? קודם משחקים כאן על תואר, ואז יוצאים להכין את הקבוצה. התשובה המשותפת של גורמים בשלושת המוקדים - מכבי תל אביב, בני יהודה, מנהלת - היא שאין אף מועד שהיה מרצה את כולם. הם כנראה צודקים, אבל עם כל הכבוד לכולן, זה לא היה נראה כמו "אלוף האלופים" ולא הרגיש ככה. זה אכן הרגיש כמו עתודה, בטח כשבני יהודה העלתה בהרכב שלה את אלה שינסו להפריע לשחקני הרכש העתידיים שלה לפתוח, ומכבי תל אביב העלתה בהרכב שלה את אלה שינסו להפריע לשחקני ההרכב הנוכחיים של בני יהודה לפתוח.

עוד בנושא

מכבי תל אביב זכתה באלוף האלופים אחרי 0:1 על בני יהודה
איביץ' מזהיר: "אם לא נבין שזאת עונה חדשה, יהיו הרבה בעיות"
אבוקסיס אופטימי: "יצאנו בהרגשה טובה, הצעירים שיחקו בביטחון"

שחקני בני יהודה מאוכזבים. ברני ארדוב
במקום "אלוף האלופים", נסו את "משחק של העתודה". עלומי בני יהודה מאוכזבים/ברני ארדוב

"אנחנו לפני מחנה, יש הרבה שחקנים שאנחנו רוצים לצרף, יש לנו שחקנים שלא שיחקו 90 דקות בשום שלב", אמר יוסי אבוקסיס בסיום על רשימת סגל שכללה שמות שלא הכרנו ובספק אם הוא הכיר.

"קשה לבנות כל פעם מחדש", הסביר אבוקסיס על עוד עונה של וואן-אנד-דאן, כמו בקולג'ים באמריקה; עוד קמפיין בו הוא מקבל חומר אנושי חדש וזול וצריך לתרגם אותו לצמרת ולמכירה. "יש כאן אולי שלושה ששיחקו בהרכב שלנו בעונה שעברה", סיפר הקואץ' של סאות'רן בני יהודה יוניברסיטי. אם ירצה הקוסם, יום יבוא וגם נהוראי גיגי יפתח מהדורות. על המועד אמר: "זה לא נורמלי, אבל זה מה שקבעו. היינו רוצים לבוא למשחק הזה אחרי הכנה ועם שחקני רכש, אבל אין מה לעשות".

"ביקשנו להזיז את זה אחורה בכמה ימים", קונן ולאדן איביץ', "זה היה נותן לנו יותר זמן להתכונן לצ'מפיונס-ליג. היום זו מכבי, מחר זו תהיה קבוצה אחרת - אני מאמין שכל קבוצה שמשחקת באירופה משחקת עבור הכדורגל הישראלי וכל נקודה שהכדורגל הישראלי צובר היא חשובה". "אם המשחק הזה היה משוחק בעוד כמה שבועות קדימה, היינו יכולים להראות יותר", הודה דן מורי.

וכשמכבי כבר אחרי שני מחנות ורק רוצה להתכונן לקלוז' ובני יהודה בכלל עוד לא יצאה למחנה, מה שקיבלנו זה משחק בלתי רצוי, שיעמומון, וגביע שמונף על ידי קפטן בנעלי ספורט והיה נראה שרק הוא נעול היטב למעמד. ביום רביעי הצהובים יתמודדו עם משוכה אחרת, ולכו תדעו כמה גבוה הם מסוגלים בכלל לקפוץ. הסגל שלהם נשמר מינוס וזה מתכון לשיעמום ודעיכה, אבל באמת שקשה להפיק מסקנות אמיתיות ממשחק כמו של אמש, פרט לזו: במשחקים חסרי חשיבות שמשוחקים לפחות חודש לפני יעדם, מכבי הזו צפויה להיות בבעיה.

עוד בוואלה!

איביץ' מזהיר: "אם לא נבין שזאת עונה חדשה, יהיו הרבה בעיות בהמשך"

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. ברני ארדוב
כן חסר חשיבות, לא חסר חשיבות - מה כבר אפשר להסיק? איביץ'/ברני ארדוב

2. ארון שוינפלד מצדו השלים שבוע נפלא - גול ניצחון מול בני יהודה באלוף האלופים ושער גביע מול בני ממב"ע בליגה ג' האלופים. למעשה, השלים קיץ נפלא, אחרי שבחלקו הקודם היה שותף למסע של אבי דלקמפר - החלוץ של מכבי ליווה בצרפת את הבלמית של נבחרת ארצות הברית עד להנפת גביע העולם. וכך עקפו הצמד ארון-אבי את מייגן ראפינו וסו בירד במצעד הפאוור-קאפלס של עולם הספורט.

"זה היה קיץ מדהים", שחזר שוינפלד, "כיף גדול לראות מישהי שאתה אוהב זוכה במונדיאל. אני לא יכול להסביר לכם את מה שהיה שם, צריך היה לראות את זה מקרוב, להבין את החלומות. עבור כדורגלן, מונדיאל זה החלום האולטימטיבי, והיה נפלא לראות את זה".

ולמען הוויכוחים העתידיים ושלום הבית נאמר שעם כל הכבוד לאלופת העולם, ארון שלנו הוא אלוף האלופים. כפי שאמר בזמנו בסיינפלד האזרח הקשיש איזי מנדלבאום - "האבא הטוב ביותר בעולם טוב יותר מהאבא מספר 1". למען הגילוי הנאות ייאמר ששוינפלד, כמו ג'רי, השיב בצניעות של "אני לא יודע כמה רשמיים הדירוגים האלה".

המשך יבוא, או שלא.

orenjos@walla.co.il

שחקן מכבי תל אביב ארון שוינפלד חוגג. ברני ארדוב
בין זכייה בגמר המונדיאל לגול מול בני ממב"ע. שוינפלד חוגג/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully