וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי אבוקסיס נגד מכבי תל אביב: המאמן מוכן לפרק חדש ביריבות באלוף האלופים

20.7.2019 / 13:30

העקיצות בעונה שעברה והאיחור למסיבת העיתונאים השבוע מצטרפים להיסטוריה הארוכה של איבה בין אבוקסיס לצהובים: האם מאמן בני יהודה מסוגל להמשיך לעשות נסים בשכונה, ולסבך עוד יותר את מכבי תל אביב?

עריכת וידאו: מתן חדד

1. הפגרה לפני 20 שנה (00\99) הייתה לאחד הקיצים המשמעותיים בקריירה של יוסי אבוקסיס השחקן. בצעד נועז הוא החליט לעזוב את בית"ר ירושלים וחתם על זכרון דברים עם לוני הרציקוביץ' ומכבי תל אביב לשנתיים ועמד לעשות את המעבר לקרית שלום. "אני אוהב את בית"ר אבל איך שנגמרה העונה התחלתי לחשוב על המשפחה ועל העתיד ורציתי להיות במקום מסודר", התבטא אז. אוהדי בית"ר זעמו, אוהד אחד רצה לתרום כליה, משה דדש נלחץ, אבוקסיס חזר בו מהסיכום עם מכבי, חתם על חוזה חדש בבית"ר כאשר דדש לוקח עליו לשלם כל פיצוי שיידרש ומספר 8 חזר לבית וגן.

מאוד מסקרן לדעת איך השליש האחרון של הקריירה של אבוקסיס היה מתפתח אילו מבצע את המעבר למכבי תל אביב. מכבי של אז הייתה בתקופה משבר ונזקקה למנהיגים שיובילו. לא מן הנמנע כי אבוקסיס היה יכול להוביל אז שינוי גדול ולהיזכר כשחקן משמעותי בהיסטוריה של הקבוצה. לא ה-8 הכי גדול בתולדות המועדון אבל אולי יכול היה להירשם כאחד מהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יריבות שנמשכת שנים. אבוקסיס מול מכבי תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

המציאות לקחה את הצדדים למקומות אחרים לגמרי. אבוקסיס נשאר בבית"ר ובהמשך עבר להפועל תל אביב, המשיך להיות מהשחקנים ש"לא באו טוב" לאוהדי מכבי תל אביב, והמשיך זאת גם כמאמן בסכנין ובבני יהודה. השנה האחרונה על הקווים של בני יהודה והעקיצות ההדדיות היוו כבר לעליית מדרגה. לא במקרה לאחר ניצחון הליגה של בני יהודה על מכבי תל אביב לקראת סיום העונה (שבו הנחילו הזהובים לאלופה הפסד ראשון, ומנעו מהם עונה נטולת הפסדים) שרו השחקנים "תשתחוו יא בני ז...." ולאחר מכן דולב חזיזה אמר: "עשינו את זה בשביל יוסי, ראינו מה הוא עובר עם הקהל של מכבי וכאב לנו". האיבה הזו היתה באוויר, וכבר ליוותה כל משחק בין הצדדים.

את העקיצות של העונה הזאת הצדדים התחילו כבר במסיבת העיתונאים בחמישי. איביץ' והצוות של מכבי תל אביב חשבו שבני יהודה מאחרים בכוונה ודרשו להתחיל בזמן. אבוקסיס ומורי הגיעו באיחור לא מכוון אך מכשהבינו שהתחילה המסע"ת התרגזו ואמרו לאנשי המועדון לאחר מכן: "לא היינו צריכים בכלל לעלות אם כבר התחילו, לא כיבדו אותנו". הערב במושבה יהיה סיבוב נוסף לאירוע - אוהדי מכבי תל אביב יקללו, אבוקסיס עשוי באיזשהו שלב להגיב, והטלנובלה תעבור עוד סיבוב.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב: האתגר המחודש של ולאדן איביץ', אחרי קיץ לא פשוט

לכתבה המלאה
שחקני בני יהודה עם המאמן יוסי אבוקסיס. דני מרון
כמה קסמים יכול לעשות מאמן? נראה השנה. אבוקסיס/דני מרון

2. בצד המקצועי אבוקסיס מגיע למשחק עם הרכב חדש כמעט לגמרי. קונסטין, בלטקסה, קויאר, אשכנזי, חזיזה, צ'יבוטה וסילבסטר עזבו. איציק עזוז פצוע. זובאס, מורי וסורו יהיה הנציגים היחידים מגמר הגביע. יוסי אבוקסיס סבלני ומתכנן לצרף עוד 3 זרים ומספר ישראלים ובטוח שעם הזמן הסגל יתגבש. בינתיים בהגנה דניאל פלשר ופז בן ארי ישלימו את שלישיית הבלמים יחד עם דן מורי ואילו את עמדות המגינים אמורים לתפוס אבישי כהן ואורי צעדון.

בקישור תישען הקבוצה גם העונה על איסמעילה סורו, כאשר שי מזור ועמית זנטי יצטרפו אליו. מוחמד גדיר, שאמור להיות הישראלי הבכיר בהתקפה בנוסף לזר, סובל מרגישות וייתכן כי יפתח על הספסל. דור כוכב תורגל במקומו באימונים, וייתכן כי ירכיב חוליית התקפה יחד עם דור ג'אן.

שאלת השאלות סביב בני יהודה היא עד מתי יצליח אבוקסיס להוציא מים מהסלע. שוב הוא מצרף שחקנים שאף אחד לא הכיר כמו צעדון ולזמי, מתכנן לתת יותר דקות לאבישי כהן ושי מזור שהיו שחקני ספסל בעונה שעברה, הוא עוד יצרף זר או שניים אלמוניים אחרי מבחנים ויחכה לראות מי ייפלט מהקבוצות הגדולות.

מצד אחד, יש תחושה שמתישהו השמיכה תיגמר וההצלחה הזאת תיעצר. מנגד, קשה שלא להיזכר שבקיץ לפני שנה שועה, חזיזה וקונסטנטין התאמנו עם בני יהודה אך לא היו בכיוון של הסגל, ואת העונה סיימו במעבר לקבוצות גדולות. עם דרך העבודה של אבוקסיס הוא בהחלט להפתיע גם השנה. בעונה אחרי הצלחה המבחן גדול אף יותר, ואם יצליח לשחזר את העונה האחרונה הוא בוודאות כבר לא יישאר בבני יהודה ויעשה את המעבר לאחד המועדונים הגדולים בארץ. כך או כך, היריבות הפיקנטית שלו עם מכבי תל אביב תימשך, איפה שלא יהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully