וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך חוסיין: חוסיין אנסן הגרמני הוא אלוף העולם החדש בפוקר לשנת 2019

סטס "סטסיה42" טישקביץ' ואורי אלברג מהאקדמיה לפוקר

17.7.2019 / 13:43

האירוע המרכזי השנה היה מושך ונוצץ מתמיד לכבוד חגיגות 50 השנים לאליפות העולם בפוקר. המון סיפורים מרגשים והזויים, ואלוף עולם אחד שזכה ב-10,000,000 דולר ובצמיד אליפות העולם

זה הרגע שחובבי הפוקר מחכים לו כל שנה. הימים בהם עולם הפוקר עוצר את נשימתו ומחכה בכיליון עיניים להכתיר את אלוף העולם החדש שלו.

8,569 שחקנים שילמו את דמי הכניסה לטורניר האירוע המרכזי בסך 10,000 דולר, ויצרו ביחד את הטורניר השני בגודלו בהיסטוריה של טורניר האירוע המרכזי, עם קופת פרסים מפלצתית של 80,548,600 דולר ופרס ראשון של 10,000,000 דולר למנצח.

אליפות העולם בפוקר. אתר רשמי
האירוע המרכזי באליפות העולם 2019 היה השני בגודלו בהיסטוריה/אתר רשמי

המיין איבנט ידוע כטורניר עם מבנה מאד עמוק ואיכותי שמאפשר לכל אלמנטי היכולת שקיימים במשחק לבוא לידי ביטוי - אסטרטגיות משחק משתנות בהתאם לשלבים השונים בטורניר, למידת סגנונות המשחק של היריבים השונים, קריאת שפת גוף והמון שליטה עצמית וסבלנות.

כל שחקן קיבל ערימה התחלתית של 60,000 צ'יפים לעבוד איתה, עם בליינדים (הימורים כפויים) שהתחילו בשלב של 100-200 מה שיצר ערימת ענק התחלתית של 300 בליינדים גדולים. הבליינדים עלו כל 120 דקות (!) שאיפשרו לשחקני הפוקר המון מרחב לתמרון ואיפשרו משחק יצירתי לפני ואחרי הפלופ. 

הטורניר כולו התפרס על-פני 13 ימי משחק בסה"כ שחולקו לשלושה מקצים של ימים התחלתיים (Day1), עוד שני מקצים של ימי המשך (Day2), שבסופם התאחדו כל שחקני הטורניר הנותרים ליום השלישי. משם עם כל יום משחק הצטמצמה כמות השחקנים בהדרגה, עד אשר ביום השמיני הגיעו לשולחן הגמר שהורכב מתשעת השחקנים האחרונים ששרדו בטורניר. ליום התשיעי העפילו 5 שחקנים בלבד, וביום העשירי שנערך הבוקר שיחקו 3 השחקנים האחרונים.

אליפות העולם בפוקר. אתר רשמי
תשעת הפיינליסטים בשולחן הגמר של האירוע המרכזי באליפות העולם 2019/אתר רשמי

טיפש כמו נעל?

אולי זאת ההתרגשות הרבה, אולי הטירוף סביב האפשרות להיות אלוף עולם - כך או כך ה-Main Event ידוע כטורניר שמספק לצופים לא מעט רגעים פיקנטיים ומבדרים ומעורר עניין תקשורתי רב.

אחד מהרגעים הביזאריים של האליפות השנה התרחש ביום 2 של הטורניר כאשר אחד המתמודדים דחף אול-אין מבלי להביט בקלפים שלו, וכדי להעצים את ההתרגשות שלו מהמעמד, הוריד את מכנסיו וזרק את נעליו על השולחן לתדהמת הנוכחים:

בשולחן אין חברים

רגע צבעוני נוסף נרשם במהלך יום 1 של הטורניר, כאשר מקצוען הפוקר איגור קורגנוב, מצא את עצמו יושב באותו שולחן עם לא אחרת מאשר בת-זוגתו, ליב בוריי הבריטית שגם היא מקצוענית ידועה.

רצה הגורל וליב מצאה את עצמה מכניסה את כל הערימה שלה למרכז השולחן לאחר העלאה של בראיין אלטמן מעמדה מוקדמת. כאשר הגיע תורו של בן-זוגה קורגנוב בביג בליינד הוא הביט על זוג מלכים נוצצים, מה שגרם לו לדחוף אול-אין בעצמו ולהדיח את חברתו שהחזיקה באס-נסיך מסדרות זהות שלא הצליחו להשתפר לאחר הפלופ. קורגנוב אסף את הצ'יפים של בוריי, ואולי הם ניחמו אותו כאשר ישן לבד על הספה באותו לילה.

אליפות העולם בפוקר. אתר רשמי
איגור קורגנוב וליב בוריי. לפעמים האנשים שהכי אוהבים אותך, פוגעים בך/אתר רשמי

אימפריית פוקר כחול-לבן

בגזרת הישראלים - כמו בכל שנה לא מעט שחקני פוקר מארץ הקודש ניסו ללכת כל הדרך עד הצמיד הכי נחשק שיש לעולם הפוקר להציע.

הישראלי שרשם את הריצה העמוקה ביותר השנה היה אורי חסון, מקצוען ותיק - שבנה ערימה יפה וחיזק אותה מיום ליום, כאשר הריצה שלו נעצרת עמוק בתוך יום 5 כאשר האס-מלך שלו לא הצליח להחזיק מול אס-מלכה בקופה גדולה לפני הפלופ. חסון סיים במקום ה-94 המכובד ולוקח הביתה פרס כספי נאה של 69,636 דולר עבור מאמציו. חסון רשם קיץ מוצלח מאוד השנה בווגאס, כאשר סיים במקום השמיני מתוך 3,759 משתתפים בטורניר #53, ה- No Limit Holdem Deepstack (דמי כניסה של 800 דולר) וזכה ב-41,300 דולר.

טום גוטליב סיים במקום ה-305 ולקח הביתה 38,240 דולר, ויקטור לוי סיים במקום ה-404 וזוכה ב-34,845 דולר ויניב "זלוקה" פרץ, מקצוען ידוע נוסף, סיים במקום ה-629 ואסף 22,190 דולר.

ישראלים נוספים שהגיעו לכסף היו יובל גוטנשטיין (מקום 642, פרס של 22,190 דולר), גל ארליכמן (מקום 714, פרס כספי של 20,200 דולר), אמיר סונסינו (מקום 970, פרס כספי של 15,790 דולר), אייל מערבי (מקום 1,076, פרס כספי של 15,000 דולר) ובוגרת האקדמיה לפוקר לירז ויימן (מקום 1190, פרס כספי של 15,000 דולר).

אליפות העולם בפוקר. אתר רשמי
אורי חסון. ריצה עמוקה במיין איבנט שחותמת קיץ נפלא שלו בווגאס/אתר רשמי

טעות טועים טעינו

את יום 7 של הטורניר החלו 35 שחקנים שכבר יכלו להריח את התהילה מעבר לפינה, ובמהלכו התרחש רגע מחלוקת די חריג.

כאשר נותרו 11 שחקנים, דאריו סמרטינו האיטלקי פתח בהעלאה ל-1.7 מיליון צ'יפים עם זוג עשיריות, ונתקל בדחיפת אול-אין של יריבו הבריטי ניק מרצ'ינגטון, שהחליט לשחק על כל הצ'יפים שלו (22 מיליון) עם זוג מלכות.

סמרטינו ביקש מהדילרית לספור כמה צ'יפים דחף מרצ'ינגטון לפני שיחליט אם להשוות או לא. הדילרית טעתה בספירה ואמרה לסמרטינו שמדובר בדחיפה של סך הכל 17.2 מיליון צ'יפים.

הדילרית הבינה מיד שטעתה בספירה, אך זה היה כבר מאוחר מדי כי סמרטינו כבר השווה, ומנהל הטורניר הוזעק כדי לפתור את הסוגייה.

"פוקר הוא משחק של תשומת-לב מתמדת וזאת אחריותו הישירה של כל שחקן לדעת מה גודל הערימות של יריביו בכל רגע נתון", אמר לסמרטינו מנהל הטורניר ג'ק אפל. "אתה מחוייב להשוות 22.2 מיליון ולא משנה מה הדילרית ציינה בפניך".

הרגע הזה עורר מחלוקת גדולה סביב השולחן:

טעות ספירה של דילרית

סמרטינו הפסיד את היד, אך הצליח להתאושש ומצא את עצמו בין שלושת המאושרים שהעפילו ליום הגמר של הטורניר.

אליפות העולם בפוקר. אתר רשמי
שלישיית הגמר. ליווינגסטון/אתר רשמי

איטלקי, קנדי וגרמני מחפשים צמיד

שני השחקנים הנוספים שהגיעו ליום הגמר לצידו של סמרטינו הם חוסיין אנסן הגרמני (מקצוען ותיק ומנוסה עם סך זכיות בטורנירים חיים של 2.7 מיליון דולר) ואלכס ליווינגסטון הקנדי.

אנסן התחיל את יום הגמר כמוביל בצ'יפים, כאשר הוא מגיע לישורת האחרונה עם ערימה דמיונית של 326,800,000 צ'יפים (163 בליינדים גדולים). ליווינגסטון נושף בעורפו עם 120,400,000 צ'יפים (60 בליינדים גדולים) וסמרטינו האיטלקי מתחיל את יום הגמר עם ערימה קצרה יחסית של 67,600,000 צ'יפים (33 בליינדים גדולים).

כידוע לכולנו, פוקר הוא משחק בו הכל יכול להתהפך ברגע, ושלושת השחקנים נדרשו לשמור על ריכוז שיא ולא לאבד אותו לשנייה, כאשר כל החלטה שלהם יכולה להיות האחרונה. להגיע לשולחן הגמר של האירוע המרכזי זה אירוע של פעם בחיים, וכשאתה שם - אתה רוצה לשים את כל הלחץ בצד ולעשות כל מה שביכולתך כדי למזער את הטעויות שלך.

כל אחד משלושת הפיינליסטים כבר הבטיח לעצמו פרס כספי משנה חיים של 4 מיליון דולר, כאשר המקום השני יכניס לכיסו 6 מיליון דולר. האיש שיישאר עומד אחרון עם צ'יפים לרשותו, יקבל בסיום הטורניר סכום אדיר של 10 מיליון דולר! השלושה הגיעו נחושים מאוד והציגו פוקר ברמה גבוהה.

המלך חוסיין

המשחק ביום הגמר היה נראה די צמוד, ונקודת המפנה הראשונה הגיעה ביד #200 של יום הגמר, כאשר אלכס ליווינגסטון דחף אול-אין מעמדת הכפתור עם ערימה של 13 בליינדים גדולים, המוביל בצ'יפים חוסיין אנסן השווה במהירות מהסמול בליינד ודאריו סמרטינו קיפל את הקלפים שלו מהביג בליינד.

הקלפים נהפכו על גבם וחיי הטורניר של ליווינגסטון היו מונחים על הכף כאשר האס-נסיך שלו היה צריך לגבור על האס-מלכה של אנסן. ליווינגסטון לא הצליח להשתפר והריצה המדהימה שלו הסתיימה במקום השלישי וריפדה את חשבון הבנק שלו ב-4,000,000$ חדשים.

אנסן וסמרטינו השחיזו חרבות והתכוננו לקרב הראש בראש על המלוכה והתהילה הנצחית. מדובר כאמור בשני מקצועני פוקר שיודעים מה הם עושים בשולחן, וקרב ההדס-אפ היה קשוח והפכפך כאשר ההובלה בצ'יפים עוברת מהאיטלקי לגרמני וחוזר חלילה מספר פעמים.

היד שהכריעה את ההתמודדות ואת האליפות כולה היתה יד #301:

אנסן פתח בהעלאה ל-11 מיליון צ'יפים מעמדת הדילר (שמשמש גם כסמול בליינד בשלב הראש בראש) עם זוג מלכים ביד, וסמרטינו השווה בביג בליינד עם שמונה-ארבע מסדרת העלים.

הפלופ הגיע עשר-שש-שתיים עם שני עלים, אנסן ביצע הימור-המשך של 15 מיליון צ'יפים עם זוג מעל הלוח, וסמרטינו עם משיכה לצבע השווה.

הקלף בטרן היה תשע תלתן שהוסיף לסמרטינו גם אפשרות להשלים רצף. סמרטינו ביצע צ'ק ליריבו אנסן שהימר 33 מיליון צ'יפים לתוך הקופה. סמרטינו האיטלקי החליט שהגיע הרגע ודחף אול-אין לסמי-בלוף של 140 מיליון צ'יפים, ואנסן השווה במהרה.

הקלפים נהפכו וסמרטינו חשף משיכה משולבת לצבע ורצף, וראה שהוא בפיגור של בערך 75%-25% מול זוג המלכים של אנסן. בריבר הגיעה מלכה תלתן שלא שיפרה את ידו של סמרטינו, ובישרה באופן רשמי שיש לנו אלוף עולם חדש - חוסיין אנסן שזכה ב-10,000,000 דולר ובצמיד המוזהב עליו כל שחקני הפוקר חולמים!

סמרטינו לקח הביתה 6,000,000 דולר שיעזרו לו למלא את הזמן עד הקיץ הבא בווגאס.

אליפות העולם בפוקר. אתר רשמי
חוסיין אנסן הוא אלוף העולם בפוקר לשנת 2019!/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • פוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully