וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מחלוקת על החוק הרוסי - נמנע סיכום על מתווה הזרים

19.7.2019 / 17:33

מנהלת הליגה וארגון השחקנים הגיעו לקווים כלליים של הסכם, אך דרישה לסנקציות על קבוצה שתרשום 6 זרים מעונת 2020/21 מנעה סיכום

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

על אף שהדדליין להסכם על מתווה הזרים, שיציל את ביצוע סדרות הפלייאוף לעונת 2019/20, פג כבר ביום שני בלילה, המשיכו היום (שישי) הניסיונות להגיע למתווה עם ישיבה סוערת במנהלת הליגה שנערכה כשלוש שעות. בישיבה, בה נכחו נציגי משרד הספורט, ארגון השחקנים ומנהלת הליגה, לא הגיעו הנוכחים להסכם מלא, אך הם לא רחוקים ממנו.

מה שכן סוכם הוא כי חוקי הזרים הנוכחיים לעונת 2019/20 יעמדו על כנם, וכל קבוצה תוכל לרשום עד חמישה זרים בטופס, עם ישראלי אחד על המגרש. הדבר היחיד שעומד במחלוקת הוא הדרישה שקבוצה שתשחק עם שישה זרים בטופס, תשחק לפי החוק הרוסי, דבר שמכבי תל אביב מתנגדת אליו.

הצדדים הגיעו להבנות לפיהן החל מעונת 2020/21 כל קבוצה תהיה חייבת להחזיק לפחות ארבעה שחקנים ישראלים בוגרי מחלקות הנוער ועד שני מתאזרחים בטופס, כשרק אחד מהם יכול להיות מתאזרח חדש, קרי כזה ששוהה בארץ פחות מ-48 חודשים. בנוסף, כל קבוצה תיאלץ לשלם על מתאזרח חדש סכום של 200 אלף שקלים לעונה, עד שיהפוך לוותיק.

גיא פניני, אולסטאר 2019. קובי אליהו
עדיין אין סיכום. פניני/קובי אליהו

הקבוצות יזכו למענקים וייקנסו לפי מספר הזרים שיבחרו לרשום בטופס, אך כאמור, מאחר שקיימת דרישה שקבוצה שתשחק עם שישה זרים ושישה ישראלים - תשחק לפי החוק הרוסי, והדרישה לא עברה, אז ההסכם לא נסגר סופית.

נכון לעכשיו, אם לא תימצא הדרך לפתור את הסוגיה, לא תהיה ברירה ועונת 2019/20 תשוחק לפי שלושה סיבובים, רבע גמר פלייאוף ופיינל פור בסיומה. אגב, במנהלת הליגה יקבעו ישיבה לשבוע הבא, כשתיתכן בקשה לשנות את הנושא הזה.

ממנהלת הליגה נמסר בתום הישיבה: "בישיבה מיוחדת שנערכה בצהריים במנהלת הליגה על מנת לנסות ולהגיע להסכם ארוך טווח עם שחקני ליגת העל, יצאה בשורה חשובה והיא קידום מעמד השחקן הישראלי: כל קבוצה תידרש לרשום בסגל מינימום 4 שחקנים ישראלים בוגרי מחלקות נוער (קבוצות מסוימות אף יגיעו ל- 9 שחקנים שגדלו בישראל) ועד 2 מתאזרחים בלבד, כשמתוך השניים רק אחד יוכל להיות מתאזרח חדש, כלומר מתאזרח ששיחק בישראל פחות מ- 3 עונות מאז קבלת תעודת הזהות. עבור מתאזרח חדש, תידרש הקבוצה לשלם היטל של 200 אלף שקלים לעונה.

"נושא זה הוסכם על כלל הצדדים וכעת נותר לפתור מחלוקת פנימית בתוך המנהלת בנושא מספר הזרים בסגל ומספר הישראלים על המגרש. ההסכמות והמחלוקת הפנימית יובאו לדיון בדירקטוריון המנהלת".

נכחו בישיבה: יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל ומנכ"ל המנהלת עדלי מרכוס. מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי וראש המטה גיא ענבר. יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון יחד עם גיא פניני, תומר גינת, עידן זלמנסון, בר טימור, גיל אמיתי וטל דן. ונציגי הקבוצות: רמי כהן, דני פדרמן, יניב מזרחי, איתן לנציאנו ויצחק פרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully