וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי היה האנגלי הקודם באתלטיקו מדריד לפני קירן טריפייר?

חלוץ שנודע בשם דרינקווטר כבש 10 שערים ב-3 משחקים ב-1923/4 במדי הקולצ'ונרוס. וגם? זוכרים את כל האנגלים ששיחקו בלה ליגה?

עריכת וידאו: מתן חדד

אתלטיקו מדריד רכשה אתמול (רביעי) את קירן טריפייר מטוטנהאם תמורת 25 מיליון יורו. המגן הימני האנגלי בן ה-28 יהפוך לראשון מהמדינה שלו שמשחק אצל הקולצ'ונרוס זה 95 שנה. אחת הסברות לכך שהצבעים של אתלטיקו מדריד עם אדום ולבן היא שהקבוצה נהגה לקנות את המדים שלה באנגליה ולבשה כחול-לבן כי רכשה אותם מבלקבורן. ב-1909 חואניטו אלורדוי, ששיחק בקבוצה וגם היה חבר בהנהלה, נסע לאנגליה כדי לרכוש את המדהים ולא הצליח לקנות אותם. בדרך חזרה הוא קנה במקום זאת את המדים של סאות'המפטון, שהיא עיר הנמל ממנה היו מפליגים לספרד באותם ימים. המדים, כמובן, היו באדום-לבן. אתלטיקו אימצה את האדום ולבן, אבל בחרה להישאר עם המכנסיים הכחולים של בלקבורן.

למרות כל הסיפור הזה, באתלטיקו מדריד, כאמור לא היה שחקן אנגלי מאז עונת 1923/4. מי היה אותו אנגלי אתם שואלים? אז זהו, שגם בספרד לא יודעים לספר עליו יותר מדי. ידוע רק שקראו לו דרינקווטר. לא ברור אם זה היה שמו הפרטי, שם המשפחה או בכלל הכינוי, אבל זה הדבר היחיד שידוע אודות שמו. דרינקווטר, שהיה חלוץ, שיחק באותה עונה בסך הכול שלוש פעמים וכבש כמות מדהימה של 10 שערים. מאז, אף אנגלי מעולם לא שיחק באתלטיקו.

קירן טריפייר נבחרת אנגליה. רויטרס
האנגלי ה-20 בלה ליגה. טריפייר/רויטרס

ובכלל, המועדונים בספרד תמיד העדיפו את הזרים שלהם מדרום אמריקה וכך גם אתלטיקו מדריד, שבמשך השנים שיתפה 47 ארגנטינאים ו-28 ברזילאים. טריפייר, שגם משחקו האחרון היה בוונדה מטרופוליטנו של אתלטיקו מדריד בגמר ליגת האלופות מול ליברפול, יהפוך בסך הכול לשחקן האנגלי ה-20 אי פעם שמשחק בלה ליגה. קדמו לו כמה שמות מוכרים יותר וכמה שפחות.

במקום הראשון מבחינת כמות ההופעות נמצא דייויד בקהאם עם 116 משחקים בריאל מדריד. אחריו גארי ליניקר עם 103 הופעות בברצלונה, סטיב מקמנמן עם 94 בריאל, ויני סמווייס עם 73 בסביליה ולאס פלמאס, קווין ריצ'רדסון רשם 37 בריאל סוסיאדד, מייקל אואן 36 בריאל מדריד, דליאן אטקינסון 29 בסוסיאדד, לורי קנינגהאם 28 בריאל מדריד ובספורטינג חיחון, ג'רמיין פנאנט עם 25 בסראגוסה, אדריאן הית' עם 24 באספניול, פטריק רוברטס רשם 19 הופעות בג'ירונה במהלך העונה האחרונה, סמי לי (אוסאסונה -11), ג'ונתן וודגייט כמובן בריאל מדריד עם 9, פטר בארנס שיחק 6 פעמים בריאל בטיס, מארק דרייפר 4 פעמים בראיו וייקאנו, סטן קולימור רשם שלוש הופעות בריאל אוביידו, צ'רלי לאנסון שיחק פעמיים באלצ'ה, הארי לואו ורפאל מיד רשמו הופעה אחת כל אחד (לואו בסוסיאדד ומיד בבטיס).

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
סטן קולימור שחקן ריאל אוביידו. GettyImages
סטן קולימור במדי אוביידו/GettyImages
סטיב מקמנמן שחקן ריאל מדריד. GettyImages
מקמנמן במדי ריאל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully