וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: מכבי ראשון לציון הוגרלה עם מונאקו, וירטוס בולוניה ואולם

12.7.2019 / 14:41

הגרלה סבירה לכתומים במפעל השני בחשיבותו ביבשת: נמנעו מקבוצות הצמרת של המפעל ויפגשו גם את פרומיתאס היוונית ואנדורה הספרדית

שחקני מכבי ראשון לציון עוז בלייזר, דיימון סימפסון. יוסי ציפקיס
הגרלה סבירה בהחלט. עוז בלייזר ודיימון סימפסון/יוסי ציפקיס

מכבי ראשון לציון הוגרלה היום (שישי) לבית א' של היורוקאפ לעונת 2019/20 ובו תשחק נגד פרומיתיאס פטראס היוונית, אולם הגרמנית, אנדורה הספרדית, מונאקו הצרפתית, ווירטוס בולוניה האיטלקית. ארבע הראשונות משלב הבתים תעפלנה לשלב הבתים השני.

לכתומים זוהי הופעה היסטורית במפעל, לאחר שבשנים הקודמות השתתפו במפעלי פיב"א השונים והעפילו לרבע גמר היורופקאפ בעונת 2015/16 ולשלב הפלייאוף בליגת האלופות של פיב"א בעונה שלאחר מכן. הקבוצה בחרה להשתתף ביורוקאפ לאחר שקבוצות אחרות פסלו את האפשרות, וראשון לציון אף קיבלה אישור לארח את המשחקים בבית מכבי, שאמור להיות האולם הקטן ביותר מבין כל האולמות במפעל.

הקבוצה של גיא גודס שמרה על הבסיס מהעונה שעברה כשהחתימה את דריל מונרו ואלכס המילטון לעונה נוספת לצד הישראלים אדם אריאל, נועם דוברת, נמרוד טישמן ועוז בלייזר וצירפה עד כה את ג'ורדן סווינג מהפועל באר שבע. הכתומים צפויים להחתים עוד שחקן פנים ולאחר מכן ישקלו באיזה עמדות עליהם עוד להתחזק.

מאמן נבחרת סרביה סשה ג'ורג'ביץ'. קובי אליהו
לגודס מחכים קרבות לא פשוטים על הקווים. סשה ג'ורג'ביץ'/קובי אליהו

הכירו את היריבות

פרומיתאס פטראס היא סגנית אלופת יוון שאשתקד רשמה ריצה יפה בליגת האלופות של פיב"א, ונהנתה מהפרישה של אולימפיאקוס מהליגה כדי לרוץ חזק בפלייאוף היווני. את הקבוצה מדריך גיאטראס מאקיס המקומי, ועל פניו לא נמנים נכון לעכשיו כוכבים גדולים על הסגל מלבד הפורוורד המעניין צ'ייס פילר והגארד רוברט לאורי האמריקאים.

אולם היא קבוצה מנוסה מאוד, שהודחה בעבר מהיורוקאפ על ידי הפועל ירושלים והעונה נעצרה ברבע גמר הפלייאוף בגרמניה. את הקבוצה מאמן יאקה לקוביץ' הסלובני שפרש לאחרונה ממשחק, ובין השמות הבולטים לקראת העונה הבאה ניתן למצוא את הגארד אנדראס אובסט והפורוורד פטריק הקמן.

אנדורה הספרדית היא מהכוחות העולים בכדורסל הספרדי בשנים האחרונות, אך קבוצה שלא הצליחה להתברג בצמרת עד כה. איבון נבארו הספרדי ימשיך להדריך את הקבוצה שאשתקד נעצרה רק בחצי גמר היורוקאפ, כשבין השחקנים שחתומים לעונה הבאה נמצאים הגארד ג'רמי סנגלין והפורוורד דיאן טודורוביץ'.

מונאקו היא ככל הנראה אחת המועמדות לסיים את הבית במקום הראשון. סגנית אלופת צרפת עוברת ארגון מחדש בימים אלה כשעל הקבוצה אמון הסרבי סשה אוברדוביץ'. מונאקו הביסה את הפועל חולון לפני שנתיים כשהגיעה לישראל, והפעם היא בגרסא חדשה שכוללת עד כה את הגארד די בוסט שבא מחימקי מוסקבה, הסנטר אריק באקנט והרכז המצוין דילן אניס.

וירטוס בולוניה, אלופת ליגת האלופות של פיב"א, רשמה עונה מדהימה באירופה, אבל לא הצליחה בליגה המקומית כשאפילו לא העפילה לפלייאוף. המאמן סשה דג'ורג'ביץ', שהגיע לישראל מספר רב של פעמים, יודע שפחות מעליית סיבוב ביורוקאפ הוא כישלון עצום. בווירטוס עובדים לאט נכון לעכשיו, כשאחד השחקנים הבולטים, שעדיין לא האריך חוזה, הוא הגארד הוותיק של נבחרת איטליה פייטרו אראדורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully